AnonymBruker Skrevet 6. juni #1 Skrevet 6. juni Man snakker hele tiden om tilpassing og inkludering i skolen, så hvorfor har det aldri vært noe snakk om tegnespråk i skolen? Det er noe alle kunne hatt nytte av å lære, og det er noe som kan brukes hele livet. Eventuelt hatt det som et emne man kunne velge som tillegsfag. Anonymkode: 31f7b...ad1 2 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni #2 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (21 timer siden): Man snakker hele tiden om tilpassing og inkludering i skolen, så hvorfor har det aldri vært noe snakk om tegnespråk i skolen? Det er noe alle kunne hatt nytte av å lære, og det er noe som kan brukes hele livet. Eventuelt hatt det som et emne man kunne velge som tillegsfag. Anonymkode: 31f7b...ad1 Det måtte være som valgfag da. Jeg har aldri hatt bruk for tegnspråk. Og om jeg skulle trenge det så gikk jeg et kurs. Anonymkode: c4547...964 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #3 Skrevet 7. juni Det er jo en fin tanke, men tror det er vanskelig å gjennomføre da jeg tror det er få med både tegnspråkkompetanse og pedagogisk utdannelse. Hadde det vært et valgfag da jeg var ung hadde jeg tatt det faget. Anonymkode: 5718a...6ad
AnonymBruker Skrevet 7. juni #4 Skrevet 7. juni Vi så der eldste gikk i bhg brukte de bevist tegnspråk på alle. Men da startet på skolen ble det slutt. Syns egentlig det var litt synd. Bhg sa de hadde startet med det siden de så at både de med dårlig hørsel, språkvansker og vanlig hørende fikk mer ut av språket Anonymkode: af0d6...7bb
Fru Uperfekt Skrevet 7. juni #5 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (21 timer siden): Man snakker hele tiden om tilpassing og inkludering i skolen, så hvorfor har det aldri vært noe snakk om tegnespråk i skolen? Det er noe alle kunne hatt nytte av å lære, og det er noe som kan brukes hele livet. Eventuelt hatt det som et emne man kunne velge som tillegsfag. Anonymkode: 31f7b...ad1 Jeg snakker ASL og tegnspråk men er lært av egen fri vilje, det var i det minste før lett å finne kurs om en ønsket det
AnonymBruker Skrevet 7. juni #6 Skrevet 7. juni Det skulle jeg ønske det var, TS! Jeg har lært meg tegn til tale pga det blir brukt litt i barnehagen jeg jobber i, sammen med ASK. Ønsker meg kurs for å lære mer for selv om det er interessant og lærerikt å bruke app og nettside blir det ikke helt det samme. Ser hvor verdifullt det er for små barn uten muntlig språk og barn med spesielle behov. Anonymkode: a9fd3...f00
AnonymBruker Skrevet 7. juni #7 Skrevet 7. juni Enig! Jeg kan tegnspråk da jeg har jobbet med døve i mange år, og datteren min har hatt tegnspråk som valgfag på videregående. Kjempegøy og veldig nyttig når man treffer på døve. Jeg har selv hatt bruk for det i private situasjoner. Det er en et offisielt språk i Norge, og jeg synes flere bør kunne det. Nynorsk bør ut og tegnspråk inn. Anonymkode: 9b198...514
AnonymBruker Skrevet 7. juni #8 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (På 6.6.2025 den 12.44): Man snakker hele tiden om tilpassing og inkludering i skolen, så hvorfor har det aldri vært noe snakk om tegnespråk i skolen? Det er noe alle kunne hatt nytte av å lære, og det er noe som kan brukes hele livet. Eventuelt hatt det som et emne man kunne velge som tillegsfag. Anonymkode: 31f7b...ad1 Enkelte skoler har hatt tegnspråk som valgfag. Men stadig flere med hørselsproblemer får Cochleaimplantat. Mange er òg flinke med munnavlesing, og kan dermed kommunisere greit uten tegnspråk. Ellers er det mulig å melde seg på tegnspråk kurs ved behov. Anonymkode: e0447...c01 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #9 Skrevet 8. juni Jeg hadde det som valgfag når jeg gikk på ungdomsskolen, for ca 100 år siden. Tror mange unge ville ha valgt det i dag også, om det var en mulighet. Anonymkode: be21e...e28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå