Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For dere som teller kalorier, hvordan gjøre dere dette når dere reiser på ferie ofg spiser ute hver dag? Spesielt dersom dere reiser til land der det er vanlig å ha flere retter som man deler med hverandre.

Anonymkode: 61b29...e98

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For dere som teller kalorier, hvordan gjøre dere dette når dere reiser på ferie ofg spiser ute hver dag? Spesielt dersom dere reiser til land der det er vanlig å ha flere retter som man deler med hverandre.

Anonymkode: 61b29...e98

Da teller jeg ikke kalorier. Prøver heller å ha et sunt forhold til mat og mengde.

Anonymkode: 68f4f...5a8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Istedenfor å telle så vurderer jeg heller hva jeg vil spise. Fyller opp med grønnsaker uten olje, rene proteiner og litt grove karbohydrater og godt fett. Passer på å drikke godt med vann, og spise sakte. Tillater meg å spise litt ekstra, men spiser meg ikke mett på noe som svømmer i olje, men tar litt av det. 

Jeg teller ikke lengre, men var sånn jeg gjorde det, og fremdeles praktiserer. 

Jeg tilpasset også at ikke alle måltidene var «herremåltider», men det var litt av alt. Trenger ikke tre-fire kjempestore måltider til dagen, men velge litt ut hva en har mest lyst på.
«Kos» er mer enn mat. Det er viktig å huske på. 😊

Endret av Daisy-love
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Teller sånn ca det jeg stopper i munnen, velger ikke den største isen, og i slutten av dagen legger jeg på 200kcal for å ta med *skjulte* kalorier i mat, som olje osv. Det vil bli noen hit og miss, men jeg beveger meg også mye mer, og hvis jeg kun har gått opp 1 kg når jeg kommer hjem uten å vært helt ekstem på tellinga så er jeg fornøyd.

Anonymkode: 3e914...5bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...