Gjest babbo Skrevet 6. juni #1 Skrevet 6. juni Fortalte dette til en bekjent (barnløs) og hen ble sjokkert over dette: Bor sammen med barnefar og barnet i barnehagealder, men vi er ikke ett par (mer venner/søsken). Han skal nok flytte ut etterhvert, men stemningen er god så er ikke noe hast. Begge ønsker ett barn til, men ikke med nye partnere (pga alder og vi vil ha helsøsken til ungen) Vi er så "heldige" at vi har embryo på frys. Så vi er i prosessen med nytt barn😅 Har jo allerede ett barn med denne mannen så det er jo ikke stress å få ett til? Hen jeg fortalte dette til kunne absolutt ikke forstå situasjonen... Kan dere? Er det vi som er gale?
AnonymBruker Skrevet 6. juni #2 Skrevet 6. juni Jeg ser ikke helt problemet, jeg? Ja, jeg forstår situasjonen, og det er jo en fornuftig og rasjonell løsning på det ar dere begge ønsker et barn til? Det er jo heller ikke en kjempeuvanlig situasjon, det er plenty av parforhold som egentlig er mer venneforhold enn kjæresteforhold. At dere begge er klare på at det er det som er situasjonen, gjør det jo ikke rart eller galt. Jeg synes det er denne bekjenten din som er rar her. Anonymkode: 86d4c...f02 12 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #3 Skrevet 6. juni Jeg skjønner ikke problemet her nei. Dere har avklart og avtalt de tinga dere trenger så kjør på. Anonymkode: 3a9f2...720 6
Macro Skrevet 6. juni #4 Skrevet 6. juni Du må slutte å omtale dere som søsken ihvertfall. Det høres jo helt løkt ut. 29
AnonymBruker Skrevet 6. juni #5 Skrevet 6. juni Macro skrev (1 minutt siden): Du må slutte å omtale dere som søsken ihvertfall. Det høres jo helt løkt ut. Enig i denne. Ellers høres det jo helt fornuftig ut hvis begge vil ha et barn til og dere samarbeider godt som foreldre. Høres bedre ut for dere og barnet enn at dere flytter fra hverandre og stresser med å finne nye partnere dere umiddelbart skal få barn med. Har dere allerede embryo på frys så er jo det praktiske grunnlaget der og (gitt at innsett gir graviditet) Anonymkode: 3f28c...ceb 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #6 Skrevet 6. juni Ja enig, ikke under noen omstendigheter bør du formulere det som at dere føles som søsken. Det er den biten som gjør det uforståelig - og creepy.. Resten er jo helt greit det. Det høres ut som vinn-vinn for alle parter, så hvorfor ikke? Anonymkode: 011c1...f03 1 1
Forenkle Skrevet 6. juni #7 Skrevet 6. juni Nei, det høres lurer ut en mange situasjoner hvor det settes barn til verden. Er du sikker på at det ikke er håp for dere, siden dere fremdeles samarbeider godt osv? Men jeg er enig med Marco, ikke beskriv forholdet dere som "søsken" 🫣 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni #8 Skrevet 6. juni Å få flere barn når man allerede planlegger å flytte fra hverandre er noe egoistisk. Dessuten vil dere begge slite enda mer på datingmarkedet. Anonymkode: 7b30a...ca6 4
Daria Skrevet 6. juni #9 Skrevet 6. juni Dete planlegger å flytte fra hverandre og planlegger å få et barn til, samtidig. Jeg er med din bekjente her... 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni #10 Skrevet 6. juni Et godt vennskap er den beste grunnmuren for bra foreldre. Så dette høres hundre ganger mer fornuftig ut en alle de som får barn i et ferskt forhold eller et som allerede skranter litt. Og de er det mange av. Så go for it! Anonymkode: 34e8c...5b4 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #11 Skrevet 6. juni Jeg tenker at dere har gjort en god, felles vurdering, og at det på mange måter er et smart valg. Generelt sett er det jo ikke optimalt å få ytterligere et barn om forholdet allerede har raknet. For det å få et barn til bedrer ikke kommunikasjonen. Men dere høres ikke ut som om det er kommunikasjon dere sliter med. Så da tenker jeg dette er mer naturlig. Anonymkode: 7b3d6...7e5 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #12 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Å få flere barn når man allerede planlegger å flytte fra hverandre er noe egoistisk. Dessuten vil dere begge slite enda mer på datingmarkedet. Anonymkode: 7b30a...ca6 Forhåpentlig har de tatt høyde for dette og belaget seg på en ganske altoppslukende tilværelse som småbarnsforeldre de nærmeste årene. Vil håpe og tro at datingmarkedet føles fjernt for dem. Om ikke er det jo bare trist hele greia. Anonymkode: 22147...6db 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #13 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Å få flere barn når man allerede planlegger å flytte fra hverandre er noe egoistisk. Dessuten vil dere begge slite enda mer på datingmarkedet. Anonymkode: 7b30a...ca6 Uenig. Jeg tror det er fint for barn i skilte familier å ha helsøsken. Anonymkode: e4691...045 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni #14 Skrevet 6. juni Dem blir jo helsøsken. Så jeg forstår tanken. Anonymkode: f7004...0e7 4
ValarMorghulis Skrevet 6. juni #15 Skrevet 6. juni Forstår det veldig godt jeg, og synes det høres fornuftig ut. Mye bedre enn å begynne å surre med "mine dine og våre". Det kan selvsagt fungere det også, men sjansen er mye mindre, og det kan være sårt som barn å være den som drar fram og tilbake mellom hus mens halvsøsken har "sin familie" 100% (snakker av erfaring). Tenker godt samarbeid er det aller viktigste, så så lenge den biten fungerer bør det ikke være noen problem. Men ikke omtal deg og eksen som søsken, det er jeg enig i at er merkelig 🙈 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #16 Skrevet 6. juni Ikke uforståelig i det hele tatt. Hele mennesket historie har vi "avlet" nye mennesker på den måten. Man gifter seg med en egnet nabogutt/jente, eller familie slår seg sammen og avtaler egnet kone/ektemann, og så ble de sammen resten av livet. Ingen kan påstå at disse evigvarende ekteskapene var noe mer suksessfulle på kjærlighet enn dagens metode. Så hele cluet var vennnskap i forholdet, for å få det til å fungere og som en ramme rundt å få barn. Nå når vi er så opptatte av at forhold skal inneholde forelskelse og tenning, ser vi jo mønsteret med skillsmisser og nye forhold, mine/dine/våre barn. Så jeg vil si det er en veldig trygg ramme for å få barn. Dere vil beholde det viktigste, vennskapet, når dere etterhvert ikke bor sammen og vil mest sannsynlig få til en ordning til det beste for barna. Anonymkode: 7479b...174 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #17 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Å få flere barn når man allerede planlegger å flytte fra hverandre er noe egoistisk. Dessuten vil dere begge slite enda mer på datingmarkedet. Anonymkode: 7b30a...ca6 Jeg er helt uenig. De gjør barnet sitt en stor tjeneste. Skulle de fått barn med nye partnere ville barnet deres fått ett halvsøsken her og ett der. Altså ingen søsken som de er med hele tiden. Det er fort gjort å føle at man ikke hører hjemme noen plass da, lett å bli misunnelig. Med et helsøsken til er de to om å flytte mellom. At de alltid bor sammen er den ene konstante faktoren disse barna får. Jeg synes faktisk dette er et veldig ansvarlig valg av ts og barnas far, all den tid de har ett godt vennskap og samarbeid. Anonymkode: 35c36...10a 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni #18 Skrevet 6. juni Har en slektning som har nesten samme opplegget. Hun ville ha barn, og det ville en kompis av henne. De har aldri vært et par men gode venner. Så de ble enige og det ble barn. Hun ville gjerne gi barnet et søsken. Så de snakket samme og det ble et helsøsken. Far bor på en annen kant av landet. Ikke involvert i det hele tatt. Det hele er avklart og sånn er det. Litt uvant vil jeg si. Besteforeldre brukte litt tid men lite de kan gjøre med saken når 2 voksne selvstendige mennesker får dekket sitt behov for barn på en litt utradisjonell måte. Når ei dame først vil ha barn alene men med kjent far syntes jeg det er en god ide at hun bruker samme "donor". Logistiken blir enklere . færre involverte i utvidet familie. Søsknene er helsøsken som jeg tro for deres del binder de tettere sammen. Elon Musk har 14 barn med massevis av damer han aldri ser. Utrolig hva det blir folk av og rart er det bare første gang du hører det. Anonymkode: 5b10c...1e5 1
Carrot Skrevet 6. juni #19 Skrevet 6. juni (endret) ser heller ikke noe problem i dette så lenge dere fungerer som familie er det langt viktigere enn å fungere som par slik situasjonen nå en gang er tenker jeg.. Det virker langt mer gjennomtenkt enn mange som får barn i dag, og overhode ikke egoistisk! Endret 6. juni av Carrot 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #20 Skrevet 6. juni Bare husk at når dere flytter fra hverandre så vil nok en eller begge få seg en ny partner etter en tid. da kan fort prioriteringer og ønsker endre seg noe. Anonymkode: 1b7d7...353 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå