Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. juni Populært innlegg #1 Skrevet 6. juni Mitt barn går på ungdomstrinnet, og vi har over flere år opplevd at et annet barn har hatt vårt barn som hakkekylling, og gitt stygge kommentarer på mitt barns kropp, utseende, vårt utseende, våre jobber, mitt barns klær, vårt barns matpakke.. lista er lang. Samt drevet med utfrysning, og fått med en hel gjeng på utfrysning. I perioder mer enn andre. Vi har hatt kontakt med lærer, men mye av dette har blitt holdt skjult og kommet frem i mindre trivelige meldinger på fritiden, men også vært utfrysning på skolen. Etter å ha prøvd å snakke med barnets foreldre, samt gitt tilbakemelding på at tiltak fra skolen ikke fungerte, gikk jeg i svart da barnet mitt nok en gang kom gråtende hjem. Jeg dro til skolen, oppsøkte barnet og sa direkte til barnet at denne mobbinga stopper umiddelbart med et tonefall som harmonerte med min frustrasjon. Ingen hyggelig tone. Men jeg var verken truende eller voldelig. Jeg er klar over at dette verken er den smarteste ideen eller det mest rasjonelle å gjøre, men jeg var rett og slett dritt lei. Jeg oppsøkte lærer og rektor, og forklarte hendelsen umiddelbart etterpå. Far til dette barnet har kontaktet meg i ettertid, og truer med å melde meg til statsforvalteren. Og jeg lurer på hva de reelle konsekvensene for min del kan bli? Jeg er fullt klar over at jeg kunne valgt å løse dette på en annen måte, men begeret var fullt for min del og jeg klarte ikke se andre løsninger. Anonymkode: 6cc02...9cb 6 70
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. juni Populært innlegg #2 Skrevet 6. juni Hvorfor i all verden skal han melde deg til statsforvalteren? Har du et yrke som gjør at han mener det er rette instans? Anonymkode: 57848...151 49 18
AnonymBruker Skrevet 6. juni #3 Skrevet 6. juni Hva er det han tror statsforvalteren kan gjøre? Anonymkode: 14114...6ac 30 2 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. juni Populært innlegg #4 Skrevet 6. juni Man kan ikke melde privatpersoner til statsforvalteren 😅 Tenker du har lite å frykte. Bra du satt drittungen på plass! Men fortsetter mobbingen hadde jeg byttet skole for ungen min. Aldri i livet om jeg hadde sendt barnet mitt på en skole der det ble mobbet daglig. Anonymkode: a7a7b...8cb 44 2 10
Blåttvann Skrevet 6. juni #5 Skrevet 6. juni La han melde deg til statsforvaltningen du. 😅 Dette vil ikke få noen følger. 23 1 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni #6 Skrevet 6. juni Bare la han kontakte statsforvalteren. Du kom ikke med noen trusler. Dessuten er ikke det rette instansen. Er ikke straffbart å kjefte på andre sine barn. Det var kanskje ikke rette måten å ta saken på, men ikke ulovlig. Er du heldig kanskje statsforvalteren går inn i saken og hjelper deg, siden skolen ikke klarer. Anonymkode: 961dc...6bd 21 1 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni #7 Skrevet 6. juni Ser ikke problemet her jeg, du har ikke gjort noe galt. Tenåringen i ungdomsskolealder må tåle tilsnakk etter år med mobbing. Ikke var du voldelig og ikke var du truende. Skjønner ikke helt hva han vil anmelde til statsforvalteren? Kanskje far meinte politiet men de hadde aldri gjort noe med en slik sak, blir henlagt som alt annet som ikke er drap og grove lovbrudd. Anonymkode: ef8b2...1bf 13 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #8 Skrevet 6. juni Er du ansatt på skolen siden han truer med å melde deg til statsforvalteren? Tror ikke statsforvalteren tar imot meldinger på privatpersoner. Hvis han skal melde det noen steder så er det antagelig kun politiet, eventuelt barnevernet hvis han mener du er en fare for sine egne barn. Jeg tviler på at det kan skje så mye, så lenge du ikke har gått helt av skaftet. Det vet du best selv, var det ulovlig det gjorde? Anonymkode: 7e221...009 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #9 Skrevet 6. juni Bra jobba! Sett drittungen på plass! Jeg aner ikke konsekvensene for deg, men hva skal statsforvalteren kunne gjøre ovenfor en privatperson? Trolig ingen ting. Det er jo ikke så du har slått eller truet ungen, bare vært litt tydelig. Om noe måtte de vel meldt deg til politiet. Mange mobbere og mobbeofre ville profittert på tydelighet som her, det er jeg helt sikker på. Det får konsekvenser som voksen også og oppføre seg som en dritt over tid, eller å måtte bære på samvittigheten når du skjønner du kanskje har ødelagt andres liv. Når de ikke skjønner hva de gjør og andre tiltak ikke fører frem er det bra men en litt alternativ tilnærming. Anonymkode: 0d3bf...7f7 19 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni #10 Skrevet 6. juni Tenk at han er mer opptatt av å verne mobberen enn offeret… Mobberen har nok lært oppførselen sin fra et sted ja! Anonymkode: a4880...9e6 24 13
AnonymBruker Skrevet 6. juni #11 Skrevet 6. juni Jeg hadde kontaktet barnevernet, vist til at barnets foreldre over år har unnlatt å ta ansvar for å få eget barn til å lære å oppføre seg, og også at far selv oppfører seg som en bølle. Det er ofte en grunn til at barn blir som de blir... Man ser jo tydelig, av fars oppførsel og trusler, hvor barnet har lært å mobbe andre. Anonymkode: 3a0cd...41b 33 16
AnonymBruker Skrevet 6. juni #12 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er du ansatt på skolen siden han truer med å melde deg til statsforvalteren? Tror ikke statsforvalteren tar imot meldinger på privatpersoner. Hvis han skal melde det noen steder så er det antagelig kun politiet, eventuelt barnevernet hvis han mener du er en fare for sine egne barn. Jeg tviler på at det kan skje så mye, så lenge du ikke har gått helt av skaftet. Det vet du best selv, var det ulovlig det gjorde? Anonymkode: 7e221...009 Jeg gjorde ingen ting ulovlig, sånn rent bortsett fra å oppsøke barnet i skoletiden (men vet ikke om dette er et lovbrudd?). Jeg jobber ikke i skolen nei. Anonymkode: 6cc02...9cb 5
Sinsiew Skrevet 6. juni #13 Skrevet 6. juni Jeg tror nok du kan ta det helt med ro. Statsforvalteren får ikke gjort stort men privatpersoner. Og helt ærlig tror jeg ikke politiet eventuelt hadde gjort så mye med en voksen som kjefter på et barn heller. 5 2
Marlenene Skrevet 6. juni #14 Skrevet 6. juni Vil bare applaudere deg for å ta tak selv! Når skolen svikter, barna blir mobba, folk er ugreie og livet er skikkelig dritt, så er det jo vår plikt som foreldre å sørge for at noe blir gjort. Det er lite festlig å få kjeft av en voksen, og selv om det kanskje kan gi noen ekle kommentarer i etterkant, så går det nok inn på mobberen, og jeg tror også at barnet er glad for å vite at det har støtten fra foreldre. Det er lov å si i fra, korrigere eller kjefte på andres barn når de tydelig trenger en oppstramming når det kommer til mobbing! 13 9
AnonymBruker Skrevet 6. juni #15 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde kontaktet barnevernet, vist til at barnets foreldre over år har unnlatt å ta ansvar for å få eget barn til å lære å oppføre seg, og også at far selv oppfører seg som en bølle. Det er ofte en grunn til at barn blir som de blir... Man ser jo tydelig, av fars oppførsel og trusler, hvor barnet har lært å mobbe andre. Anonymkode: 3a0cd...41b Det hadde jeg også gjort. Sent en bekymring til barnevernet. Denne mobberen (barnet) har det tydeligvis ikke greit. Noe skurrer på hjemmebane. Farens reaksjon på at du ga mobberen tilsnakk, viser også at far ikke har fått utdelt alt. Melde deg til statsforvalteren? For en løk. Bra jobba ts! Hadde gjort det samme selv. Det blir ingen konsekvenser av dette. Anonymkode: ab5a6...bb3 21 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni #16 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg gjorde ingen ting ulovlig, sånn rent bortsett fra å oppsøke barnet i skoletiden (men vet ikke om dette er et lovbrudd?). Jeg jobber ikke i skolen nei. Anonymkode: 6cc02...9cb Da kan du bare la ham melde deg tik Statsforvalter. De kommer til å lure på hvorfor de blir kontaktet. Hadde nå bare sittet helt rolig i båten og avventet hva som skjer. 1. Hvis skolen blir sur på deg så snur du det tilbake på at de hsr feilet i å holde ditt barn trygt! 2. Hvis han anmelder deg til politiet så møter du opp og avgir en grundig forklaring om hva du gjorde og hvorfor. 3. Vurder om du synes disse foreldrebe trenger å få hjelp fra barnevernet. Bør det sendes bekynringsmelding? 4. Kan dere bytte skole? Anonymkode: d4593...527 10 1 5
hvaduikkeser Skrevet 6. juni #17 Skrevet 6. juni Hadde sannsynligvis gjort det samme som deg ts. Å bli truet med statsforvalter er jo bare komisk da. Hva mener han statsforvalteren får gjort da? 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #18 Skrevet 6. juni Tja du dukket opp på skolen og det at du sier du ikke var truende, betyr ikke T ikke andre synes det. Selvsagt skjer det ingenting ved at han melde til sf Anonymkode: 0a820...3fc 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #19 Skrevet 6. juni Er ei her å som har lagt min datter for hat. Blir ikke bedre når dem ble voksen heller. Hver gang min datter får seg andre venner så gjør denne personen alt for at dem skal snu ryggen til min datter. Er forferdelig å se på. Prøver å gi råd. Men er faen meg ikke lett. Har mest lyst å si til denne personen hva jeg mener om henne. Anonymkode: 50f3c...cd9 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #20 Skrevet 6. juni Kanskje kjefte litt på skolen også med det samme du er igang. Ser ikke ut som de tar tak i problemet Anonymkode: b65b7...3c8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå