Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld,

Jeg vurderer å søke på bachelor eller årsstudium i historie på Høgskulen på Vestlandet nå i sommer, og ser at det fra 2024 kun tilbys som nettstudie. Noen som har erfaring med studiet, enten på nett eller med fysisk oppmøte?

Takk for hjelpen! :)

AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert å ta det ved UIB? Jeg tok årsstudium historie der for få år siden, og det var topp. Har du studert før?

Anonymkode: 2ae0c...38b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har studert både på campus Haugesund og Stord og er ikke imponert over HVL. Dårlig kommunikasjon, vrange på å få godkjent fag man har fra tidligere, hyppig bytte av veiledere som noen eksempler. 

Men dette var ingeniørfag og PPU, mulig det er forskjeller i de ulike fagområdene

Anonymkode: 129f4...30f

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du med et sånt studie? Du vil ikke få noe relevant jobb med et årsstudium i historie...

Anonymkode: 756d1...275

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hva skal du med et sånt studie? Du vil ikke få noe relevant jobb med et årsstudium i historie...

Anonymkode: 756d1...275

Det kommer an på hva man har av utdanning fra før, og hva man ønsker å bruke det til. Eller rett og slett interesse, økt kunnskap.

For eksempel, er man lærer fra før gir et årsstudium undervisningskompetanse i et nytt fag. Et årsstudium kan også være del av en bachelorgrad (der årsstudiet er de frie studiepoengene), og gir mulighet for å ta PPU i to fag, dersom man også tar master.

Historie er også nyttig å ha dersom man sikter på jobber i museer, i kombinasjon med studier innen politikk, journalistikk m.m.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 7.37):

Har du vurdert å ta det ved UIB? Jeg tok årsstudium historie der for få år siden, og det var topp. Har du studert før?

Hei og takk for svar :)

Jeg har sett litt på UiB, men jeg jobber 100% fra før, så blir nok litt vanskelig om det ikke er over nett dessverre. Har ikke studert før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...