Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du gjort det bevisst/ubevisst noen gang? Og hva gjorde du? 

Anonymkode: a77bf...5de

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fortell? 

AnonymBruker
Skrevet

Eller har noen gjort det mot deg og hva? 

AnonymBruker
Skrevet

Bryr meg stort sett, men jeg har noen ganger i jobbsammenheng satt noen krav til kollegaer som jeg vet har såret den andre. Kravene er ikke urimelige og det kan forventes at voksne mennesker i jobb. Jeg vet at dette har vært sårende, men jeg gidder ikke gjentatte ganger stryke folk med hårene og dille så de ikke blir lei seg og såret. 

Anonymkode: e43e2...94e

• Liker 2
Skrevet

Ja, selvfølgelig, vil jeg si. Jeg er veldig redd for å såre andre. Sånn har jeg alltid vært.

Jeg går aldri inn for å såre noen bevisst, men kanskje man sier eller gjør noe som ved uhell kan såre andre så er det en ganske ugrei følelse også for meg. Da passer jeg på å si unnskyld når det er berettiget.

Dette har også sammenheng med at jeg hater å bli mislikt.

Det sagt; jeg er ikke redd for å si i fra der det behøves, og jeg kan være ganske myndig. F.eks i jobbsammenheng, f.eks i lærerrollen.

Det kommer an på situasjon og rolle.

Skrevet

Ja.. er veldig forsiktig med slikt. Uansett hvor forbanna jeg blir så har jeg en munnfilter på. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt. I lange relasjoner vil det alltid skje skuffelser og sårede følelser, på ulike måter. 

Anonymkode: b0709...ffa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror alle har såret noen. Ja jeg har såret noen, men tror det var ubevisst. Jeg visste ikke at de ville tolke det som det. Vi lærer av hverandre.

Anonymkode: 94fab...af1

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg får dårlig samvittighet, som regel, men ikke alltid

Anonymkode: d7b67...995

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke såret andre bevisst. Prøver å unngå det alt jeg kan. Synes andre mennesker fortjener den beste versjonen av meg selv som jeg kan klare og gi dem. 

Anonymkode: 8c4e5...82b

AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (6 timer siden):

Ja, selvfølgelig, vil jeg si. Jeg er veldig redd for å såre andre. Sånn har jeg alltid vært.

Jeg går aldri inn for å såre noen bevisst, men kanskje man sier eller gjør noe som ved uhell kan såre andre så er det en ganske ugrei følelse også for meg. Da passer jeg på å si unnskyld når det er berettiget.

Dette har også sammenheng med at jeg hater å bli mislikt.

Det kommer an på situasjon og rolle.

Jeg er også veldig redd for å såre noen, merkelig nok føler ikke andre det samme om meg 😄

Anonymkode: 315f4...649

Skrevet (endret)

Jeg unngår det så langt det er mulig, ja. Ingen normale mennesker liker vel å såre andre.

Men jeg har såret noen med vilje en gang de siste årene, men det var ikke til å unngå; jeg ba om skilsmisse fra mannen min. Jeg visste han ville bli litt lei seg i øyeblikket, men sånn ekteskapet vårt var, tvilte jeg sterkt på at det ville vare særlig lenge, denne "sorgen". Og det stemte. Fem måneder etterpå skjønte jeg på han at han hadde funnet en ny. (det viste seg senere at det hadde han)

Det var selvsagt helt i orden for meg at han fant seg en ny. Bare bra for han, da han klarer seg dårlig økonomisk alene, slik jeg kjenner han og sløsingen hans.

Dette var for 9 år siden og det må være siste gangen jeg vet om at jeg såret noen. Som sagt unngår jeg det så langt det er mulig, for jeg liker virkelig ikke å gjøre noen noe vondt!

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er også veldig redd for å såre noen, merkelig nok føler ikke andre det samme om meg 😄

Anonymkode: 315f4...649

Samme her😅

Anonymkode: bba89...621

Skrevet

Selvfølgelig vil jeg ikke såre noen. Og det har skjedd at jeg ved uhell har såret noen, eller på grunn av mine egne problemer "bevisst" har såret noen. Jeg håndterer det ved å si unnskyld og ta ansvar for det som skjedde, ta en prat om det. Som oftest tror jeg mye av det å reparere tillitsbrudd eller brist i relasjoner handler om å forstå hverandre. Hvis jeg forstår og har en god samtale på hva som skjedde i en relasjon der noe har blitt vanskelig, så har jeg sjelden behov for en beklagelse. Og noen ganger forstår en folk, og må likevel ta et steg unna. Og det går begge veier. 

Ellen Langer sa parafrasert "Jeg vil ikke ha tilgivelse, jeg vil bli forstått." og det ressonerte veldig med meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt ann på hvem det er og hva det er

Anonymkode: 37c74...f3e

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg har blitt iskald med årene.

Anonymkode: d4dbc...3d5

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg bryr meg absolutt om det, men jeg klarer likevel å stå i situasjoner der jeg vet at jeg sårer andre, dersom det er for å verne meg selv (og mine nærmeste). Som i at jeg vet at det sårer mine foreldre at jeg har trukket meg unna, men det var og er helt nødvendig å gjøre det likevel, fordi de ikke klarer å ha selvinnsikt nok til å endre årsaken til at dette ble nødvendig. 

Likevel hater jeg generelt å såre mennesker, og synes det er fryktelig vondt om jeg har såret noen. 

Anonymkode: cad09...011

Skrevet

Ja...jeg er...eller har vært så redd for å såre folk, at jeg ender opp med å sluke kameler og såre meg selv i steden for.
Etter hvert som årene går må jeg gjøre opp regnskap og behandle meg selv bedre. Det fortjener jeg. :sukk: 

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd å få beskjed om at jeg såret noen når jeg setter grenser for meg selv. Har ikke dårlig samvittighet da. 

Anonymkode: 388f4...2fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...