AnonymBruker Skrevet 6. juni #1 Skrevet 6. juni Altså, hva er greia? Nå blir jeg ghostet, igjen, og jeg skjønner faktisk ingenting. Hvorfor velger man å ghoste framfor å ta samtalen? Begge deler er sårende, og personlig hadde den dårlige samvittigheten vært mye verre om jeg bare valgte å slutte å svare (denne gangen MIDT I EN SAMTALE som hadde vart hele helga....). Jeg er så sykt lei. Jeg er for gammel for dette her. Anonymkode: 732b4...ae3 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #2 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså, hva er greia? Nå blir jeg ghostet, igjen, og jeg skjønner faktisk ingenting. Hvorfor velger man å ghoste framfor å ta samtalen? Begge deler er sårende, og personlig hadde den dårlige samvittigheten vært mye verre om jeg bare valgte å slutte å svare (denne gangen MIDT I EN SAMTALE som hadde vart hele helga....). Jeg er så sykt lei. Jeg er for gammel for dette her. Anonymkode: 732b4...ae3 Enkelte mennesker er så dårlige til å lytte og forstå greia, at man ikke kan gjøre annet enn å gjoste dem. Diskusjoner kan for eksempel bety at de snur på ting og manipulerer helt til det plutselig er du som ber om unnskyldning for noe de har gjort. Anonymkode: 3d9b9...78d 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #4 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Enkelte mennesker er så dårlige til å lytte og forstå greia, at man ikke kan gjøre annet enn å gjoste dem. Diskusjoner kan for eksempel bety at de snur på ting og manipulerer helt til det plutselig er du som ber om unnskyldning for noe de har gjort. Anonymkode: 3d9b9...78d Joda, den ser jeg, og i en sånn situasjon kan jeg forstå. Men her er er det snakk om ingen indikasjoner, ingen diskusjoner, vi har speilet hverandre hele veien og det opplevdes tosidig, helt fram til det sekundet det var stopp. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): På Tinder? Anonymkode: 77bfe...370 Ja, denne gangen er det Tinder. Forrige gang var det ikke Tinder. Og jeg vet hva du skal si: han snakker med andre, og det er veldig mulig, og helt lov fra hans side. Men det hadde vært fint om han bare kunne sagt det. Anonymkode: 732b4...ae3 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #5 Skrevet 6. juni Jeg ble ghostet etter et over 6 år langt forhold… Det verste er at vi jobber på samme sted, når vi møtes later hen som om ingenting har hendt, nesten som om vi egentlig aldri har vært sammen 🙄 Anonymkode: aab54...446 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #6 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ble ghostet etter et over 6 år langt forhold… Det verste er at vi jobber på samme sted, når vi møtes later hen som om ingenting har hendt, nesten som om vi egentlig aldri har vært sammen 🙄 Anonymkode: aab54...446 i alle dager... Hva sier man til sånt? Drittsekk-move, i alle fall. Anonymkode: 732b4...ae3 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #7 Skrevet 6. juni Er det noe du har opplevd ofte? Anonymkode: 75a38...8b5
AnonymBruker Skrevet 6. juni #8 Skrevet 6. juni En blanding av feighet og latskap + empati mangel? Anonymkode: 4c4df...9cb 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni #9 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det noe du har opplevd ofte? Anonymkode: 75a38...8b5 Ikke ofte, to ganger, men to ganger mer enn jeg synes jeg fortjener. Anonymkode: 732b4...ae3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #10 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg ble ghostet etter et over 6 år langt forhold… Det verste er at vi jobber på samme sted, når vi møtes later hen som om ingenting har hendt, nesten som om vi egentlig aldri har vært sammen 🙄 Anonymkode: aab54...446 Verste jeg har hørt! Anonymkode: 231a9...f93 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #11 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): En blanding av feighet og latskap + empati mangel? Anonymkode: 4c4df...9cb Ja, kanskje. Skjønner ikke at man ønsker å bli oppfattet som feig, lat og empatiløs heller enn ryddig, men det kan jo være bakenforliggende årsaker til at man velger den utveien, såklart. Dårlige erfaringer. Anonymkode: 732b4...ae3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #12 Skrevet 6. juni Jeg har dessverre ghostet noen to ganger og det gnager veldig på mrg fremdeles, selv om det er årevis siden. Den ene mindre enn den andre: jeg var på vei inn i en usunn dynamikk med en kontrollerende fyr som ikke tok et nei for et nei. Jeg var på et dårlig sted mentalt. Jeg forklarte han at jeg ikke hadde noe å gi til et forhold og takket for alt og avsluttet, men han aksepterte det ikke og fortsatte å pushe på hvorfor han ikke ville gi slipp på meg og at han ikke ville tillate meg, og mange røde flagg lyste opp... Så da ghostet jeg. Den jeg har virkelig dårlig samvittighet for, er en jeg traff rett etter et langt forhold som ble slutt på verste vis. Jeg var i sorg og slet med angst før også, men det ble selvsagt forverret etter bruddet. Jeg følte på flauhet rundt noe fra vi hadde sex, jeg og denne nye fyren, og følte meg usikker og ikke god nok. Så gikk det for lang tid mens jeg forsøkte å manne meg opp til å snakke videre med han, men så følte jeg meg mindreverdig jo lenger tid det gikk... Og mens jeg slet med den teite overtenkingen, gikk jo tiden, og selvsagt ble det bare verre dess dårligere samvittigheten ble også. Er fremdeles flau og skammer meg veldig over det flere år senere. Anonymkode: caaba...f54 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #13 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg har dessverre ghostet noen to ganger og det gnager veldig på mrg fremdeles, selv om det er årevis siden. Den ene mindre enn den andre: jeg var på vei inn i en usunn dynamikk med en kontrollerende fyr som ikke tok et nei for et nei. Jeg var på et dårlig sted mentalt. Jeg forklarte han at jeg ikke hadde noe å gi til et forhold og takket for alt og avsluttet, men han aksepterte det ikke og fortsatte å pushe på hvorfor han ikke ville gi slipp på meg og at han ikke ville tillate meg, og mange røde flagg lyste opp... Så da ghostet jeg. Den jeg har virkelig dårlig samvittighet for, er en jeg traff rett etter et langt forhold som ble slutt på verste vis. Jeg var i sorg og slet med angst før også, men det ble selvsagt forverret etter bruddet. Jeg følte på flauhet rundt noe fra vi hadde sex, jeg og denne nye fyren, og følte meg usikker og ikke god nok. Så gikk det for lang tid mens jeg forsøkte å manne meg opp til å snakke videre med han, men så følte jeg meg mindreverdig jo lenger tid det gikk... Og mens jeg slet med den teite overtenkingen, gikk jo tiden, og selvsagt ble det bare verre dess dårligere samvittigheten ble også. Er fremdeles flau og skammer meg veldig over det flere år senere. Anonymkode: caaba...f54 Takk for at du deler ❤️ Jeg kan forstå at du har dårlig samvittighet, selv om det for meg virker som at du bare har satt sunne grenser for deg selv, spesielt i første situasjon. Den første er jo bare... ekkel. Og ghosting virker som eneste mulighet. Den andre situasjonen.. jo, det er jo ghosting, og han vet jo ikke hva som ligger bak at du gjorde det, eller at du ikke planla å gjøre det. Prøvde han å strekke ut en hånd? Om jeg kan spørre? Jeg dømmer ikke, altså, selv om jeg vet at jeg gikk litt hardnakket ut i HI, det var bare mitt eget bruised ego som ropte litt høyt. Anonymkode: 732b4...ae3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #14 Skrevet 6. juni Jeg har blitt ghostet av en jeg datet ett par måneder. Han kom tilbake etter 3 uker og beklaget seg. For hans del så handlet det om at han trakk seg unna fordi han ble overveldet av følelser og tenkte han bare trengte en liten pause. Så ballet det på seg og ble gradvis vanskeligere å si noe. Ikke alle som ghoster er dårlige mennesker, men de håndterer mellommenneskelige relasjoner dårlig. Det er også ganske mange mennesker uten moral og empati der ute. Er man bare i prate fasen er det også mange som tenker det ikke betyr så mye, fordi det ikke betyr noe for dem. Anonymkode: 7b15d...b01 1
Mardina Skrevet 6. juni #15 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Altså, hva er greia? Nå blir jeg ghostet, igjen, og jeg skjønner faktisk ingenting. Hvorfor velger man å ghoste framfor å ta samtalen? Begge deler er sårende, og personlig hadde den dårlige samvittigheten vært mye verre om jeg bare valgte å slutte å svare (denne gangen MIDT I EN SAMTALE som hadde vart hele helga....). Jeg er så sykt lei. Jeg er for gammel for dette her. Anonymkode: 732b4...ae3 Jeg skjønner det ikke heller. Har blitt ghostet selv og det er ganske sårende og vondt å aldri få svar på hvorfor man ikke vil mer. Jeg synes det er utrolig feigt å gjøre og jeg kommer alltid til å se ned på ghosting. Det er ikke den riktige måten å avslutte på. Vær nå heller litt kvinne/mann og stå i den vanskelige samtalen.... Istedenfor å bare slutte å svare. Jeg skjønner meg ikke på sånne folk....
AnonymBruker Skrevet 6. juni #16 Skrevet 6. juni Jeg vet jo at det kan være årsaker til det som ikke har noe med meg å gjøre i det hele tatt, men når man blir ghostet får man jo aldri vite. Og det er frustrerende og faktisk veldig vondt, selv om man er voksen og burde vite bedre enn å la det påvirke. ts Anonymkode: 732b4...ae3
AnonymBruker Skrevet 7. juni #17 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Altså, hva er greia? Nå blir jeg ghostet, igjen, og jeg skjønner faktisk ingenting. Hvorfor velger man å ghoste framfor å ta samtalen? Begge deler er sårende, og personlig hadde den dårlige samvittigheten vært mye verre om jeg bare valgte å slutte å svare (denne gangen MIDT I EN SAMTALE som hadde vart hele helga....). Jeg er så sykt lei. Jeg er for gammel for dette her. Anonymkode: 732b4...ae3 Det er litt vanskelig å se for seg, men. Når en mann har denne oppførselen, så burde du sendt han blomster med meldingen: tusen takk for at du ghostet meg, det er det fineste noen har gjort mot meg noensinne. Nå slipper du dem jo, en større gave finnes ikke. 🥹 Anonymkode: 3bad6...048
AnonymBruker Skrevet 7. juni #18 Skrevet 7. juni Hvis du blir ghostet tidlig i datingfasen så er det antagelig bare «ren ghosting», at han har glemt deg, ikke gidder svare på siste melding osv. Hvis dere har hatt en relasjon med jevnlige treff og har hatt sex, så ghoster de fleste for å kunne plukke deg opp igjen senere, om de kanskje vil føle for det i fremtiden/holder muligheten åpen. Ghosting da er bare å «sette deg på ventehylla». Bare ikke reager på det, send en meldingen ca «håper du ikke har dødd, og at har det bra», med et smil. Og så glem han. For det første, når du på denne måten ghoster tilbake gir det ikke samme egosmøring som om du ble desperat, forsøkte ringe, mange meldinger ol. De blir litt stuss på hvofor det ikke kommer noen reaksjon. Og bare vent, de tar alltid kontakt igjen../ prøver å se om du sitter på hylla fortsatt. For det andre, og viktigste; vær takknemlig for at han ghostet og viste sitt sanne jeg. For det er neppe en slik umoden mann du vil ha? Anonymkode: d9a94...557
AnonymBruker Skrevet 7. juni #19 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har blitt ghostet av en jeg datet ett par måneder. Han kom tilbake etter 3 uker og beklaget seg. For hans del så handlet det om at han trakk seg unna fordi han ble overveldet av følelser og tenkte han bare trengte en liten pause. Så ballet det på seg og ble gradvis vanskeligere å si noe. Ikke alle som ghoster er dårlige mennesker, men de håndterer mellommenneskelige relasjoner dårlig. Det er også ganske mange mennesker uten moral og empati der ute. Er man bare i prate fasen er det også mange som tenker det ikke betyr så mye, fordi det ikke betyr noe for dem. Anonymkode: 7b15d...b01 Dette ville jeg aldri klart å tro på. Eller kanskje i 20-årene, da var jeg langt mer naiv. Anonymkode: d9a94...557
AnonymBruker Skrevet 7. juni #20 Skrevet 7. juni Hadde dere møttes? Synes ikke det kan kalles ghosting om man ikke har fått til møte, egentlig. Snakket sikkert med 20 stk samtidig, skrev ikke til alle at jeg slettet tinder når jeg møtte kjæresten. Anonymkode: 1df7f...857 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå