Anonym3210 Skrevet fredag kl 10:47 #1 Skrevet fredag kl 10:47 Jeg glemte å mate starteren på to dager, da jeg begynte å mate den igjen lukta den veldig sterkt (neglelakkfjerner). Prøvde å bare mate den for å se om det hjalp. Den bobler masse og dobla seg, men lukter fortsatt. Har lest at jeg bør ta av en spiseskje og fortsette å mate den, og kaste resten. Men kan jeg bake med det i stedet for å kaste det når det lukter sånn? Den bobler jo veldig og er aktiv.
Praised_be Skrevet lørdag kl 04:54 #2 Skrevet lørdag kl 04:54 Anonym3210 skrev (18 timer siden): Jeg glemte å mate starteren på to dager, da jeg begynte å mate den igjen lukta den veldig sterkt (neglelakkfjerner). Prøvde å bare mate den for å se om det hjalp. Den bobler masse og dobla seg, men lukter fortsatt. Har lest at jeg bør ta av en spiseskje og fortsette å mate den, og kaste resten. Men kan jeg bake med det i stedet for å kaste det når det lukter sånn? Den bobler jo veldig og er aktiv. Du kan redde den men er mye styr… prøvde selv men fytti brødet luktet. men bare å google hvordan man gjør
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:04 #3 Skrevet lørdag kl 05:04 Ikke bak med den før den er i orden igjen. Hvordan fikse: Ta 20 g starter ut i et nytt glass. Ha i 80 g vann på 30° grader. Rør rundt. Ha i like deler fin sammalt rug/spelt og siktet hvetemel. Altså 30g+30g. Rør rundt. Juster vann mel til den er som vaffelrøre. --- Skrap kanter med slikkepott. Sett gummistrikk utenpå glasset i høyden til melblandingen for å følge med på hvor mye den bobler. Vanligvis er det nok å gjøre det to ganger. Altså på en morgen og en kveld så er starten klar dagen etter. Anonymkode: 56481...77e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå