AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:39 #1 Skrevet fredag kl 13:39 Hat arbeidsgiver noe med hvor mye man velger å betaler i forskuddstrekk? Hvis man velger lavt trekk for å heller betale restskatt. Anonymkode: e4acc...f82
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:03 #4 Skrevet fredag kl 15:03 Selvfølgelig ikke Anonymkode: a4a5e...301
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:02 #5 Skrevet fredag kl 19:02 Ikke om du endrer skattekortet ditt, de kan ikke trekke mindre enn det som står der. Anonymkode: 6554c...cda
Summeer Skrevet fredag kl 19:12 #6 Skrevet fredag kl 19:12 Det er jo synlig for arbeidsgiver, de melder hva du tjener og betaler på dine vegne inn til skatteetaten.
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:14 #7 Skrevet fredag kl 19:14 Jeg blanda meg ikke. Hadde ikke noe med det å gjøre heller. Min regnskapsfører som førte lønn. Men jeg blanda meg når jeg fikk brem om at dem ikke hadde betalt restskatten og fikk beskjed om at det skulle gå fast trekk for å betale tilbake. Da kom økonomien siden fram i meg og ville gi råd og hjelpe. Anonymkode: ed618...4ed 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:15 #8 Skrevet fredag kl 19:15 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg blanda meg ikke. Hadde ikke noe med det å gjøre heller. Min regnskapsfører som førte lønn. Men jeg blanda meg når jeg fikk BREV om at dem ikke hadde betalt restskatten og fikk beskjed om at det skulle gå fast trekk for å betale tilbake. Da kom økonomien siden fram i meg og ville gi råd og hjelpe. Anonymkode: ed618...4ed Anonymkode: ed618...4ed
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:18 #9 Skrevet fredag kl 19:18 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hat arbeidsgiver noe med hvor mye man velger å betaler i forskuddstrekk? Hvis man velger lavt trekk for å heller betale restskatt. Anonymkode: e4acc...f82 Nei, men kan jo tenke at du er en rotekopp, hvis hen neste år blir nødt til å gjennomføre påleggstrekk i lønnen din fordi du ikke har betalt restskatten din.. Anonymkode: 31dff...94f
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:21 #10 Skrevet fredag kl 19:21 Summeer skrev (9 minutter siden): Det er jo synlig for arbeidsgiver, de melder hva du tjener og betaler på dine vegne inn til skatteetaten. Det TS mente var om arbeidsgiver kunne blande seg i hva TS skal skatte og hva som ligger til grunnlag for det. Men arbeidsgiver skal bare trekke det som står i skattekortet, enten det er mye eller lite. Anonymkode: b16ec...7fe
HW1 Skrevet fredag kl 20:50 #11 Skrevet fredag kl 20:50 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hat arbeidsgiver noe med hvor mye man velger å betaler i forskuddstrekk? Hvis man velger lavt trekk for å heller betale restskatt. Anonymkode: e4acc...f82 Merk at det ikke er lov å gi falsk info til Skatteetaten når du bestiller skattekort. Det er ikke riktig at man selv fritt kan velge hvor mye man vil skatte. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:52 #12 Skrevet fredag kl 20:52 HW1 skrev (2 minutter siden): Merk at det ikke er lov å gi falsk info til Skatteetaten når du bestiller skattekort. Det er ikke riktig at man selv fritt kan velge hvor mye man vil skatte. Det man skriver inn av opplysninger når man bestiller skattekort er bare en spådom, ikke en fasit. Det er ikke falsk info å oppgi at man forventer å bruke av formuen feks. Anonymkode: b16ec...7fe 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:04 #13 Skrevet fredag kl 21:04 HW1 skrev (13 minutter siden): Merk at det ikke er lov å gi falsk info til Skatteetaten når du bestiller skattekort. Det er ikke riktig at man selv fritt kan velge hvor mye man vil skatte. Men arbeidsgiver har ikke noe med det å gjøre. Arbeidsgiver skal bare trekke den skatten som skattekortet sier (og evt pålegg som måtte komme). Anonymkode: 47591...6f0
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #14 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det man skriver inn av opplysninger når man bestiller skattekort er bare en spådom, ikke en fasit. Det er ikke falsk info å oppgi at man forventer å bruke av formuen feks. Anonymkode: b16ec...7fe Forbruk av formue er ikke fradragsberettiget? Man må jo ha en vesentlig formue hvis det er formuesskatt som er den tenkte reduksjonen. Formuen bør i tilfelle være oppgitt til skatteetaten i tidligere skattemeldinger. Det er ikke formuesskatt på de første 1,76 millionene i netto formue. Skattesatsen på formuer opp til ca 20 mill, er 1%. En må altså ha skikkelig stor nettoformue for å rettferdiggjøre et veldig lavt forskuddstrekk i lønn. Har du tenkt til å gi bort eller søle bort en million, kan du sette ned trekket med kr 10 000 på årsbasis. Den jevne ligningsfunksjonær vil gjennomskue denne forklaringen hos de fleste. Selv om man kan vise til fradragsberettiget tap som vil redusere alminnelig inntekt så får en jo bare 220 kr i fradrag for hver tapte tusenlapp. En må jo faktisk ha en del krypto eller aksjer da også hvis en skal vise til potensielt tap på størrelse av forskuddstrekket. Det skal jo også fremgå av fjorårets skattemeldinger. Igjen den jevne ligningsfunksjonær vil se dette lett. En skal oppgi riktige opplysninger til skattemyndighetene. Skattemyndighetene kan lett kontrollere dette, lett sette en robot til å sjekke dette og folk vil få trøbbel. Det er altså en prioriteringssak fra deres side. Jeg har derfor aldri forstått dere som er så "James Bond skurker", altså skryter av deres perfekte plan for å omgå trekkordningen. Hvis dette brer om seg, så vil det bli satt en stopper for det. Hat gjerne trekkordningen, men husk at det sikrer de fleste mot å få økonomisk trøbbel med en av landets hardeste kreditorer. Videre at skatteetaten måtte ansatt veldig mange ekstra folk for å kreve inn veldig mye mer penger uten ordningene med forskuddstrekk og forhåndsskatt. Det hadde igjen økt kostnadene til staten og altså skatten din... Anonymkode: ceb6f...040 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå