Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig vært på en reise, bestilt direkte hos SAS i mitt navn. Jeg hadde med meg en medreisedeltager.

Nå har jeg opptjent 10 750 Eurobonuspoeng på denne reisen, ser jeg. Kan jeg senere bestille en reise i min medreisedeltagers navn og han står som  eneste reisende, men på min SAS-profil, sånn at han får poengene? Hvis noen skjønte mitt klønete spørsmål.... jeg skal altså ikke være med på den reisen hans, men vil at han skal kunne bruke mine poeng.

Og poengene jeg har opptjent, de går til fratrekk som rabatt på hans reise, og så betaler han bare overskytende kostnad med kredittkort? Går det greit?

Første gang jeg har flybonus, derfor spørsmål. Har lest på SAS sine sider, men fant ikke svar på mitt spørsmål.

Anonymkode: 922fb...527

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får bare poeng for reiser du selv reiser, så ikke fra de du reiser sammen med eller når du bestiller og betaler for en annen. Unntaket er poeng fra kredittkort hvor du selvsagt får poeng ut fra beløpene du betaler, uavhengig av hvor du bestiller.

Anonymkode: 2854e...0b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du får bare poeng for reiser du selv reiser, så ikke fra de du reiser sammen med eller når du bestiller og betaler for en annen. Unntaket er poeng fra kredittkort hvor du selvsagt får poeng ut fra beløpene du betaler, uavhengig av hvor du bestiller.

Å ja, ok. Det var synd. Tenkte han kunne fått bruke opp de poengene. Men da får de bare stå. Lite sannsynlig at jeg skal reise igjen med det første.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å si at du kan bestille reiser til hvem som helst og betale med dine poeng. Restbeløpet kan betales med hvem som helst sitt kredittkort.

Legg merke til at du får mer for poengene ved å bestille bonudreiser enn når du bruker poeng som betaling.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å ja, ok. Det var synd. Tenkte han kunne fått bruke opp de poengene. Men da får de bare stå. Lite sannsynlig at jeg skal reise igjen med det første.

ts

Poengene er gyldige i mange år. Kan også brukes i euroshop.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

ts

Du kan både kjøpe en reise i hans navn, og overføre poengene til ham. 10 000 eurobonus poeng er nok til en tur-retur innenlandsreise.

Anonymkode: 5d200...96f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan både kjøpe en reise i hans navn, og overføre poengene til ham. 10 000 eurobonus poeng er nok til en tur-retur innenlandsreise.

Så bra! Da prøver vi det. Takk for svar.

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Forresten, han skal ikke reise innenlands, men til Canada. Det har vel ikke noe betydning, poengene kan overføres til han likevel og benyttes som delbetaling på flyreisen hans?

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Forresten, han skal ikke reise innenlands, men til Canada. Det har vel ikke noe betydning, poengene kan overføres til han likevel og benyttes som delbetaling på flyreisen hans?

ts

10k poeng som betaling vil kun utgjøre noen kroner. Det er en ekstremt dårlig utnyttelse av poengene. 

Anonymkode: 12af1...814

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

10k poeng som betaling vil kun utgjøre noen kroner. Det er en ekstremt dårlig utnyttelse av poengene. 

Mente å spørre om det også. Hvor mye er egentlig 10 750 poeng verdt i kroner? 

SAS har sendt meg et par mailer allerede om at poengene er nok til noen innenlandsreiser osv. Så noen tusenlapper må de vel være verdt?

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Forresten, hva mener du med dårlig utnyttelse av poengene? Er det ikke vanlig å bruke dem på flybilletter/andre reiser da??

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Forresten, hva mener du med dårlig utnyttelse av poengene? Er det ikke vanlig å bruke dem på flybilletter/andre reiser da??

ts

Dersom du kjøper bonusbilletter får du utnyttet poengene bra. Du har nok til innenriksreisr tur retur. Bruker du poengene som delbetaling på ordinære billetter får du ikke mye avslag. 

Du kan ikke overføre poengene til ham som noen hevder, men kjøpe en billett til ham. dersom han også er eurobonusmedlem kan dere ha felles poengkonto, men adskilte medlemskonti.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

ts

Du kan bruke poengene på flere måter. Men å bruke de som du tenker, gir dårlig utbytte. Det er ikke som en bonusreise. Bonusreiser gir best utbytte. 

Når du søker etter billetter, vil du se bonusreiser er markert med en brun (?) sirkel i prisvinduet, slik du kan se her på skjermbildet. Skjermbilde2025-06-07kl_16_09_36.thumb.png.a6709ca88eeb5d9f154c17c4997f7454.png

Jeg testet ut hvor mye jeg mye mine nesten 45k bonuspoeng ville gitt i rabatt, hele kr 1629,-

Skjermbilde2025-06-07kl_16_14_02.thumb.png.02f13b61861d7d8d6f83092ba813aed1.png

Som du kan se, til sammenlikning ville jeg fått en economybillettt til 30k poeng alene. Den reisen jeg har 'bestilt' over, er til Toronto economy. 

Skjermbilde2025-06-07kl_16_16_07.png.3263cc75954e6799ee63ae7ce97f1a0c.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...