AnonymBruker Skrevet 7. juni #1 Skrevet 7. juni Jeg fikk låne naboens barnevogn/trille da vi fikk besøk. Spurte og fikk ja. Etterpå kommer det en melding om at de vil ha 400kr dagen for utlån fordi de vil rense den etter bruk. Hvor sært er det? Vi bare satte den på døra igjen. Anonymkode: 37f2a...6fa 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #2 Skrevet 7. juni Synes det er særere med de som driver og låner fra alt og alle. Hadde syntes det var veldig rart om naboen stod på døra her, og ville låne våre personlige ting. Anonymkode: fa9e2...173 12 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni #3 Skrevet 7. juni Kanskje det var flekker eller noe som hadde komt som de ville ha bort? Anonymkode: 60359...71e
AnonymBruker Skrevet 7. juni #4 Skrevet 7. juni Selvsagt skal de ikke rense den etter bruk. De så jo bare sitt snitt til å tjene noen penger. Jeg syns det er sært. Anonymkode: 75c9c...1a9 17 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #5 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg fikk låne naboens barnevogn/trille da vi fikk besøk. Spurte og fikk ja. Etterpå kommer det en melding om at de vil ha 400kr dagen for utlån fordi de vil rense den etter bruk. Hvor sært er det? Vi bare satte den på døra igjen. Anonymkode: 37f2a...6fa Smålige folk, og utrolig latterlige. Satser på at de har selvinnsikt nok til å ikke spørre om å låne noe selv. Anonymkode: 4a77c...f54 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni #6 Skrevet 7. juni kunne fint tatt noe for å låne bort jeg og, hvorfor skal jeg kjøpe ting som andre skal bruke gratis? (med mindre det er familie eller gode venner da.) Men, ville nok informert om det før de lånte. Anonymkode: 77c1d...06e 1 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni #7 Skrevet 7. juni Å komme etterpå og skal ha betaling er sært. Også 400 kr/dag! Er vogna lagd i gull eller?? Anonymkode: 0578a...26a 25 2
Gyngehest Skrevet 7. juni #8 Skrevet 7. juni Enten så låner du bort ting gratis eller så leier du bort ting til pris som er avtalt på forhånd. Det er jo også helt greit å si nei når noen spør om å få låne ting. Veldig rare naboer du har, TS 😳 28 12
Nabooru Skrevet 7. juni #9 Skrevet 7. juni Det var smålig synes jeg, og dere som kommenterer om hvorfor dere skal kjøpe noe og låne bort gratis? Det er smålig. 400kr dagen for en trille? Ærlig talt. Én ting er om man har annonse på Finn for å leie ut ting, noe mange gjør, men jeg hadde aldri tatt betalt for å låne vekk en vogn til naboen en dag eller tre. Heller godt naboskap enn smålighet. 16 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #10 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Synes det er særere med de som driver og låner fra alt og alle. Hadde syntes det var veldig rart om naboen stod på døra her, og ville låne våre personlige ting. Anonymkode: fa9e2...173 Gjør TS det, eller besøket hennes?? Vinjar lånt bort vår sportsvogn til naboens barnebarn, fordi mor kom alene med 2 små og kunne ikke ta vogn med seg. Ingen problem det, vel?? Anonymkode: 31da3...938 8 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #11 Skrevet 7. juni Nei, dette var merkelig! Hadde aldri tatt betalt for å hjelpe naboen litt. Herregud! Anonymkode: 31da3...938 8
AnonymBruker Skrevet 7. juni #12 Skrevet 7. juni Er vel noen som er lei av å være utlånssental da... Anonymkode: 2ffc8...f16 3 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni #13 Skrevet 7. juni De har ikke helt forstått konseptet «låne» altså Anonymkode: c74eb...96d 7
AnonymBruker Skrevet 7. juni #14 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er vel noen som er lei av å være utlånssental da... Anonymkode: 2ffc8...f16 Vil de ha betalt, må de jo informere om det på forhånd. Alt annet er sært. Anonymkode: 9cb99...d72 13 2
Morten1 Skrevet 7. juni #15 Skrevet 7. juni synes det er feil å be om penger etter avtalt utlån, men jeg liker sjeldent å låne ting fra andre, spesiellt personlige ting. Har selv en nabo som ofte spør om å låne henger av meg, en jeg har betalt 38.000 for, er jo irriterende i lengden av jeg skal ha fint utstyr og andre bare skal låne og spare penger selv, men jeg sitter igjen med kostnaden 7 2
Stor pike Skrevet 7. juni #16 Skrevet 7. juni Vi lånte en gang en paraply trille da vi skulle på en Danmarkstur. Såvidt jeg husker fikk eier en flaske vin. 400,- dagen er flåeri og så frekt! 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #17 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (34 minutter siden): kunne fint tatt noe for å låne bort jeg og, hvorfor skal jeg kjøpe ting som andre skal bruke gratis? (med mindre det er familie eller gode venner da.) Men, ville nok informert om det før de lånte. Anonymkode: 77c1d...06e Men da låner du vel ikke bort noe? Da leier du ut. Anonymkode: 319e2...813 3 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni #18 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg fikk låne naboens barnevogn/trille da vi fikk besøk. Spurte og fikk ja. Etterpå kommer det en melding om at de vil ha 400kr dagen for utlån fordi de vil rense den etter bruk. Hvor sært er det? Vi bare satte den på døra igjen. Anonymkode: 37f2a...6fa Da svarer du at de bare kan sette den bort til deg, så skal du selvsagt sørge for å få vaska den. Og så kan du fint beklage at du ikke så at den var skitten (for da ville du jo vaska den). Og så er saken løst smidig. Du har ikke betalt, naboen kan ikke hevde du «ødela» noe de eier, og naboen kan heller ikke fortsette å be om penger. Og så noterer du deg at naboen ikke er helt riktig satt sammen, og holder et årvåkent øye med om ungene (for de har jo barn, siden de har vogn) har det såpass dårlig at barnevern bør involveres (for det er med absolutt sikkerhet gitt at ting går dårlig der i huset, når foreldrene er såpass dårlig fungerende sosialt. Man må fungere som menneske for å fungere som forelder). Anonymkode: 92b8c...7ad 1 1
NiceOrNothing Skrevet 7. juni #19 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (36 minutter siden): kunne fint tatt noe for å låne bort jeg og, hvorfor skal jeg kjøpe ting som andre skal bruke gratis? (med mindre det er familie eller gode venner da.) Men, ville nok informert om det før de lånte. Anonymkode: 77c1d...06e Enig , men leie skulle jo vært avtalt på forhånd ja. Og rens er det jo selvsagt man må betale , hvis vogna har blitt tilgriset . 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #20 Skrevet 7. juni Var det er bugaboo butterly vogn? Anonymkode: 83a87...cc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå