Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er snakk om en person med litt temperament, som liker å si i fra, ta igjen osv. Vedkommende har lett for å la tankene løpe løpsk. 

For andre gang i løpet av en måneds tid har vedkommende tipset meg om boligprosjekter eller boligutvikling i Oslo. Helt uinteressant for meg å se på det, ikke innenfor rekkevidde i det hele tatt. Da jeg fikk en link i dag svarte jeg "Oslo er ikke så aktuelt for meg". Vedkommende spurte samtidig om når i morgen jeg vil komme på besøk. Vi snakket om besøk i helga tidligere denne uka og da var jeg positiv, men vi snakket ikke om lørdag spesifikt. Jeg svarte på bolig og besøk i samme meldingen, ga beskjed om at jeg må steppe inn for en annen på jobben i morgen. Fikk et kombinert svar:

Bare hyggelig. 

Ok. 

Bare hyggelig siden vedkommende tydeligvis mener at jeg skulle takket for linken om bolig i Oslo. 

Dette er også en person som kan finne på å skulle kontrollere om man hører etter ved å spørre "er du enig i det jeg sa?" istedenfor å være mer spesifikk som for eksempel "er du enig i det jeg sa om at mediene er venstrevridde? " (bare et eksempel, men faktisk noe vedkommende mener) 

Vedkommende kan også komme med små stikk som å si noe om at man snakker høyt, at man avbryter (vedkommende avbryter selv) osv. Mer konfronterende enn jeg er vant til med andre. En dag tidligere i år måtte jeg nesten kommentere at det virker som at vedkommende er på krigsstien. Det gikk overraskende bra. Er stort sett denne personen som kontakter meg, ringer meg jevnlig osv. Jeg tar telefonen omtrent annenhver gang nå, en kraftig nedgang fra tidligere. Orker ikke stadige rants, negativitet, kontroll osv, og vedkommende kommer også med så mye rare meninger om feminisme, verdensbildet osv. 

Anonymkode: 5eb7a...29a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror vi sier god natt  og så kan vi snakkes i morgen.

Det kan du gjøre til denne "vedkommende også"

Anonymkode: 3dedf...275

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en helt lik kompis, hehe! Han er musiker, om din er det. Måtte kutten han ut til slutt.. 

Anonymkode: 8deef...dd1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har en helt lik kompis, hehe! Han er musiker, om din er det. Måtte kutten han ut til slutt.. 

Anonymkode: 8deef...dd1

Ikke musiker. 

Denne personen er veldig spesiell på flere måter. I forbindelse med en harrytur ble en annen person bedt om å betale 500 kr som et depositum pga fare for matsøl i bilen. 

Vi tre var på utenlandsreise for mange år siden, jeg og den litt mer normale skulle dele rom og så skulle personen som denne tråden handler om ha eget rom. Romtypen var den samme. Jeg var raskest til å bestille og da jeg hadde bestilt var det ikke flere rom igjen av den typen. Vedkommende måtte betale mer for en annen romtype og mente at vi skulle dele på tillegget. Ca tredve kroner per pers og dette skulle inn på kontoen til vedkommende. På samme turen ville vedkommende konfrontere meg med noe på siste dagen. Det kom veldig brått på og jeg spurte om hva det gjelder. Vedkommende husket ikke... 

Skrevet

Hvorfor har du kontakt med denne snålingen?

AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (3 minutter siden):

Hvorfor har du kontakt med denne snålingen?

Lurer jeg også på. 

Anonymkode: ce1d7...bcf

AnonymBruker
Skrevet

Hva gir dette vennskapet deg?  Utfra det du skriver så ville jeg faset ut kontakten. Livet er for kort til å omgi seg med venner man ikke har noe tilfelles med, som ikke gir noe sosialt positivt, som er greie og fine å være sammen med. Man kan fint være uenige, ha ulike synspunkter osv. Venner kan fint både utfordre og være ulike. Det er bare spennende. Men de vennene som suger energi, som kun ser seg selv og som ikke lytter/har en gjensidig dialog gidder jeg ikke bry meg med. Faser dem ut eller bare kutter kontakt. Det er ikke noe tap. 

Anonymkode: 06963...44a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva gir dette vennskapet deg?  Utfra det du skriver så ville jeg faset ut kontakten. Livet er for kort til å omgi seg med venner man ikke har noe tilfelles med, som ikke gir noe sosialt positivt, som er greie og fine å være sammen med. Man kan fint være uenige, ha ulike synspunkter osv. Venner kan fint både utfordre og være ulike. Det er bare spennende. Men de vennene som suger energi, som kun ser seg selv og som ikke lytter/har en gjensidig dialog gidder jeg ikke bry meg med. Faser dem ut eller bare kutter kontakt. Det er ikke noe tap. 

Anonymkode: 06963...44a

Gir meg lite og virker mest som at jeg brukes som tidsfordriv når vedkommende er ute og kjører bil. Ville kuttet kontakten for lenge siden om jeg hadde et større nettverk og mer normale venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...