Gå til innhold

Biopsi av bryst

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er en dame på 34 år som var på sykehuset for to dager siden på mammaografi/ultralyd pga kul i brystet. 
de fant en kul på 11mm de trodde var fibroademon. Men de tok biopsi av den for å være sikker. Noen andre som har gjort det? Hvor lenge måtte dere vente på svar? Og har det hendt at de tror det er det, men så viser biopsi at det er kreftceller? 
kjenner jeg er nervøs av hele greien:( er redd for at de tror det men finner noe annet. Og trodde ikke det var vanlig med biopsi av eventuell fibroademon… 

Anonymkode: 34ff5...940

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har gjort det ja. Den siste gangen hvor vi alle visste det var kreft fikk jeg svar samme dag. Den andre gangen husker jeg ikke, lurer på om det var noen uker, men da var ikke prøven merket med hast heller. Det kan skje at de finner kreftceller selv om det ser ut som fibroadenom, det vet man aldri.

De som jobber på brystdiagnostisk har veldig lav terskel for å ta en biopsi. Hvorfor mene når man kan ta en biopsi og vite, liksom :) Da slipper man å gå rundt og lure.

Anonymkode: 3ab26...e14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er en dame på 34 år som var på sykehuset for to dager siden på mammaografi/ultralyd pga kul i brystet. 
de fant en kul på 11mm de trodde var fibroademon. Men de tok biopsi av den for å være sikker. Noen andre som har gjort det? Hvor lenge måtte dere vente på svar? Og har det hendt at de tror det er det, men så viser biopsi at det er kreftceller? 
kjenner jeg er nervøs av hele greien:( er redd for at de tror det men finner noe annet. Og trodde ikke det var vanlig med biopsi av eventuell fibroademon… 

Anonymkode: 34ff5...940

De tar alltid biopsi ved stort sett alle funn på UL/mammografi. Dette er fordi de må kunne sette to streker under svaret, noe de ikke kan 100% sikkert med kun UL. Det trenger slettes ikke bety at det er noe galt, de må bare utelukke helt . Og det er jo bra ☺️ Jeg fant en kul og de tok biopsi for litt siden ( visste også at det nok var kreft) , det tok ca en uke for å få svar. Vet at dette er nervepirrende, men ikke ta sorgene på forskudd. I mange tilfeller viser det seg heldigvis å være uskyldig. 

Anonymkode: 0d14b...4ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Har gjort det ja. Den siste gangen hvor vi alle visste det var kreft fikk jeg svar samme dag. Den andre gangen husker jeg ikke, lurer på om det var noen uker, men da var ikke prøven merket med hast heller. Det kan skje at de finner kreftceller selv om det ser ut som fibroadenom, det vet man aldri.

De som jobber på brystdiagnostisk har veldig lav terskel for å ta en biopsi. Hvorfor mene når man kan ta en biopsi og vite, liksom :) Da slipper man å gå rundt og lure.

Ikke meningen å «kuppe» tråden til TS her altså 😅 men kan jeg spørre deg om du er beg i behandling for brystkreft nå? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ikke meningen å «kuppe» tråden til TS her altså 😅 men kan jeg spørre deg om du er beg i behandling for brystkreft nå? 

Er stort sett ferdigbehandlet, får bare medisiner (Phesgo) hver 3.uke frem til i høst :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...