Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Altså, hva er greia? Nå blir jeg ghostet, igjen, og jeg skjønner faktisk ingenting. Hvorfor velger man å ghoste framfor å ta samtalen? Begge deler er sårende, og personlig hadde den dårlige samvittigheten vært mye verre om jeg bare valgte å slutte å svare (denne gangen MIDT I EN SAMTALE som hadde vart hele helga....). Jeg er så sykt lei. Jeg er for gammel for dette her. 

Anonymkode: 732b4...ae3

Det er feigt og en stor karakterbrist. Jeg driter i hvor vanlig folk eventuelt skal ha det til, det sier noe om en person og ikke rent lite heller. 

Anonymkode: 81311...f7c

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Altså, hva er greia? Nå blir jeg ghostet, igjen, og jeg skjønner faktisk ingenting. Hvorfor velger man å ghoste framfor å ta samtalen? Begge deler er sårende, og personlig hadde den dårlige samvittigheten vært mye verre om jeg bare valgte å slutte å svare (denne gangen MIDT I EN SAMTALE som hadde vart hele helga....). Jeg er så sykt lei. Jeg er for gammel for dette her. 

Feighet. Ingenting annet. Er bare glad for å bli ghostet om det er slik at vedkommende ikke bryr seg nevneverdig. Da er det en person som jeg ikke trenger å ha i livet mitt. 

Bedre å være føre var enn etter snar

Anonymkode: 680d0...d96

AnonymBruker
Skrevet

Svake mennesker. Mennesker uten integritet. Mennesker som ikke vet hvordan de skal håndtere konflikter. 

Vær glad du slapp å ha noe med de å gjøre, å leve med de. Det alternativet ville vøæt 100 ganger verre. 

Anonymkode: f5a8c...8bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Svake mennesker. Mennesker uten integritet. Mennesker som ikke vet hvordan de skal håndtere konflikter. 

Vær glad du slapp å ha noe med de å gjøre, å leve med de. Det alternativet ville vøæt 100 ganger verre. 

Anonymkode: f5a8c...8bf

Noen ganger ja. Andre ganger er det mennesker som bare simpelten ikke bryr seg. Man kan ha svært høy emosjonell intelligens og vite akkurat hva som skal til for å håndere og løse konflikter. 
De vet nøyaktig hva folk vil høre i enhver situasjon, men vil ikke fortelle deg dette med mindre det er til fordel for egne planer og vinning. De fleste mennesker reagerer med sterke negative følelsesresponser på goasting.

Frykt, angst, sorg, sinne, frustrasjon, forvirrelse og klarer simpelten ikke å la være å kontakte deg i lang tid før de endelig stopper. Selv om det er helt åpenbart at stillhet også er et svar, hvis man bruker grunnleggende logisk tenkning. 
Men jeg liker det, altfor godt. makten til å kunne noen andre så betatt og forført, for å så ta alt vekk uten en forklaring. Å se desperasjonen for å få energien tilbake. Det kalles s*adistiske tendenser. 
Men jeg kaller han for den mørke passasjeren;)

Anonymkode: eca05...b0c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde dere møttes? 
Synes ikke det kan kalles ghosting om man ikke har fått til møte, egentlig.

Snakket sikkert med 20 stk samtidig, skrev ikke til alle at jeg slettet tinder når jeg møtte kjæresten.

Anonymkode: 1df7f...857

Vi hadde ikke møttes, av ulike årsaker har det ikke passet ennå, men det var på vei dit. Men jeg er uenig med deg, for meg er bli kjent-fasen like verdifull om den kun er på chat. Har skjønt på kg at jeg er litt alene med den oppfatningen, og det er greit. 

Matchen ligger der fortsatt, da. Så å unmatche har han ikke våget ennå. Kanskje han håper jeg skal gjøre det, i dunno. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle innspill, jeg får jo bare være glad for at han gjorde det nå og ikke senere. Men kjipt er det likevel.
Med han første som ghostet meg kan jeg  kanskje skjønne det, for han var ikke noe å samle på og var veldig hot and cold, glad i sexen men ikke i meg. Og nå ser han ut som en såret valp når jeg ser han ute 🙄

Men han siste her, han overrasket meg. For det opplevdes faktisk som en stor karakterbrist, selv om vi foreløpig ikke hadde møttes. Meeenmen. Sånn er det...

Forøvrig nedslående å se at det tydeligvis er så vanlig. 

Ts

Skrevet

Ok, jeg drar denne opp igjen fordi hodet ikke gir meg fred, selv om jeg vet det burde.

Er det idiotisk av meg å melde han og bare si at hei, jeg vet dette bare var en tindergreie, men det sitter nå noen med følelser der likevel. Og kanskje råde han til å ikke gjøre ting på denne måten i framtiden? Jeg VET at det er teit, men samtidig.. Det var ikke bare et par meldinger fram og tilbake, det var lange samtaler om.. alt mulig. Og jeg synes det er veldig dårlig gjort når man har vært investert. Jeg angrer på at jeg ikke sa noe til han første. Så kanskje jeg skal si noe til han her.. for min egen sjelefred. 

Skrevet

Det er utrolig feigt. Man er virkelig et dårlig menneske om man gjør slikt.

Anonymkode: bb5ad...dc4

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ok, jeg drar denne opp igjen fordi hodet ikke gir meg fred, selv om jeg vet det burde.

Er det idiotisk av meg å melde han og bare si at hei, jeg vet dette bare var en tindergreie, men det sitter nå noen med følelser der likevel. Og kanskje råde han til å ikke gjøre ting på denne måten i framtiden? Jeg VET at det er teit, men samtidig.. Det var ikke bare et par meldinger fram og tilbake, det var lange samtaler om.. alt mulig. Og jeg synes det er veldig dårlig gjort når man har vært investert. Jeg angrer på at jeg ikke sa noe til han første. Så kanskje jeg skal si noe til han her.. for min egen sjelefred. 

Det er ingen vits. Du blir barr ansett som needy og desperat.

Jeg råder deg til å få deg tykkere hud og ikke ta det så seriøst… Dere hadde ikke møttes og du la tydeligvis alt for mye i det. 

Kan skjønne at du blir såret, om dette var 2. eller 3. date, men dere har skrevet på Tinder i noen dager/uker? 

Anonymkode: 1df7f...857

• Liker 1
Skrevet

Fordi man må forklare og rettferdigjøre opp og ned i mente, og har man skikkelig uflaks begynne de å grine også. Dersom man blir ghostet så bør man jo skjønne at man ikke var bra nok for den personen. Disse forklaringene hjelper jo ingenting for man får ikke ny sjanse hos meg uansett. Gå videre så finner vi begge en bedre match.

Anonymkode: 1d09d...754

Skrevet

Nå var det ikke for at han må rettferdiggjøre noe ovenfor meg eller få han tilbake, men for å få sette et punktum for meg selv og for å råde han til å ikke gjøre det mot andre om han kan unngå det. Og så vet dere jo ikke noe om samtalene vi har hatt, hva de har handlet om eller hvor lenge de har vart. Jeg hadde nok ikke reagert på denne måten om det var snakk om et par overfladiske meldinger, selv om å basically stoppe midt i en samtale svir uansett. 
Men greit, point taken. 
ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg går imot stimen av litt kalde fisker, og synes at du kan skrive noe hvis du ønsker det. Utrolig dårlig gjort å bare stikke av eller ghoste på den måten der, og særlig når dere har snakket om og delt mye. Og jeg synes definitivt ikke du bør få tykkere hud og bli "kald" og kalkulerende. Det er nettopp det som er galt med dagens datingkultur. Vær deg selv, og så håper jeg du finner en som er ærlig og åpen tilbake. Fordi det fortjener du. 

Anonymkode: 23e05...347

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

For guds skyld ta hintet! Ikke skriv melding! Det blir patetisk. Han er ikke interessert, og du går bare videre med ditt liv. 

Anonymkode: cbda0...044

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nå var det ikke for at han må rettferdiggjøre noe ovenfor meg eller få han tilbake, men for å få sette et punktum for meg selv og for å råde han til å ikke gjøre det mot andre om han kan unngå det. Og så vet dere jo ikke noe om samtalene vi har hatt, hva de har handlet om eller hvor lenge de har vart. Jeg hadde nok ikke reagert på denne måten om det var snakk om et par overfladiske meldinger, selv om å basically stoppe midt i en samtale svir uansett. 
Men greit, point taken. 
ts

Du er droppa for en grunn. Så enkelt er det faktisk.

Anonymkode: 1d09d...754

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Neeeei!  Blir mye verre da

Anonymkode: d9a94...557

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Når dere kun har chattet og ikke engang møtt hverandre kan man ikke kalle det ghosting. Kanskje han fant en annen han syntes var mer interessant, kanskje han sletta Tinder fordi han var lei. Det er ikke noe å ta personlig, og han skylder ikke deg noen forklaring, dere har ingen relasjon. 

Anonymkode: cbda0...044

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2025 den 16.04):

Sliter med det nå, hadde de fine samtalene, i 2 mnd, trefftes noen ganger.

Men langsomt blir ghostet, jeg tar intinativ selv om det var han i begynnelsen.

Er så lei, nå får han til torsdag, hvis han ikke skriver da, sender jeg melding at dette gidder jeg ikke.

Men på en finere måte, det er greit at du ikke er interressert lenger, men gi nå for faen beskjed...

Mannfolk.....

Anonymkode: 8962c...fc4

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ghoster alt og alle. Tror jeg over tid har mistet empatien. Det er noe som har endret seg.

Anonymkode: e44e3...e49

Skrevet

Ikke nedverdige deg selv ved å skrive nok en melding; han bryr seg ikke om din mening uansett (om han i hele tatt gidder å lese meldingen).

Jeg og venninner har blitt ghostet mange ganger, og da snakker jeg etter flere måneders bekjentskap. De har ikke baller nok til å avslutte på ordentlig vis. 

Anonymkode: 10a58...0c9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...