AnonymBruker Skrevet 6. juni #1 Skrevet 6. juni Vi har sendt inn papirene, og fått beskjed om at det kommer til å ta 7 måneder før skilsmissen er et faktum. Forholdet har vært dødt lenge, vi har sovet på separate soverom i to år og har flyttet langt fra hverandre. Jeg har eneansvar for barna. Det er veldig avsluttet. Vil de fleste synes det er ubehagelig dersom jeg forteller dem at jeg fortsatt venter på at papirene skal bli godkjent? Hva hadde du selv følt? Anonymkode: 9719e...51f
AnonymBruker Skrevet 6. juni #3 Skrevet 6. juni Jeg hadde holdt meg langt unna noen som ikke er ferdig med skilsmissen. Anonymkode: 1d90c...f4f 1 3
Egenskap Skrevet 6. juni #4 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Vi har sendt inn papirene, og fått beskjed om at det kommer til å ta 7 måneder før skilsmissen er et faktum. Forholdet har vært dødt lenge, vi har sovet på separate soverom i to år og har flyttet langt fra hverandre. Jeg har eneansvar for barna. Det er veldig avsluttet. Vil de fleste synes det er ubehagelig dersom jeg forteller dem at jeg fortsatt venter på at papirene skal bli godkjent? Hva hadde du selv følt? Anonymkode: 9719e...51f Relasjoner bygges på mange måter, utenfor digitale formater også.
AnonymBruker Skrevet 6. juni #5 Skrevet 6. juni I en vanlig skilsmisse-prosess leverer dere en søknad til statsforvalteren digitalt. Begge signerer. Så må en av dere flytte, fra flyttedato kan dere tidligst søke skilsmisse ett år senere. Anonymkode: 14f2d...d97 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #6 Skrevet 7. juni Dere blir jo separert ført, det tar jo ikke 7 måneder. Så kan man søke om skilsmisse etter ett år, om jeg ikke husker feil. Trenger ikke bo på to ulike adresser ved separasjon, det er ved skilsmisse. Jeg fant meg en ny under separasjonen, det samme gjorde han Anonymkode: dd959...876 1
Anonym90059005 Skrevet 7. juni #7 Skrevet 7. juni Drit i papirene, ikke så nøye, mer nøye med barna dine. Men skal du kun knulle på noen er det vel greit, men dating og forhold nogo. For barna har ikke forholdet vært dødt i 2 år, for de er det dagen du flyttet. 2
Seff Skrevet 7. juni #8 Skrevet 7. juni Har du det virkelig så travelt at du ikke kan vente Alt du sier om å sove på separate rom osv. og at du skal skille deg snart er for øvrig en klassisk unnskyldning fra folk som er utro. Mulig det faktisk er sånn i akkurat ditt tilfelle, men du risikerer å skremme bort mange som er interessert i et seriøst forhold.
AnonymBruker Skrevet 7. juni #9 Skrevet 7. juni Ta hensyn til barna nå, de årene får du ikke igjen. Anonymkode: 76f09...a0e
AnonymBruker Skrevet 7. juni #10 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (13 timer siden): I en vanlig skilsmisse-prosess leverer dere en søknad til statsforvalteren digitalt. Begge signerer. Så må en av dere flytte, fra flyttedato kan dere tidligst søke skilsmisse ett år senere. Anonymkode: 14f2d...d97 Bor ikke i norge så prosessen er ikke lik, men det var ikke relevant for spørsmålet mitt ts Anonymkode: 9719e...51f
AnonymBruker Skrevet 7. juni #11 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bor ikke i norge så prosessen er ikke lik, men det var ikke relevant for spørsmålet mitt ts Anonymkode: 9719e...51f Ikke meg du siterer. du kan gjøre hva du vil. Personlig ville jeg ventet. Ikke pga hva andre eventuelt må mene om det, men for å finne fotfeste i min nye hverdag. Anonymkode: 0a714...37c
AnonymBruker Skrevet 7. juni #12 Skrevet 7. juni Det er ikke ulovlig å være.på Tinder og gå på dates men man venter på skilsmissen er helt i boks. Men man kan jo prøve å være litt diskret og ta hensyn om det er familie som du vet vil reagere. Jeg skiftet etternavn samtidig som jeg sendte inn separasjonspapirene og ordnet ny leilighet. Tre måneder senere følte jeg for litt flørting og da ordnet jeg meg en profil og fant meg noen å rote med når ungene var hos faren. Anonymkode: 5db17...b47
Helene1982 Skrevet 7. juni #13 Skrevet 7. juni Jeg ville prioritert barna en stund. Jeg tror ikke så mange kvinnet bryr seg.
AnonymBruker Skrevet 7. juni #14 Skrevet 7. juni Barna bruker ofte mer tid til å bearbeide enn foreldrene, i tillegg starter den prosessen når de skjønner eller får beskjed om at foreldrene skal gå hver sin vei. Men, det kommer jo an på så mangt, blant annet hvor gamle barna dine er. Siden du har aleneansvar så er det lurt å tenke over barnas situasjon og om de er klare for at du skal date en ny person. Hadde du hatt dem 50/50, så hadde det vært enklere å datet og slik uten at de skjønte greia. Anonymkode: 14f2d...d97
AnonymBruker Skrevet 7. juni #15 Skrevet 7. juni Jeg gikk ganske tidlig på nettdating side, men jeg fant meg da en FF, siden jeg ikke var klar for noe seriøst, og ønsket ikke at barna skulle forholde seg til ny mann. Kjæreste fikk jeg 1,5 år etter bruddet, og barna møtte han første gang 9 mnd etterpå. Faren til barna giftet seg med en ny etter 1;5 år, da hadde de kjent hverandre i 3 mnd, og barna møtte henne etter de hadde kjent hverandre i 2 uker. Anonymkode: 6aabb...708
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå