AnonymBruker Skrevet 6. juni #1 Skrevet 6. juni Denne personen har fått tillatelse av far til å dele bilder av vårt felles barn (vi er ikke sammen). Jeg skjønner at dette ikke er ulovlig siden personen har fått lov av en forelder men for meg er jo dette ikke greit. Skal man bare finne seg i det…? Anonymkode: 69319...58c
AnonymBruker Skrevet 6. juni #2 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Denne personen har fått tillatelse av far til å dele bilder av vårt felles barn (vi er ikke sammen). Jeg skjønner at dette ikke er ulovlig siden personen har fått lov av en forelder men for meg er jo dette ikke greit. Skal man bare finne seg i det…? Anonymkode: 69319...58c Gir beskjed om at bildet skal fjernes. Barn skal ikke avbildes i sosiale medier. Anonymkode: 3fcc9...2e0 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #3 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gir beskjed om at bildet skal fjernes. Barn skal ikke avbildes i sosiale medier. Anonymkode: 3fcc9...2e0 Jeg har gitt beskjed. Jeg fikk et tilsvar ifra far som tilsier at jeg ikke har det bra med meg selv siden jeg reagerer på sånt og at han håpte jeg fikk det bra en dag! Anonymkode: 69319...58c
AnonymBruker Skrevet 6. juni #4 Skrevet 6. juni Jeg bryr meg ikke så mye om det, da bekjentes "følgere" og venner ikke vet hvem jeg og mitt barn er. Jeg er meget restriktiv på sosiale medier og har ikke en gang postet at jeg har barn. Så at det fins et bilde uten navn eller tilknytning til meg eller mitt barn er ikke så viktig for meg. De vet jo ikke hvem det er. Anonymkode: 056bc...20b
AnonymBruker Skrevet 6. juni #5 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har gitt beskjed. Jeg fikk et tilsvar ifra far som tilsier at jeg ikke har det bra med meg selv siden jeg reagerer på sånt og at han håpte jeg fikk det bra en dag! Anonymkode: 69319...58c Da svarer du at det er en annen sak, men at det bildet uansett skal bort. Punktum. Anonymkode: e6590...80b 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #6 Skrevet 6. juni Om dere har delt ansvar, må personen ha samtykke fra dere begge for å legge ut bilder. Det holder ikke med bare samtykke fra far. Om far har hele foreldreansvaret, holder det med hans samtykke. Så avhengig av foreldreansvaret kan du altså kreve at vedkommende fjerner bildet. Du kan rapportere denne personen til det aktuelle sosiale mediet om han ikke fjerner bildet. Anonymkode: 5cb0f...ddf 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni #7 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bryr meg ikke så mye om det, da bekjentes "følgere" og venner ikke vet hvem jeg og mitt barn er. Jeg er meget restriktiv på sosiale medier og har ikke en gang postet at jeg har barn. Så at det fins et bilde uten navn eller tilknytning til meg eller mitt barn er ikke så viktig for meg. De vet jo ikke hvem det er. Anonymkode: 056bc...20b Da trenger ikke du svare i denne tråden. Anonymkode: 69319...58c 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #8 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da svarer du at det er en annen sak, men at det bildet uansett skal bort. Punktum. Anonymkode: e6590...80b Det prøvde jeg men ble ikke akkurat mottatt på den måten at bildene blir fjernet. Han mener det er jeg som er urimelig. Anonymkode: 69319...58c
AnonymBruker Skrevet 6. juni #9 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det prøvde jeg men ble ikke akkurat mottatt på den måten at bildene blir fjernet. Han mener det er jeg som er urimelig. Anonymkode: 69319...58c Hva han mener betyr ingenting, all den tid loven er på din side. Om han ikke har hele foreldreansvaret alene, trengs også ditt samtykke, og du har loven på din side når du krever at det blir tatt vekk. Hvorfor snakker du med far om dette? Hvorfor ikke bare ta det direkte med den personen som har lagt ut bildet? Det er han som må ta det vekk, og også den som bryter loven ved å legge ut bilder av barn uten tilstrekkelig samtykke. Anonymkode: 5cb0f...ddf 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #10 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva han mener betyr ingenting, all den tid loven er på din side. Om han ikke har hele foreldreansvaret alene, trengs også ditt samtykke, og du har loven på din side når du krever at det blir tatt vekk. Hvorfor snakker du med far om dette? Hvorfor ikke bare ta det direkte med den personen som har lagt ut bildet? Det er han som må ta det vekk, og også den som bryter loven ved å legge ut bilder av barn uten tilstrekkelig samtykke. Anonymkode: 5cb0f...ddf For denne personen er i et forhold med far og mtp hans natur er jeg ikke komfortabel med å ta det opp med den aktuelle personen. Men mulig jeg må det om det ikke bedrer seg i fremtiden. Anonymkode: 69319...58c
Grüner Skrevet 6. juni #11 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Denne personen har fått tillatelse av far til å dele bilder av vårt felles barn (vi er ikke sammen). Jeg skjønner at dette ikke er ulovlig siden personen har fått lov av en forelder men for meg er jo dette ikke greit. Skal man bare finne seg i det…? Anonymkode: 69319...58c Gjort er gjort, men be vedkommende huske å spørre både deg og far i framtiden.
AnonymBruker Skrevet 6. juni #12 Skrevet 6. juni jeg skjønner ikke hvorfor det skal være et så stort problem, har du lokket side er det jo bare folk du kjenner som ser bildene uansett Anonymkode: 54d4c...006 1
Noodlepoodle81 Skrevet 6. juni #13 Skrevet 6. juni 22 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har gitt beskjed. Jeg fikk et tilsvar ifra far som tilsier at jeg ikke har det bra med meg selv siden jeg reagerer på sånt og at han håpte jeg fikk det bra en dag! Anonymkode: 69319...58c Om det er på Facebook, så rapporterer du det.. De er litt mer på når det gjelder barn… Men om det er ett helt ‘’vanlig bilde’’, så er det lite å gjøre tror jeg..😕 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #14 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): jeg skjønner ikke hvorfor det skal være et så stort problem, har du lokket side er det jo bare folk du kjenner som ser bildene uansett Anonymkode: 54d4c...006 Du ser ikke problemet med at andre legger ut bilder av dine barn? Kjenner du alle på andres venneliste og vet hva slags mennesker det er? Har du heller ikke fått med deg at slike bilder kan spres for vinden på et øyeblikk? Anonymkode: 734f8...823 2 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #15 Skrevet 6. juni Finnes det fremdeles folk som poster bilder av barn på nett? Anonymkode: 138b5...490 2 1
Hmmmmmm Skrevet 6. juni #16 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Finnes det fremdeles folk som poster bilder av barn på nett? Anonymkode: 138b5...490 Folk er så sugene på oppmerksomhet at det er helt sykt. Folk legger ut det de kan dessverre. Legger ut alt om barna, fra fødsel til alle begivenheter oppigjennom. Har ikke lagt ut noe om mitt barn. Uansett hva personen har fått til i livet. Hvorfor skal jeg det liksom, jeg lever ikke gjennom sosiale medier 1
Maggi2 Skrevet 6. juni #17 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Finnes det fremdeles folk som poster bilder av barn på nett? Anonymkode: 138b5...490 Lever du under en stein eller? 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #18 Skrevet 6. juni Maggi2 skrev (3 minutter siden): Lever du under en stein eller? Nei, men de som ennå ikke har forstått at man ikke legger ut bilder av mindreårige uten samtykkekompetanse gjør kanskje det. Anonymkode: 138b5...490 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #19 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): For denne personen er i et forhold med far og mtp hans natur er jeg ikke komfortabel med å ta det opp med den aktuelle personen. Men mulig jeg må det om det ikke bedrer seg i fremtiden. Anonymkode: 69319...58c Jeg tror det vil gagne deg langt mer hvis du skriver til vedkommende direkte, så lenge du gjør det med en saklig og hyggelig tone! Per nå vet du jo at barnefar svartmaler deg og spinner det til å være et problem ved deg - du kan derfor anta at han legger frem din besljed på en usaklig måte som ikke gjenspeiler virkeligheten. Hvis du skriver til henne direkte på saklig, høflig og hyggelig vis, vil du i stedet vise at du ikke er frekk eller storforlangende, men ønsker et godt samarbeid. Han vil da automatisk bli svar skyldig. Anonymkode: fce1f...f02
AnonymBruker Skrevet 6. juni #20 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har gitt beskjed. Jeg fikk et tilsvar ifra far som tilsier at jeg ikke har det bra med meg selv siden jeg reagerer på sånt og at han håpte jeg fikk det bra en dag! Anonymkode: 69319...58c Jaha, det var jo og en måte å svare på. Har du sett på datatilsynets nettsider hva de mener om slike saker? Jeg har ikke undersøkt, fordi vi har klare regler om at barna ikke skal avbildes på nettet, grunnet farens jobb og det blir både forstått og respektert, nå. Anonymkode: 3fcc9...2e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå