Gå til innhold

Til damer: skal vi menn ta initiativ eller skal vi vente på signal fra dere først?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, ser at damer i dag generelt er reserverte og ikke åpne lenger for å tåle eller ta imot initiativ som om det er skummelt, rart eller uvanlig at man gjør det, spesielt her i Norge ellers er damer i utlandet litt mer åpne for det.

Spørsmålet er om vi skal bare stå og vente på signal fra dere før vi kommer bort til dere og starte samtale? Fordi utfordringen her også at fleste damene er ikke heller flinke til å sende signaler!

Så her sitter vi menn i en dilemma rett og slett!

Noen tips fra dere fine og hyggelige damene! Takk!

Anonymkode: b8dd9...3ef

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker gjerne at menn tar initiativ. Og jeg tåler at folk tar kontakt uten at jeg tenker på den som creep eller at de ødelegger stenningen osv. Men jeg synes selv det er skummelt å ta kontakt selv, så for min del er det en kjempefordel at mennene tar kontakt. 

Anonymkode: 7c9f1...7c7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det må være et grunnlag for å tro at hun kan være interessert, altså ikke ut av løse luften, på gata, på trikken osv. Så ja, det bør være et signal. Men mange menn er ikke så gode på å tolke signaler, og tror et tilfeldig blikk er nok. 

Anonymkode: 16a1d...79a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar ikke kontakt med mennesker jeg ikke kjenner eller kjenner til. Jeg opplever stadig at menn tar kontakt med meg. Så lenge de tåler en avvisning så går det greit for min del. 

Anonymkode: 5945c...ade

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har som en vanlig ung mann 800 tinder matcher, har sunne interesser og er presentabel. Men norske damer har blitt sinnsykt tiltaksløse eller så vil de alle ha en som er mr. perfekt. Ingen som gidder å møtes.

Har prøvd hver dag i et halvt år. Nytteløst. Føler meg som en dørselger som ikke får solgt en dritt

Anonymkode: 9f075...17f

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge mannen tar avvisningen med et "greit" og kanskje et høflig, lite smil, er det greit at mannen tar kontakt først uten å nødvendigvis ha fått så mange signaler fra kvinnen først. 

Det er de som ikke gir seg eller som blir sinte som ødelegger for dere andre ålreite menn. Kvinner flest har opplevd dette og av erfaring avviser de da bryskt, surt eller sint, fordi de regner nesten med at mannen vil bli sint uansett. Eller, hvis kvinnen takker nei med et høflig smil og øyekontakt, så tror mannen at dette smilet er oppmuntringen han trenger til å fortsette sine fremstøt, og gir seg ikke, selv om ordene hennes sa "nei takk".... Hør på ordene!

Hvis en mann f.eks. spør meg om å danse, svarer jeg alltid høflig og takker for at han spurte, men dessverre må jeg si nei takk. "Nei, dessverre, men tusen takk for at du spurte, det var snilt". 

Anonymkode: 50a52...32c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, ser at damer i dag generelt er reserverte og ikke åpne lenger for å tåle eller ta imot initiativ som om det er skummelt, rart eller uvanlig at man gjør det, spesielt her i Norge ellers er damer i utlandet litt mer åpne for det.

Spørsmålet er om vi skal bare stå og vente på signal fra dere før vi kommer bort til dere og starte samtale? Fordi utfordringen her også at fleste damene er ikke heller flinke til å sende signaler!

Det er jo ikke noe dilemma. Hvis noen liker noen, så er det bare å si det. Jeg som kvinne har tatt masse initiativ, men har derimot merket at mange menn ikke liker det - de ønsker gjerne å ta initiativ selv. Har blitt fortalt flere ganger at kvinner som tar initiativ selv, virker desperate og billige. Har også blitt avvist og ghostet på veldig råtne måter av menn før. 

Hvis jeg blir singel igjen, kommer jeg derfor ikke til å ta initiativ igjen. Hvis en mann liker meg, får han ta initiativ selv. Jeg er ferdig.

Anonymkode: 3f0e0...e77

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg liker best at menn tar det første initiativet 😊 Jeg er nok litt redd for å bli avvist om jeg tar den første kontakten 😬 Da jeg ikke akkurat er den mest spennende eller attraktive å date 😊

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg synes han er interessant som menneske, så kan jeg ta det første steget. Det skal endel til. Så er det noe med at noen ganger krysses veiene naturlig. Det har jeg mest sansen for.

Er alltid åpen for å bli kjent med nye mennesker, dog prøver jeg å være forsiktig på bakgrunn av mine erfaringer.

Anonymkode: 5945c...ade

• Hjerte 1
Skrevet

Her må menn ta initiativ, alltid!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg har som en vanlig ung mann 800 tinder matcher, har sunne interesser og er presentabel. Men norske damer har blitt sinnsykt tiltaksløse eller så vil de alle ha en som er mr. perfekt. Ingen som gidder å møtes.

Har prøvd hver dag i et halvt år. Nytteløst. Føler meg som en dørselger som ikke får solgt en dritt

Mr 1% han her da, 800 matcher, oi oi, jeg fikk kanskje 1 per måned jeg.

Anonymkode: 45d20...784

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
makkapakka skrev (5 minutter siden):

Hvorfor må de det? Kan du utdype?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Mr 1% han her da, 800 matcher, oi oi, jeg fikk kanskje 1 per måned jeg.

Da er det enten noe feil med elo’en din, eller at du ikke har skikkelige bilder tatt utendørs, eller helseproblem (f. eks. overvektig)

Jeg er langtifra 1%. Det er de supersosiale, skoledyktige guttene på NHH f. eks, eller pappagutter med utseende (går fort der eller BI), eller lokalkjendiser.

Det er ekstremt vanskelig å få til noe uforpliktende møte lol. Jeg chatter kanskje med en interessert jente i 3 dager som sender frekke bilder, før hun plutselig ghoster. Da sier magefølelsen min at hun har fått kontakt av en av disse playerene (som damene deler på) med mye bedre game enn meg (de har knekt koden). Også blir jeg glemt av jente nr. 10 også…

Jentene idag kan velge og vrake… sjansen min er kanskje litt større enn han som har 20 matcher… men kjærlighetslivene våres er like tafatt.

AnonymBruker
Skrevet

Selv med nesten 800 matcher så føler jeg meg dømt til å være alene denne julen som kommer også. Gir meg selv 20% sjanse for at en dame vil møte meg, 5% sjanse for at en ikke ghoster etter første møte. Hipp hurra for dette samfunnet!  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selv med nesten 800 matcher så føler jeg meg dømt til å være alene denne julen som kommer også. Gir meg selv 20% sjanse for at en dame vil møte meg, 5% sjanse for at en ikke ghoster etter første møte. Hipp hurra for dette samfunnet!  

Dæven! Har du hatt Tinder kontinuerlig i flere år da? Er selv en ung mann, høy utdannelse, godt trent osv. For kanskje 10 matches på en god uke før jeg sletter hele appen da jeg blir lei. Mye lettere å dra damer på byen.

Anonymkode: a42d7...047

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dæven! Har du hatt Tinder kontinuerlig i flere år da? Er selv en ung mann, høy utdannelse, godt trent osv. For kanskje 10 matches på en god uke før jeg sletter hele appen da jeg blir lei. Mye lettere å dra damer på byen.

Anonymkode: a42d7...047

Har hatt siden desember, men kjøpte billig platinum via en nettside. Den første uken fikk jeg heller ikke mye men algoritmen kan snu, bor i en av storbyene og det er flust av single damer men jeg sliter dessverre mer med jobblivet og er på aap.

Bor heller ikke i bykjernen og eier ikke bil p.d.d. så det er også litt ulempe for logistikken.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
makkapakka skrev (1 time siden):

For noe tull.

Anonymkode: 0baff...d59

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Damer er reddere for avvisning enn menn, selv om de avvises mye sjeldnere i gjennomsnitt. Rimelig feigt etter min mening.

Anonymkode: 0baff...d59

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hun må absolutt gi et signal først, som å holde øyekontakt litt lenger en bare et streifblikk og smile litt til deg. Hvis hun gjør det et par ganger, gå bort og snakk med henne. 

Og, som en over skriver: Lær for Guds skyld å ta et nei for et nei uten å bli sur! Hvis du går bort til en kvinne som sier nei til å prate/danse/få en drink e.l., så smil og si: Ok, ha en fin kveld videre. Da er det faktisk en reell sjanse for at hun tenker: For en fin fyr! og har lyst til å snakke med deg allikevel. Fordi det er så sjelden... 

Menn som kan ta avvisninger på en hyggelig måte er gull verdt. 

Anonymkode: 5b624...7a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (På 6.6.2025 den 14.47):

Jeg liker best at menn tar det første initiativet 😊 Jeg er nok litt redd for å bli avvist om jeg tar den første kontakten 😬 Da jeg ikke akkurat er den mest spennende eller attraktive å date 😊

Mange menn har det nok akkurat som deg, og er redd for å bli avvist.

Anonymkode: b8313...47f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...