AnonymBruker Skrevet 7. juni #21 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er midt i 40-årene. Så årene der alle giftet seg ligger noen år tilbake i tid. Og selvfølgelig stilte vi opp for hverandre rundt den store dagen. Ingen ønsker å koordinere med kjøkken, ta telefoner fra fotograf, være uheldig med kjole/hår på bilder, bære egen handveske, kjøre fullt av ærender samme morgen, på sin egen bryllupsdag. Anonymkode: 0bf22...6dc Hvilke ærender? Min mann hentet brudebuketten. Den lå klar i kirken til meg. Frisøren min hadde hentet blomster til håret før jeg kom. Foreldre kjørte kaker til festlokalet. Er det så mye mer man gjør på morgenen samme dag? Anonymkode: 72039...549 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #22 Skrevet 7. juni det er mere det at man forventer for mye av forlovere Anonymkode: 81701...8df 2
SPOCA Skrevet 7. juni #23 Skrevet 7. juni (endret) Dette høres ut som kravstore bruder, for å være ærlig. Min mann og jeg fikset veldig mye selv. Derimot var forlovere (og noen venner) med for å hjelpe til med pynting. Mannen og jeg koordinerte og pyntet, og de hjalp til. Som jeg synes er ganske vanlig, og ikke spesielt kravstort? Skal sies at vi ikke krevde dette, og det en hyggelig ting der mange venner var med på pyntingen. Ringene hadde mannens forlover styr på, for øvrig. Ellers var mine to forlovere mest der for å støtte og gi gode råd. Å holde i hånda var ikke nødvendig, men det var hyggelig at de holdt meg med selskap. Forloverne kjørte meg til vielsen, og de var med når jeg ble sminket og pyntet av sminkør/frisør. De hjalp meg på med kjolen, da den var vanskelig å få igjen selv. De hjalp meg også på do, for å løfte opp underskjørt/kjole. De stelte også i stand et veldig hyggelig utdrikningslag. Mine forlovere var superflinke, og de fikk også stor takk og gaver for deres innsats. Jeg kjøpte også deres antrekk (jeg valgte farge med råd før dem, og det kunne velge noe annet om de ønsket). De virket veldig fornøyde. Jeg både håper og tror jeg ikke var kravstor. Det er naturlig å hjelpe til der man kan, men jeg ville aldri blitt sur som brud hvis de ikke kunne hjelpe. Jeg valgte dog to forlovere for at det ikke skulle bli for mye for dem. Ift koordinering så var det stort sett noe jeg eller mannen min som gjorde det, med enkelte unntak. Nå var jo vår fest fra fredag til søndag, hvor vi la slagplan fredag, så det gikk ganske av seg selv alt sammen. Endret 7. juni av SPOCA
AnonymBruker Skrevet 7. juni #24 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvilke ærender? Min mann hentet brudebuketten. Den lå klar i kirken til meg. Frisøren min hadde hentet blomster til håret før jeg kom. Foreldre kjørte kaker til festlokalet. Er det så mye mer man gjør på morgenen samme dag? Anonymkode: 72039...549 Innom lokalet med ting, pynting (man får gjerne lokalet fra formiddagen), frakte ting og pynt til kirka, hente blomster, tilreisende besteforeldre som må hentes på togstasjonen, kaker og andre småting, og mye mer. Ofte trenger fotograf og toastmaster kontakt. Eller lokalet lurer på noe. Sørge for at alt er på stell da de siste drar fra lokalet. For brudeparet skal morgen være rolig, fin og stressfri. Så er viktig å ha fordelt slik i forkant av selve dagen. Det er ingenting vi krevde, og ingenting våre venner/søsken har krevd. For det har hele tiden vært en selvfølge at vi stiller opp for hverandre på den måten. Men jeg har jo forstått etterhvert at KG stort sett består av "livets harde skole"... Anonymkode: 0bf22...6dc
Kålrota Skrevet 7. juni #25 Skrevet 7. juni Vi har spurt forloverne om noen praktiske ting, ellers er det vi som ordner. De ordner utdrikningslagene, det synes jeg i grunnen er mer enn nok innsats. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #26 Skrevet 7. juni Min forlover signerte forlovererklæringen og var vitne i sermonien, så han signerte totalt to ting, det ene online, det andre irl. Det var det. Mannens forlover gjorde nøyaktig det samme. Begge valgte brødrene våre som forlovere. Kjole, hår, sminke, sko, blomster, pynt osv tok jeg meg av selv, jeg skjønner ikke helt hvorfor man trenger hjelp til slikt. Man planlegger da vel til å kunne gjennomføre ting? Anonymkode: 7560f...bfb 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni #27 Skrevet 8. juni Jeg tror det kommer an på hvilke type bruden er og hvor høy standard hun forventer. Mange som har mistet bakkekontakten i Norge i dag, dessverre. Har heldigvis ingen venner som flyter over bakken 🫶 Anonymkode: 8b0e9...2e1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #28 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 11.57): Innom lokalet med ting, pynting (man får gjerne lokalet fra formiddagen), frakte ting og pynt til kirka, hente blomster, tilreisende besteforeldre som må hentes på togstasjonen, kaker og andre småting, og mye mer. Ofte trenger fotograf og toastmaster kontakt. Eller lokalet lurer på noe. Sørge for at alt er på stell da de siste drar fra lokalet. For brudeparet skal morgen være rolig, fin og stressfri. Så er viktig å ha fordelt slik i forkant av selve dagen. Det er ingenting vi krevde, og ingenting våre venner/søsken har krevd. For det har hele tiden vært en selvfølge at vi stiller opp for hverandre på den måten. Men jeg har jo forstått etterhvert at KG stort sett består av "livets harde skole"... Anonymkode: 0bf22...6dc Hvorfor skal andre stå så til de grader på pinne og stresse for brudeparet? Det er vel de som har valgt å gifte seg. Verden stopper ikke opp for alle andre om noen skal gifte seg. Folk er så selvsentrerte altså! Anonymkode: 00795...173 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni #29 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 10.53): Mannen trenger vel ikke så mye hjelp med å holde kjolen på do, dandere hår og kjoler på bilder og i kirken. Det er heller ikke behov for å fikse sminke og bytte revnet strømpebukser i løpet av dagen. Man må heller ikke sitte tre timer på en frisørsalong. Anonymkode: 62ae4...c18 Dette trenger jo strengt tatt ikke en kvinne heller. Det er jo hva man velger å gjøre det til. Da jeg giftet meg holdt jeg min egen kjole på do, fikser mitt eget hår, hadde ikke behov for noe dandering av hår eller fiksing av kjole for å ta bilde. Sminken var den samme hele dagen, håret fikset jeg før jeg dro hjemmefra og jeg klarte å skifte strømpebukse selv. Satt 0 minutter på en frisørsalong... Anonymkode: 8b0e9...2e1 3
Maleficenta Skrevet 8. juni #30 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 8.46): På fb er det innlegg på innlegg fra bruder som er skuffet over forloverne sine. De klager på at de har pyntet feil, tilbudt seg for lite osv. Hva er det som er vanlig egentlig, skal forlovere virkelig stå på pinne hele bryllupshelgen? Det siste innlegget jeg leste hadde forloveren bestilt flere skilt til bryllupet blant annet og bidratt under pynting. Men det var da pyntet på feil måte og ikke etter brudens ønske. jeg var veldig happy med utdrikningslaget som forloverne mine ordnet. Er også fornøyd med at en har tilbudt seg å komme til lokalet og pynte med oss og den andre skal sminke og ordne håret mitt som tar mange timer på selve dagen. De gidder også begge å ha på kjolene jeg har valgt ut. er ikke selve bryllupet mitt og mannen sin jobb egentlig? De skriver om hvor utslitte de er og hvor forferdelig det er. Men bare planlegg bedre da.. Kanskje folk rett og slett har for mye tid? Da kan det bli vanskelig å planlegge. Her har vi en baby som nettopp startet i bhg og er syk annenhver uke, jeg har eksamen to uker før bryllupet, mannen jobber vanvittig mye akkurat nå, de store barna krever stadig mer kjøring sent på kvelden og vi har ordnet så og si alt med bryllupet selv. Og jeg føler meg bare heldig når noen tilbyr seg hjelp eller viser interesse. Det er bra nok liksom. Så hvorfor er folk så misfornøyde ? Tanker rundt dette? Anonymkode: bada4...7ad Jo mer bridezilla, jo flere krav 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #31 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 11.09): Det er ikke lommer i en brudekjole, og hvem vil vel drasse rundt på en diger bag i sitt eget bryllup? Det er jo forloveren som har telefon, sminke og kleenex tilgjengelig. Anonymkode: 62ae4...c18 Jeg skal i alle fall ha min egen tlf takk! Og jeg har forresten lommer i kjolen også😅 og min egen veske skal jeg selvsagt bære! Den har jeg jo kjøpt ene og alene for å bruke på bryllupsdagen. kleenex 😂.. jeg får nok tak i det også. Anonymkode: bada4...7ad 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni #32 Skrevet 10. juni Det kommer jo an på brudens forventninger. Og de bør man jo avklare før man takker ja, tenker jeg. Min forlover signerte papir i forkant, arrangerte utdrikningslag, og hjalp meg med småting under selve bryllupet. (Holdt brudebukett og hadde reserve av papirlommetørklær til meg i sin veske.) Kjole kjøpte hun selv. Jeg ble spurt om kjolen hva jeg mente om kjolen hun tenkte å kjøpe, og den kledde henne veldig godt. Av praktiske ting på selve dagen, så ble jo det mye fordelt ut på nær familie. Mannen fikset litt ting jeg ikke hadde tid til. Mine foreldre fikset litt, og mannens foreldre fikset litt. Og det som kunne fikses på forhånd, hadde vi jo fikset alt. Anonymkode: 77779...c3a
AnonymBruker Skrevet 16. juni #33 Skrevet 16. juni Virker som dette har tatt helt av de siste tjue åra (sammenfallende med internett og strømmetjenester som gjør at vi har amerikansk populærkultur omtrent intravenøst døgnet rundt). Da mine venner gifta seg på nittitallet, var forloveren den som arrangerte utdrikningslag pluss stilte opp framme i kirka på dagen. Ja, og var med på noen ekstra bilder. Det var brudeparet selv som planla og organiserte bryllupet. Anonymkode: ca818...9fb 1
Maleficenta Skrevet 16. juni #34 Skrevet 16. juni (endret) AnonymBruker skrev (På 8.6.2025 den 13.56): Hvorfor skal andre stå så til de grader på pinne og stresse for brudeparet? Det er vel de som har valgt å gifte seg. Verden stopper ikke opp for alle andre om noen skal gifte seg. Folk er så selvsentrerte altså! Anonymkode: 00795...173 Enig. Om de skal ha det rolig og la andre styre får de koste på seg en bryllupsplanlegger Endret 16. juni av Maleficenta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå