Gå til innhold

Konfronterte mitt barns mobber, hva kan bli konsekvensen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det han tror statsforvalteren kan gjøre? 

Anonymkode: 14114...6ac

• Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

La han melde deg til statsforvaltningen du. 😅

Dette vil ikke få noen følger.

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Bare la han kontakte statsforvalteren.
Du kom ikke med noen trusler.
Dessuten er ikke det rette instansen.

Er ikke straffbart å kjefte på andre sine barn.

Det var kanskje ikke rette måten å ta saken på, men ikke ulovlig.
Er du heldig kanskje statsforvalteren går inn i saken og hjelper deg, siden skolen ikke klarer.

Anonymkode: 961dc...6bd

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet her jeg, du har ikke gjort noe galt.

Tenåringen i ungdomsskolealder må tåle tilsnakk etter år med mobbing.

Ikke var du voldelig og ikke var du truende.

Skjønner ikke helt hva han vil anmelde til statsforvalteren? Kanskje far meinte politiet men de hadde aldri gjort noe med en slik sak, blir henlagt som alt annet som ikke er drap og grove lovbrudd.

Anonymkode: ef8b2...1bf

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du ansatt på skolen siden han truer med å melde deg til statsforvalteren? Tror ikke statsforvalteren tar imot meldinger på privatpersoner.

Hvis han skal melde det noen steder så er det antagelig kun politiet, eventuelt barnevernet hvis han mener du er en fare for sine egne barn.

Jeg tviler på at det kan skje så mye, så lenge du ikke har gått helt av skaftet. Det vet du best selv, var det ulovlig det gjorde?

Anonymkode: 7e221...009

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Bra jobba! Sett drittungen på plass! Jeg aner ikke konsekvensene for deg, men hva skal statsforvalteren kunne gjøre ovenfor en privatperson? Trolig ingen ting.

Det er jo ikke så du har slått eller truet ungen, bare vært litt tydelig. Om noe måtte de vel meldt deg til politiet. 

Mange mobbere og mobbeofre ville profittert på tydelighet som her, det er jeg helt sikker på. Det får konsekvenser som voksen også og oppføre seg som en dritt over tid, eller å måtte bære på samvittigheten når du skjønner du kanskje har ødelagt andres liv. Når de ikke skjønner hva de gjør og andre tiltak ikke fører frem er det bra men en litt alternativ tilnærming.

Anonymkode: 0d3bf...7f7

• Liker 19
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenk at han er mer opptatt av å verne mobberen enn offeret… Mobberen har nok lært oppførselen sin fra et sted ja! 

Anonymkode: a4880...9e6

• Liker 24
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kontaktet barnevernet, vist til at barnets foreldre over år har unnlatt å ta ansvar for å få eget barn til å lære å oppføre seg, og også at far selv oppfører seg som en bølle. Det er ofte en grunn til at barn blir som de blir...

Man ser jo tydelig, av fars oppførsel og trusler, hvor barnet har lært å mobbe andre.

Anonymkode: 3a0cd...41b

• Liker 33
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du ansatt på skolen siden han truer med å melde deg til statsforvalteren? Tror ikke statsforvalteren tar imot meldinger på privatpersoner.

Hvis han skal melde det noen steder så er det antagelig kun politiet, eventuelt barnevernet hvis han mener du er en fare for sine egne barn.

Jeg tviler på at det kan skje så mye, så lenge du ikke har gått helt av skaftet. Det vet du best selv, var det ulovlig det gjorde?

Anonymkode: 7e221...009

Jeg gjorde ingen ting ulovlig, sånn rent bortsett fra å oppsøke barnet i skoletiden (men vet ikke om dette er et lovbrudd?). 

Jeg jobber ikke i skolen nei.

Anonymkode: 6cc02...9cb

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror nok du kan ta det helt med ro. Statsforvalteren får ikke gjort stort men privatpersoner. Og helt ærlig tror jeg ikke politiet eventuelt hadde gjort så mye med en voksen som kjefter på et barn heller. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Vil bare applaudere deg for å ta tak selv! Når skolen svikter, barna blir mobba, folk er ugreie og livet er skikkelig dritt, så er det jo vår plikt som foreldre å sørge for at noe blir gjort. Det er lite festlig å få kjeft av en voksen, og selv om det kanskje kan gi noen ekle kommentarer i etterkant, så går det nok inn på mobberen, og jeg tror også at barnet er glad for å vite at det har støtten fra foreldre.

Det er lov å si i fra, korrigere eller kjefte på andres barn når de tydelig trenger en oppstramming når det kommer til mobbing!

• Liker 13
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde kontaktet barnevernet, vist til at barnets foreldre over år har unnlatt å ta ansvar for å få eget barn til å lære å oppføre seg, og også at far selv oppfører seg som en bølle. Det er ofte en grunn til at barn blir som de blir...

Man ser jo tydelig, av fars oppførsel og trusler, hvor barnet har lært å mobbe andre.

Anonymkode: 3a0cd...41b

Det hadde jeg også gjort. Sent en bekymring til barnevernet.

Denne mobberen (barnet) har det tydeligvis ikke greit. Noe skurrer på hjemmebane. Farens reaksjon på at du ga mobberen tilsnakk, viser også at far ikke har fått utdelt alt. Melde deg til statsforvalteren? For en løk.

Bra jobba ts! Hadde gjort det samme selv. Det blir ingen konsekvenser av dette. 

Anonymkode: ab5a6...bb3

• Liker 21
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg gjorde ingen ting ulovlig, sånn rent bortsett fra å oppsøke barnet i skoletiden (men vet ikke om dette er et lovbrudd?). 

Jeg jobber ikke i skolen nei.

Anonymkode: 6cc02...9cb

Da kan du bare la ham melde deg tik Statsforvalter. De kommer til å lure på hvorfor de blir kontaktet. Hadde nå bare sittet helt rolig i båten og avventet hva som skjer.

1. Hvis skolen blir sur på deg så snur du det tilbake på at de hsr feilet i å holde ditt barn trygt!

2. Hvis han anmelder deg til politiet så møter du opp og avgir en grundig forklaring om hva du gjorde og hvorfor. 

3. Vurder om du synes disse foreldrebe trenger å få hjelp fra barnevernet. Bør det sendes bekynringsmelding?

4. Kan dere bytte skole?

Anonymkode: d4593...527

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Hadde sannsynligvis gjort det samme som deg ts. Å bli truet med statsforvalter er jo bare komisk da. Hva mener han statsforvalteren får gjort da? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja du dukket opp på skolen og det at du sier du ikke var truende, betyr ikke T ikke andre synes det. 
Selvsagt skjer det ingenting ved at han melde til sf

Anonymkode: 0a820...3fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ei her å som har lagt min datter for hat. Blir ikke bedre når dem ble voksen heller. Hver gang min datter får seg andre venner så gjør denne personen alt for at dem skal snu ryggen til min datter. Er forferdelig å se på. Prøver å gi råd. Men er faen meg ikke lett. Har mest lyst å si til denne personen hva jeg mener om henne. 

Anonymkode: 50f3c...cd9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje kjefte litt på skolen også med det samme du er igang. Ser ikke ut som de tar tak i problemet 

Anonymkode: b65b7...3c8

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...