Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det ble en stor sak ut av min frustrasjon, plutselig ble den til et trehodet troll - det var ikke min hensikt.

Tusen takk for alle innspill, orker dessverre ikke svare alle. Legger saken død.

Endret av Passè
Dette ble alle andres meninger, lite annet enn en sur magefølelse er min opplevelse
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis mor er under 30 og bestemor er 71 så har bestemor vært en veldig voksen mor når hun fikk sin datter. Har bestemor mange barn hun også og dette var yngste ? Er dette kulturelt ? Eller ..? 

Anonymkode: b4540...621

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Voksne folk, også de som er 71 år eller venner av deg, har i all hovedsak selv ansvar for grenser i eget liv. 

Anonymkode: ffc73...afe

• Liker 29
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Må legge til; det at mor plasserer sin 8 år gamle jente til en fremmed mann og forventer at han skal følge opp er ikke normalt, tenker dette er verdt å informere rette instanser om; bra fyren ikke er en dårlig type for denne mora er jo en gullgruve for de som ikke vil barn vel.. :( 

Anonymkode: b4540...621

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Umulig for utenforstående å vite hva som er greia her. Hvis jeg skal spekulere, i og med at det tross alt er det du gjør, så er det mest nærliggende å tro at det feiler denne unge kvinnen noe og at bestemor tenker at det er best at hun tar seg av barna. Det tror jeg jeg hadde gjort. Men så hadde jeg omløp nok til å ikke få barn da jeg var over 40, så hvis jeg noen gang kommer i den situasjonen så vil jeg være yngre selv.

Dette er noe å tenke på for den gjengen her inne som mener 40+ er en optimal alder å få barn på.

Anonymkode: 4449b...b64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør sende en anonym bekymringsmelding til barnevernet. De trenger hjelp. 

Anonymkode: 40443...88a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Dette ble jo enkelt.

Anonym bruker 2 - hadde dette vært relevant ville det vært med som informasjon. Og bare for å understreke at begrepet under 30 dekker mange tall, ta de to siste og trekk fra 11. Det var kanskje mer vanlig før å få barn som 18 - 19 åring enn det er nå. Håper det stilnet nysgjerrigheten din litt. 

Anonym bruker 3 - Noe i det, på seg selv kjenner man andre sies det. La nå de gamle få muligheten til å velge selv om ikke annet. Som 71 åring burde livet ha mer å by på enn å måtte fortsette å rydde opp etter ungene dine. MEN DET ER MIN MENING!

Anonym bruker 4 - Som 71 åring burde livet ha mer å by på enn å måtte fortsette å rydde opp etter ungene dine, men jeg ser poenget ditt. Det er ikke for mange fra den generasjonen og på den alderen som tenker for mye på seg selv. Beklager min neste setning, men det er så ille i mitt hode at jeg ser for meg at når den tiden kom ville det være en kommentar på gravsten. Endelig fikk jeg hvile. :( 

Anonym bruker 5 - Jeg håper du leste den setningen der jeg skrev hvem kom før og hvem kommer etter? Det er ille, men hvordan kan det fremlegges som et tema uten at det blir et problem ?

Anonym bruker 4 - Du har et poeng her :)  Og jeg er enig, men ... dette er så langt over en grense som kanskje ikke er tydelig nok. Jeg hadde nok ikke bare gjort uten å sette egne grenser eller satt ned foten og være konsekvent på litt får holde. Jeg fikk min yngste da jeg var 30, det ble ingen etter det. Det er ingen mulighet for noen å løpe maraton hver eneste dag, år inn og år ut. ( den kommentaren får stå som min mening :) finnes alltid noen som er uenig )

Anonym bruker 5 - du må tro jeg har vært inne på tanken, men jeg er fortsatt litt usikker på om det er veien å gå. Det er sjeldent en løsning om det finnes andre alternativer, mener jeg da.

Endret av Passè
trykket for kjapt på send
AnonymBruker
Skrevet
Passè skrev (2 timer siden):

5 barn mellom 2.5 og 11 år blir passet daglig av sin 71 år gamle bestemor. Moren er under 30, fikk barn tidlig men det spiller ingen rolle når hun forventer at moren skal stille opp. Disse har til helt nylig vært mine naboer, men det er ikke før nylig jeg ble helt klar over situasjonen. Jeg er forferdet over ansvarsfraskrivelsen hun viser i sin oppførsel. Denne moren bruker alle hun kan for det de er verdt, og nå har hun satt klørne i en venn av meg som jeg er veldig glad i. Hun ber han om hjelp til alt, han brukte 14 dager på å hjelpe henne flytte. Og nå plasserer hun datteren sin på 8 år i hans ansvar, og forventer han skal stille opp på fritidsaktiviteter. Han er selv forferdet fordi denne jenta er så kontaktsøkende at han synes det er ubehagelig, men han er snill og gjør sitt beste for å hjelpe. 

Jeg går rundt og kjenner på at dette er ugreit, det har nå kommet til det punktet at jeg håper det er noen her som har noen gode råd å dele. Om det er han som må stille opp nå, hvem var før han og hvem kommer etter? Det er så vondt å se på dette, her drives det brannslukking gang på gang isteden for en langsiktig løsning for denne lille jenta.

Og dette er bare et av barna, hva med de resterende 4. For ikke å glemme den stakkars bestemora som må løpe datterens ærend så hun selv kan flakse rundt hele døgnet. Det er ikke rus inni bildet, her er det unggutter og råning som gjelder. Ikke at det betyr mye, men gjør det litt vanskeligere for meg ettersom det ikke går ut over liv og helse. De blir jo tydeligvis tatt vare på av bestemor ... og ellers den som kan, der og da.

Tenker du skal sende en bekymringsmelding til barnevernet. 
Disse barna blir tydeligvis ikke fulgt godt nok opp. 
Er det ingen far i bildet?

Anonymkode: 56848...3cd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Anonym bruker 8 - Vi snakker flere fedre, tror det er 4 forskjellige. Uff dette blir bare verre og verre. Vet ihvertfall at 2 av fedrene har barna sine innimellom. Men tuppa på 8 har en helt fraværende far, dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sendt en bekymringsmelding til barnevernet. Hun tar seg jo ikke av barna, og det og plassere de hos fremmede er jo ikke greit. 

Anonymkode: 784b6...d99

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det høres ut TS heller kanskje burde passe sine egne saker

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at dette ikke er din business, og at en mor på 71 fint kan si fra selv om det plager henne, samme gjelder din venn. 

Anonymkode: 439b2...c13

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
test1e skrev (1 minutt siden):

Det høres ut TS heller kanskje burde passe sine egne saker

Helt uenig! 

Anonymkode: 97027...808

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Umulig for utenforstående å vite hva som er greia her. Hvis jeg skal spekulere, i og med at det tross alt er det du gjør, så er det mest nærliggende å tro at det feiler denne unge kvinnen noe og at bestemor tenker at det er best at hun tar seg av barna. Det tror jeg jeg hadde gjort. Men så hadde jeg omløp nok til å ikke få barn da jeg var over 40, så hvis jeg noen gang kommer i den situasjonen så vil jeg være yngre selv.

Dette er noe å tenke på for den gjengen her inne som mener 40+ er en optimal alder å få barn på.

Anonymkode: 4449b...b64

Du tenker at før man får barn som 41-åring må man ta høyde for at ungen vokser opp til å bli en ressurssvak slask som ligger på seg fem (!!) barn hen ikke evner å ta vare på og tydeligvis uten noen andre foreldre med i bildet…? 

Hadde ungen min vært så ubrukelig hadde jeg prøvd å overtale hen til sterilisering lenge før antallet avkom ble så høyt, og barnevernet hadde vært inne i bildet for lenge siden. 

Anonymkode: a0dca...936

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvordan mor hun er når hun er med barna så klart...

Hvis hun er en ålreit mamma så er det ikke barnevernsak at barna passes av andre "for mye" fordi andre klarer ikke å si nei når hun spør om barnepass. Barneverrnet åpner ikke sak på grunnlag av dette. Hvis det da ikke er andre ting de bør vite om. 

Anonymkode: 35961...f75

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Kommer an på hvordan mor hun er når hun er med barna så klart...

Hvis hun er en ålreit mamma så er det ikke barnevernsak at barna passes av andre "for mye" fordi andre klarer ikke å si nei når hun spør om barnepass. Barneverrnet åpner ikke sak på grunnlag av dette. Hvis det da ikke er andre ting de bør vite om. 

Anonymkode: 35961...f75

Når mor etterlater 8åringen sin alene med en fremmed mann, og i tillegg overlater hele 5(!) barn hos bestemor, som er i 70årene, så er det noe barnevernet bør ta en prat med mor om.

Anonymkode: 97027...808

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Både mormor og denne vennen din er voksne nok til å si ifra selv om det ikke er greit. 

Anonymkode: fb386...634

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg tenker at dette ikke er din business, og at en mor på 71 fint kan si fra selv om det plager henne, samme gjelder din venn. 

Anonymkode: 439b2...c13

Det er slett ikke sikkert. Min mor var i en lignende situasjon med min bror. Prøvde hun å di nei det passer ikke, ble han agressiv og truende. Passet dem av frykt gor hva som kunne skje. At en bestemor (usnsett alder) skal ha ansvar for fem barn saglig er utnyttelse. At en 8-åring blir plassert hos fremmede menn er skremmende.

At en 30 år gammel mor flyr ute og driter i barna er omsorgssvikt. 

Ring barnevernet. Bedre en gang for mye enn en gang for lite.

Anonymkode: 54645...779

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hysteriske nek som tror barnevernet er det eneste saliggjørende for alle familier som ikke er A4. Denne 70-årigen kan utmerket godt være både sprek og ressurssterk, og det kan også være andre inne i bildet som bidrar. Hva med å sjekke forholdene litt før man hiver seg over telefonen/tastaturet og beklager sin nød til det O'store Barnevernet?! Snakke litt med de det gjelder, bli kjent med folk?

Anonymkode: 26d8c...69c

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Både mormor og denne vennen din er voksne nok til å si ifra selv om det ikke er greit. 

Anonymkode: fb386...634

Helt feil innstilling. Hva om denne vennen var en overgriper? Som synes det var helt ok.

Hva om moren ikke tør si nei.

Man plasserer IKKE barn hos fremmede. Og man tar seg av sine egne barn.

Anonymkode: 54645...779

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...