Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har mobilabonnement med simkort nå, men kan man be om å få et ekstra gratis simkort som man kan ha i tilfelle den mobilen man bruker mistes? Jeg er veldig surrete av meg og å miste mobilen er ikke utenkelig kommer til å skje. Og da blir det jo veldig vanskelig fordi for å få nytt simkort/aktivere det så må man jo ha mobilen sin for å godkjenne? Eller om det var bankid. Men er mobilen borte så kommer man jo ikke inn på bankid heller?

Eller hva gjør man egentlig i sånne tilfeller der man mister mobilen? For alt av innlogginger må jo godkjennes av mobilen med kode først

Anonymkode: d669f...c84

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tvilling-SIM har en pris.

Anonymkode: 83ff1...a07

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har mobilabonnement med simkort nå, men kan man be om å få et ekstra gratis simkort som man kan ha i tilfelle den mobilen man bruker mistes? Jeg er veldig surrete av meg og å miste mobilen er ikke utenkelig kommer til å skje. Og da blir det jo veldig vanskelig fordi for å få nytt simkort/aktivere det så må man jo ha mobilen sin for å godkjenne? Eller om det var bankid. Men er mobilen borte så kommer man jo ikke inn på bankid heller?

Eller hva gjør man egentlig i sånne tilfeller der man mister mobilen? For alt av innlogginger må jo godkjennes av mobilen med kode først

Vil du ha et ekstra simkort med samme nummer, så må du betale ekstra for det hver måned hos din operatør. Vil du ha et tilfeldig telefonnummer, så får du gratis simkort f.eks hos Narvesen  og kan registrere det. Tror leverandørene sletter det etter 1-2 år om det ikke er i bruk.

Anonymkode: 5efe6...a87

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Tvilling som koster. Mister du mobile, så sperres SIM-kortet du har i den og du får nytt, noen steder må du betale for nytt, andre steder slipper du. 
Mister du mobilen, så mister du og sim kortet. Da må du ha nytt begge deler. Er du surrete så surrer du vel bort et sim kort du kan ha liggende som nødhjelp og? Ellers kan du få elektronisk sim kort nesten umiddelbart ved behov. 
Er du så surrete at mobilen går til venstre og du til høyre, så bør du vurdere om du skal ha bank id på mobilen, eller om du skal ha en kodebrikke som ligger hjemme. 

Anonymkode: 52fc3...dda

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja du kan be om å få kjøpt et ekstra simkort å ha liggende, koster vel rundt 200 for å kjøpe et, mulig du får det gratis også

Anonymkode: 03943...9cc

AnonymBruker
Skrevet

Dere som skriver om tvillingsim - det er ikke det TS spør om

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

No finnes det e sim da. Trenger ikke fysiske kortet lenger. så trur ikke du trenger å tenke så mye på det jeg. 

Anonymkode: b4d13...de5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Dere som skriver om tvillingsim - det er ikke det TS spør om

Jo, det er akkurat det det TS spør om... TS vil ha ett ekstra simkort som ikke må aktiveres. 

Ett ekstra simkort som er aktivert er tvilling-sim. 

Anonymkode: b53ba...2eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, det er akkurat det det TS spør om... TS vil ha ett ekstra simkort som ikke må aktiveres. 

Ett ekstra simkort som er aktivert er tvilling-sim. 

Anonymkode: b53ba...2eb

Nei, hun spør ikke om tvilling-SIM. Hun spør om et ledig SIM-kort som ikke er aktivert. Hvis hun mister telefonen kan hun gå på nettsiden til operatøren og knytte SIM-kortet opp mot eget abonnement. Butikker som selger telefoner og IT-administratorer har som regel en hel bunke med slike ledige SIM-kort liggende. 

• Liker 1
Skrevet

Du har ikke tatt vare på din gamle kodegenerator fra banken? Noen banker sendte for 15 år siden ut en lapp med unike engangskoder.
Bruk fysisk VISA-kort og ikke Vipps ved handling. Og husk passordet på apper og tjenester. Da kommer du langt.

Usikker på hvordan tvilling-SIM fungerer om du må sperre det ene. Ellers er jo det beste løsninga. Da ligger jo tvilling-SIM hjemme i backup, eller står i en pad eller en ekstratelefon eller you name it. Det koster noen småkroner månedlig, og ofte en liten startavgift.

Vet heller ikke om man kan ha både eSIM og fysisk SIM, men det vil jo også være en form for tvillingSIM.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...