AnonymBruker Skrevet 6. juni #1 Skrevet 6. juni Jeg har ingen energi å vil bare sove. Jeg har angst å problemer med å prate med fremmede. Hvordan skal jeg klare å gjennomføre en date i morgen? Hva burde jeg gjøre på første date? Trenger tips… Anonymkode: 52eb3...59e
AnonymBruker Skrevet 6. juni #2 Skrevet 6. juni Du kan jo avlyse? Eller bruke resten av dagen i dag og morgendagen på å hvile, hente frem litt energi og dra på daten…? Anonymkode: 116d0...164
AnonymBruker Skrevet 6. juni #4 Skrevet 6. juni Skyldes denne slitasjen tanken på at du skal på date, siden du nevner at du har angst og problemer med å snakke med fremmede? Uansett er jo det viktigste at du tar vare på deg selv, såklart. Men verdt å se på underliggende årsaker, tenker jeg. ❤️ Anonymkode: b09a3...157
AnonymBruker Skrevet 6. juni #5 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skyldes denne slitasjen tanken på at du skal på date, siden du nevner at du har angst og problemer med å snakke med fremmede? Uansett er jo det viktigste at du tar vare på deg selv, såklart. Men verdt å se på underliggende årsaker, tenker jeg. ❤️ Anonymkode: b09a3...157 Ja jeg blir utbrent av Tinder og møte menn. Har bare truffet en og da turte jeg ikke prate nesten. Lukket meg helt. Er så redd for enda en mislykket date. Jeg bare tenker på treffet i morgen å blir helt utslitt av tanken. Hvordan skal jeg klare å treffe noen når jeg ikke klarer å se de i øynene eller ha en normal samtale. Og nei jeg er ingen ungdom lenger. Er redd for å aldri finne meg noen. Anonymkode: 52eb3...59e
AnonymBruker Skrevet 6. juni #6 Skrevet 6. juni Utsett. Du er tydelig ikke i form til det her akkurat nå Anonymkode: 33a98...12b
AnonymBruker Skrevet 6. juni #7 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja jeg blir utbrent av Tinder og møte menn. Har bare truffet en og da turte jeg ikke prate nesten. Lukket meg helt. Er så redd for enda en mislykket date. Jeg bare tenker på treffet i morgen å blir helt utslitt av tanken. Hvordan skal jeg klare å treffe noen når jeg ikke klarer å se de i øynene eller ha en normal samtale. Og nei jeg er ingen ungdom lenger. Er redd for å aldri finne meg noen. Anonymkode: 52eb3...59e Kanskje du burde jobbe litt med angsten før du dater? Anonymkode: 4310a...bc1
MusikkErLivet Skrevet 6. juni #8 Skrevet 6. juni Jeg ville vært ærlig om dette (det er ikke noe å være flau over), og gitt beskjed så fort som mulig om at det ikke passer akkurat nå. Det å prøve å gjemme slikt for en annen har stort sett ingen heldig effekt. Uansett, lykke til. 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #9 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja jeg blir utbrent av Tinder og møte menn. Har bare truffet en og da turte jeg ikke prate nesten. Lukket meg helt. Er så redd for enda en mislykket date. Jeg bare tenker på treffet i morgen å blir helt utslitt av tanken. Hvordan skal jeg klare å treffe noen når jeg ikke klarer å se de i øynene eller ha en normal samtale. Og nei jeg er ingen ungdom lenger. Er redd for å aldri finne meg noen. Anonymkode: 52eb3...59e Det høres veldig slitsomt ut. Har du det sånn i andre sosiale situasjoner også, altså i vennskapsrelasjoner eller lignende? Eller er det tanken på at det er *dating* som er skummelt? Anonymkode: b09a3...157
AnonymBruker Skrevet 6. juni #10 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det høres veldig slitsomt ut. Har du det sånn i andre sosiale situasjoner også, altså i vennskapsrelasjoner eller lignende? Eller er det tanken på at det er *dating* som er skummelt? Anonymkode: b09a3...157 Med de jeg er trygge på går det greit. Men det er med ukjente mennesker . Spesielt menn. Liker ikke small talk. Har ingen trening med det. Prater aldri med fremmede. Det er en vi stor frykt. Anonymkode: 52eb3...59e
exictence Skrevet 6. juni #11 Skrevet 6. juni Det kan være det går veldig bra. Du trenger ikke å gjøre noe spesielt. La ham prate. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #12 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Med de jeg er trygge på går det greit. Men det er med ukjente mennesker . Spesielt menn. Liker ikke small talk. Har ingen trening med det. Prater aldri med fremmede. Det er en vi stor frykt. Anonymkode: 52eb3...59e Dette kan du trygt være ærlig med ovenfor han, før dere møtes. Ikke nødvendigvis med de ordene, men du skjønner. Og så er det jo fint å bruke litt tid på å bli kjent før dere møtes, sånn at samtalen kan kretse rundt ting du allerede vet. "Du fortalte at du har to søsken, har dere mye kontakt?" eller "du jobber med XXX, fortell meg mer om det" eller lignende Det er fint å bli kjent med andre, selv om det kan være skummelt Anonymkode: b09a3...157
AnonymBruker Skrevet 6. juni #13 Skrevet 6. juni Jeg sliter med noe av det samme, blir utslitt og overveldet av dating. Men istedet for å kutte alt ut legger jeg opp til dater ut fra mine premisser; når jeg er veldig spent og sliten, avtaler jeg en tur. Ca 15-30 minutters bortover-tur, gjerne der du vet det er et sted å sitte ned (feks benk, berg) der dere kan sitte og slappe av om det føles riktig. Vær ærlig!! Si at dating og det å møte ukjente stresser deg og at du dermed får problemer med å være naturlig og avslappet. Men at du likevel ønsker å prøve. Du trenger ikke fortelle mer enn det, ikke begynn å prat om angsten på første treff. Min erfaring er at etter flere slike dater med ukjente menn, så gjør det meg ikke så mye lenger. Jeg blir ikke så overveldet og sliten av det nå, og har til og med møtt noen på en kafe noen ganger. Jeg tror det handler om å klare å ta kontroll, bestem deg for å avslutte daten etter feks en halvtime. Og avslutt da. Bevis for deg selv at dette klarer du, og det vil bli lettere neste gang. Kanskje det er lurt å date noen du bare vil «øve deg på». Og til slutt, prøv å jobb litt med angsten for angsten. For hva kan skje under disse datene? Vær ærlig om at du er introvert og beskjeden i starten, og gå ut fra det. Du er du, og det går bra. Stillheten er ikke farlig. Lykke til🥰 K50 i samme båt☺️ Anonymkode: c7197...2a8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå