Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i elleve år og har to barn. De siste årene føles det ut som vi flyter fra hverandre og jeg oppdaget for par år siden at han snapper mer de gangene jeg er bortreist med jobb…

Jeg har tenkt før at det var vanlig å være mer sosial med andre når jeg ikke er der, men her om dagen så jeg at han han får snapper fra damer som han ikke har på Snapchat vennelisten sin? 
Det skjer også som regel sent på kveldstid og i helgene…rundt midnatt..
Er dette vanlig eller er jeg naiv? 

Jeg har aldri vært spesielt sjalu, men han har heller ikke tatt initiativ eller ønsket sex med meg på ca 2 år nå og før det var det en sjelden gang…. Han har også en fortid hvor jeg vet han var utro..

Kan man få snaps fra folk man ikke har på snap vennelisten eller oppførte kontakter? 

Anonymkode: d7762...cc7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi har vært sammen i elleve år og har to barn. De siste årene føles det ut som vi flyter fra hverandre og jeg oppdaget for par år siden at han snapper mer de gangene jeg er bortreist med jobb…

Jeg har tenkt før at det var vanlig å være mer sosial med andre når jeg ikke er der, men her om dagen så jeg at han han får snapper fra damer som han ikke har på Snapchat vennelisten sin? 
Det skjer også som regel sent på kveldstid og i helgene…rundt midnatt..
Er dette vanlig eller er jeg naiv? 

Jeg har aldri vært spesielt sjalu, men han har heller ikke tatt initiativ eller ønsket sex med meg på ca 2 år nå og før det var det en sjelden gang…. Han har også en fortid hvor jeg vet han var utro..

Kan man få snaps fra folk man ikke har på snap vennelisten eller oppførte kontakter? 

Ja, om han legger ut snapen sin på f.eks nakentid (norsk sexforum) og ber om bilder vil han jo få snap av ukjente.

Anonymkode: 83cd2...2df

AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar. Det er 3-5 navn som går igjen hele tiden, så virker litt rart. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får stadig opp varsler om snaper fra folk jeg aldri har hørt om en gang, helt ukjente. Vet ikke hvorfor det er blitt sånn, jeg er svært lite aktiv på Snap. Men de kommer stadig vekk likevel. Både fra menn og kvinner, ser det ut som på brukernavnene.

Anonymkode: 0e98c...724

Skrevet

For min del har jeg på så ukjente ikke kan sende meg snap, tror jeg. Har aldri fått snap av ukjente. Men får innimellom venneforespørsler av ukjente.

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Dritirriterende. Aner ikke hvorfor. Får varsel om det de legger ut på story

Anonymkode: 1b80f...b4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan velge i innstillinger at hvem don helst kan sende. Hvordan vet du at de ikke er i lista hans? 

Anonymkode: eed36...3aa

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Tror ikke det er vanlig med mindre man er åpen for det selv. Noe mannen din virker til å være.

De aller, aller fleste mennesker i forhold vil ikke ønske den type kontakt.

Anonymkode: f4c82...fe8

AnonymBruker
Skrevet

Man kan vel ikke velge at hvem som helst kan sende melding på snap? De MÅ være i kontakt på telefonen eller som venn på snap. Sånn er det i alle fall hos meg. Andre kan kun kommentere på en story jeg legger ut. 

Anonymkode: e3377...674

AnonymBruker
Skrevet

Han har vist meg vennelisten flere ganger, så jeg vet hvem han har der. Og par av de som går igjen på å sende han snap vet jeg at også ligger inne hos han på Facebook, men det er også noen som ikke er oppført der. Det er vel det jeg reagerer på, hvis de er venner på facebooksiden, men ikke oppført som venner på snap og likevel snapper med hverandre ganske ofte- hvorfor ikke være venner der? To av dem kjenner jeg ikke igjen i det hele tatt og han prater ikke om dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, mine innstillinger gjør at ingen utenom de på min kontaktliste kan sende snap til meg. Jeg er heller ikke søkbar. Snapkartet er ikke på for andre enn ungen min. Kontaktlisten min på telefonen har snap heller ikke tilgang på, og jeg forbanner alle som gir snap tilgang på sin, spesielt de som bruker sin private telefon i jobb slik at jeg får de opp som venneforslag så snart de lagrer nummeret mitt. 

Anonymkode: aa20d...090

AnonymBruker
Skrevet

Han kan da fjerne de fra chat-feeden uten å slette de.

Anonymkode: 4bc41...2bd

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Utifra det jeg leser så har du en dårlig følelse siden han ikke har tatt initiativ eller ønsket sex på 2 år (og lite før det) og har en fortid med utroskap, ikke bare pga snap.

Hvordan reagerer han når du tar initiativ til sex?

Regner med at utroskapet var i et tidligere forhold. Fortalte han deg hvorfor han var utro da? Hvis det var han som fortalte deg om det vel og merke.

Anonymkode: 791c7...fd4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han har vist meg vennelisten flere ganger, så jeg vet hvem han har der. Og par av de som går igjen på å sende han snap vet jeg at også ligger inne hos han på Facebook, men det er også noen som ikke er oppført der. Det er vel det jeg reagerer på, hvis de er venner på facebooksiden, men ikke oppført som venner på snap og likevel snapper med hverandre ganske ofte- hvorfor ikke være venner der? To av dem kjenner jeg ikke igjen i det hele tatt og han prater ikke om dem. 

Åpne din egen snap, gå på innstillinger. Der kan du endre til hvem som kan sende deg snap. Det kan være kun venner, eller alle. Velger man alle, kan man motta og besvare disse snappene uten å adde vedkommende som venn. 

Anonymkode: d695b...2b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 16.45):

Åpne din egen snap, gå på innstillinger. Der kan du endre til hvem som kan sende deg snap. Det kan være kun venner, eller alle. Velger man alle, kan man motta og besvare disse snappene uten å adde vedkommende som venn. 

Jeg kan kun velge «venner» og «venner og kontakter», ikke alle.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg kan kun velge «venner» og «venner og kontakter», ikke alle.

Jeg kan snappes av fremmede som har brukernavnet, så f.eks fra Fetlife eller Reddit. 

Ts, du er naiv.. 

Anonymkode: f38cd...d42

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg kan snappes av fremmede som har brukernavnet, så f.eks fra Fetlife eller Reddit. 

Ts, du er naiv.. 

Anonymkode: f38cd...d42

Så merkelig at det er ulike innstillinger ... Jeg skulle gjerne fått fra "alle" for jeg har en offentlig snap og det er helt umulig å få med seg snapdialog fra "følgere", for jeg får ikke varsler om det, det legger seg et helt annet sted enn i chatten. Så jeg har sjekket alt av innstillinger for å kunne motta snap på vanlig måte fra følgerne mine, ikke bare fra venner, men har ikke det valget..

Anonymkode: 02ab0...ef6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Så merkelig at det er ulike innstillinger ... Jeg skulle gjerne fått fra "alle" for jeg har en offentlig snap og det er helt umulig å få med seg snapdialog fra "følgere", for jeg får ikke varsler om det, det legger seg et helt annet sted enn i chatten. Så jeg har sjekket alt av innstillinger for å kunne motta snap på vanlig måte fra følgerne mine, ikke bare fra venner, men har ikke det valget..

Anonymkode: 02ab0...ef6

Så lenge du har creator eller business snap så kan du det. Vanlige snapbrukere kan få fra venner og kontakter. Dvs han kan da damene i sin kontaktliste på telefonen, disse kan da sende snap til han uten at de er venner. «Everyone» er tatt bort som valg tydeligvis. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 10.48):

Man kan vel ikke velge at hvem som helst kan sende melding på snap? De MÅ være i kontakt på telefonen eller som venn på snap. Sånn er det i alle fall hos meg. Andre kan kun kommentere på en story jeg legger ut. 

Det stemmer. Før kunne hvem som helst sende. Men nå er det bare venner og/eller kontakter.

https://help.snapchat.com/hc/en-us/articles/8133269402516-Who-can-contact-me-on-Snapchat?utm_campaign=contact_me&utm_medium=lm&utm_source=sc

Anonymkode: 48f9b...755

AnonymBruker
Skrevet

Snap har endret på dette, før fikk man snapper fra fremmede hvis man ikke stengte for det. Det ble for mye uønska dickpics, så nå dukker fremmede som sender snap opp som venneforslag, også ser du snappen dems først når du godkjenner vennskapet (unntaket er de med businesskonto).

Men, hvis du med vennelista hans mener snaphistorikken nedover, kan han fjerne chatter, så han kan være venner med flere enn du ser nedover snappen. Hvis du har sett inne på selve vennelista er det noe annet, men det høres veldig rart ut… hvorfor i all verden har dere scannet gjennom vennelista hans, er det så mye usikkerhet? Også har du greid å huske hvem han har og ikke har der?

De siste par månedene har jeg derimot begynt å få varsler om stories osv på spotlight. Det er irriterende, og kommer også fra kontoer jeg ikke følger. Men gjelder stort sett influencers. Kan være dette han også får.

Anonymkode: 24894...0cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...