AnonymBruker Skrevet 6. juni #1 Skrevet 6. juni Jeg har en kollega som ofte går tidlig hjem fra jobb. Er ikke snakk om mye, men ofte 5 minutter før. Vi har hatt flere møter om dette. Arbeidsgiver er ikke interessert i å betale lønn når vi drar hjem tidlig. Men han gjør det uansett, selv etter flere møter om dette. Er dette grunn til oppsigelse? Anonymkode: 965a1...cea
AnonymBruker Skrevet 6. juni #3 Skrevet 6. juni Det kan det være, men skal mye mere møter til og advarseler Anonymkode: 2765f...1bc 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #4 Skrevet 6. juni Det er det opp til arbeidsgiver å vurdere. Må en av mine ansatte gå litt tidlig for å rekke et tog hvor alternativet er å måtte vente en time, ville det vært greit. Å gå fem minutter er ikke værre enn å ta pauser. Oppsigelse må følge fastsatt prosedyre med møter og skriftlige varsler. Anonymkode: 15bca...8f8 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni #5 Skrevet 6. juni Som arbeidsgiver, så er det jo egentlig det. Men det må både møter og skriftlige advarsler til før man kan ta det steget. Det vitner jo om svært lite respekt for arbeidsgiver og kolleger. Anonymkode: 2df9b...363 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #6 Skrevet 6. juni Har dere et yrke der 5 min spiller noen rolle? Og hva synes arbeidsgiver dersom dere kommer 5 minutter for «tidlig»? Dere får betalt for de 5 minuttene, i og med at arbeidsgiver synes 5 minutter er verdt å trekke lønn for? Og hva med de som røyker, går mye på do, har liten blære, etc - hvor går nedre grense for hva dere måler? Her synes jeg arbeidsgiver bare fremstår som en idiot. 5 minutter er typisk tilpasning til henting i barnehage eller kollektivtilbud. Er man som arbeidsgiver så lite fleksibel så er realiteten at man ikke får kapable folk til å arbeide der. Anonymkode: bd678...d93 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni #7 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har dere et yrke der 5 min spiller noen rolle? Og hva synes arbeidsgiver dersom dere kommer 5 minutter for «tidlig»? Dere får betalt for de 5 minuttene, i og med at arbeidsgiver synes 5 minutter er verdt å trekke lønn for? Og hva med de som røyker, går mye på do, har liten blære, etc - hvor går nedre grense for hva dere måler? Her synes jeg arbeidsgiver bare fremstår som en idiot. 5 minutter er typisk tilpasning til henting i barnehage eller kollektivtilbud. Er man som arbeidsgiver så lite fleksibel så er realiteten at man ikke får kapable folk til å arbeide der. Anonymkode: bd678...d93 Problemet her er jo ikke de fem minuttene, men at vedkommende ikke har noen avtale på det med arbeidsgiver. Og at arbeidsgiver har hatt møter, og sagt at det ikke er greit, men fremdeles så fortsettes det. Da er det oppsigelsesgrunn. De fleste arbeidsgivere tilpasser gjerne for ansatte, men da må det være en enighet om det. Anonymkode: 2df9b...363
Tekumseh79 Skrevet 6. juni #8 Skrevet 6. juni Jeg har opplevd at leder står og passer på akkurat på slaget, selv om folk er ferdige med oppgavene sine. Det har veldig mye å si hva du jobber med. De nederst på golvet får alltid hardest behandling. Om leder eller andre i høyere stillinger skal rekke noe er det ingen spørsmål. Før noen blir oppsagt skal man som hovedregel ha fått skriftlig advarsel. Flere muntlige advarsler kan føre til en skriftlig, og mange steder ryker man ved den andre skriftlige.
AnonymBruker Skrevet 6. juni #9 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Har dere et yrke der 5 min spiller noen rolle? Og hva synes arbeidsgiver dersom dere kommer 5 minutter for «tidlig»? Dere får betalt for de 5 minuttene, i og med at arbeidsgiver synes 5 minutter er verdt å trekke lønn for? Og hva med de som røyker, går mye på do, har liten blære, etc - hvor går nedre grense for hva dere måler? Her synes jeg arbeidsgiver bare fremstår som en idiot. 5 minutter er typisk tilpasning til henting i barnehage eller kollektivtilbud. Er man som arbeidsgiver så lite fleksibel så er realiteten at man ikke får kapable folk til å arbeide der. Anonymkode: bd678...d93 Denne personen tar også lange pauser. Anonymkode: 965a1...cea
Agatha Skrevet 6. juni #10 Skrevet 6. juni Utrolig til unødvendig detaljstyring, med mindre man sitter i en fabrikk og går fra linja si før neste skift har tatt over? Sånt som skaper dårlig arbeidsmiljø når man driver å teller sekunder.... 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #11 Skrevet 6. juni Nå er der arbeidsgivers problem, ikke ditt er det vell? Anonymkode: ef8a7...98c 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni #12 Skrevet 7. juni Det kan være grunnlag for advarsel. Men da blr arbeidsgiver først ha en samtale med denne personen. Ikke allmøter. Anonymkode: 4ce46...668
AnonymBruker Skrevet 7. juni #13 Skrevet 7. juni Jobbet et sted der mange røyket, og leder sa at resten av oss kunne gå 30 minutter tidligere hver dag. Jeg måtte gå 10 min før for å rekke tog i en jobb jeg hadde, men klarte meg da med 20 minutters lunsjpause hver dag. Men jevnt over har jeg aldri opplevd at det finregnes på slik på en arbeidsplass. Anonymkode: b8670...69c
AnonymBruker Skrevet 7. juni #14 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nå er der arbeidsgivers problem, ikke ditt er det vell? Anonymkode: ef8a7...98c Ikke sant, skjønner heller ikke hvorfor ts bruker energi på dette når det ikke har noe med henne å gjøre. Anonymkode: cd940...3e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå