Gå til innhold

Hvor mye tv ser dere på foran barn /ser barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 21.02):

Barn i dag lærer alt mye senere enn tidligere generasjoner. De slutter ikke med bleie før de er 3-4-5, mot maks 2 før, de begynner på skolen uten å kunne sykle, svømme og gå på ski, de leser og skriver senere, lærer å kle på seg senere osv. 

Anonymkode: 7f55d...4fb

Hva baserer du disse påstandene på? Jeg har ikke sett noen forskning på temaet og min personlige erfaring tilsier at barn både slutter med bleie og lærer å sykle osv på ca samme tids som da jeg var barn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er alene mor.

Jeg ser sjeldent tv , men er glad i å lese. Når feriene er lange eller det er dårlig vær kan barna gjerne sitte hele dagen med tv eller skjerm. Dette skjer flere ganger i måneden. De er begge aktive, herlige og fine barn som ikke har noe problemer eller vanskeligheter. Sosiale, utadvendte og flink å underholde seg selv. 

mao så har ikke jeg problem med skjerm bruk. Vi gjør masse andre ting også. Jeg føler at som alt annet handler det om balanse. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her i huset ser vi på så mye tv vi vil så lenge det ikke går utover noe eller slikt, går det utover lekse/andre viktige ting så kutter vi ned. Så enkelt er det. Faktiske kjempe enkelt. Er ungene flinke og gjør alt de skal, ja da kan de se på tv uten noe problem :)

Anonymkode: 54e3c...bf8

AnonymBruker
Skrevet

Født på 80tallet. Jeg så på tv siden jeg var 2 3 år. Lever normalt og har over gjennomsnittlig lønn enn andre. Lever helt fint, egen hus,bil og familie. Hva er problemet?

Anonymkode: 5514e...c2a

AnonymBruker
Skrevet

Og bare for å gni det enda mer inn. Min samboer tjener ca 2,6mill innenfor IT, og brukt datamaskin helt siden han var liten barn. Ingen skrive eller leseproblemer den dag i dag. Ja han var sein med språket, men har tatt igjen. 

Anonymkode: 5514e...c2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...