Gå til innhold

Hva syns dere om "Gutta" kanalen på sosiale medier`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tråkker de over grensen, eller er de ett sunt forbilde for yngre mennesker. Drøft nedenfor!

AnonymBruker
Skrevet

Det mest grenseoverskridende ved mediehuset Gutta er at de så skamløst kopierer andre, amerikanske youtubevideoer. Det er mangelen på nyvinning som plager meg mest, og som gjør dem til dårlige forbilder.

Når det kommer til holdninger, så gjenspeiler de bare tiden de lever i. Akkurat nå gjennomlever vi en reaksjon på woke, og om noen år kommer kulturen til å bli anti-anti-woke igjen. Dette visste Hegel allerede for 200 år siden, da han beskrev sin dialektikk: kulturens bevegelser ligner en pendels.

Alt i alt: ikke min foretrukne underholdning, men jeg begynner uansett å bli for gammel. 

Anonymkode: 04e66...024

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det mest grenseoverskridende ved mediehuset Gutta er at de så skamløst kopierer andre, amerikanske youtubevideoer. Det er mangelen på nyvinning som plager meg mest, og som gjør dem til dårlige forbilder.

Når det kommer til holdninger, så gjenspeiler de bare tiden de lever i. Akkurat nå gjennomlever vi en reaksjon på woke, og om noen år kommer kulturen til å bli anti-anti-woke igjen. Dette visste Hegel allerede for 200 år siden, da han beskrev sin dialektikk: kulturens bevegelser ligner en pendels.

Alt i alt: ikke min foretrukne underholdning, men jeg begynner uansett å bli for gammel. 

Anonymkode: 04e66...024

Kreativitet er en bærebjelke innen medieproduksjon: du har absolutt ett gyldig poeng. Med dine 13,2 millioner kommentarer, skjønner jeg at du begynner å bli rutinert ja!

Skrevet
Torstein Evenstad skrev (3 minutter siden):

Kreativitet er en bærebjelke innen medieproduksjon: du har absolutt ett gyldig poeng. Med dine 13,2 millioner kommentarer, skjønner jeg at du begynner å bli rutinert ja!

Alle brukere her inne kan klikke på AnonymBruker under sine innlegg før de postes, og få det postet under den. Da blir det jo mange millioner da, når alle kan bruke den og mange bruker den fast i alle innleggene sine. Dette å poste som anonym uten brukernavnet sitt, har vært en mulighet i årevis her på forumet, så ikke rart det er kommet opp i så mange millioner.

• Nyttig 1
Skrevet
Million skrev (2 minutter siden):

Alle brukere her inne kan klikke på AnonymBruker under sine innlegg før de postes, og få det postet under den. Da blir det jo mange millioner da, når alle kan bruke den og mange bruker den fast i alle innleggene sine. Dette å poste som anonym uten brukernavnet sitt, har vært en mulighet i årevis her på forumet, så ikke rart det er kommet opp i så mange millioner.

Hva? Betyr det alle logger inn på samme bruker? Hvordan er dette mulig, sett fra ett teknisk  perspektiv?

Skrevet (endret)
Torstein Evenstad skrev (3 minutter siden):

Hva? Betyr det alle logger inn på samme bruker? Hvordan er dette mulig, sett fra ett teknisk  perspektiv?

Du logger ikke inn noe sted for å skrive som AnonymBruker. Du skriver et innlegg under din egen bruker, og rett under boksen der teksten din skrives, står det to ting:

FØLG TRÅD (markeres grønt om du klikker på den og aktiveres)

SKRIV SOM ANONYM (markeres grønt om du klikker på den og innlegget du skrev som innlogget på egen bruker, vises på forumet som "AnonymBruker" profilen)

Altså, ingen innlogging nødvendig. Bare klikk på det valget under innlegget ditt, før du klikker på SEND INN SVAR (rød knapp).

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en test. Skrevet av @Million som AnonymBruker :) 

Anonymkode: e908b...855

Skrevet

Funker fint, men kan bli litt irriterende innimellom. :klo: 

Skrevet
Million skrev (4 minutter siden):

Du logger ikke inn noe sted for å skrive som AnonymBruker. Du skriver et innlegg under din egen bruker, og rett under boksen der teksten din skrives, står det to ting:

FØLG TRÅD (markeres grønt om du klikker på den og aktiveres)

SKRIV SOM ANONYM (markeres grønt om du klikker på den og innlegget du skrev som innlogget på egen bruker, vises på forumet som "AnonymBruker" profilen)

Altså, ingen innlogging nødvendig. Bare klikk på det valget under innlegget ditt, før du klikker på SEND INN SVAR (rød knapp).

Ingeting i min læreplan tilsier at det skal finnes en "lett tilgjengelig" anonym-knapp, nå som dette bryter med retningslinjene og prinsippene innen Tech-Kultur. Hvordan skal man sørge for at ingen for eksempel "troller" på en anonym bruker. Dette er i så fall en grenseoverskrivende feil i det teknologiske systemet: og bør herved rettes opp umiddelbart!

Skrevet (endret)
Torstein Evenstad skrev (5 minutter siden):

Ingeting i min læreplan tilsier at det skal finnes en "lett tilgjengelig" anonym-knapp, nå som dette bryter med retningslinjene og prinsippene innen Tech-Kultur. Hvordan skal man sørge for at ingen for eksempel "troller" på en anonym bruker. Dette er i så fall en grenseoverskrivende feil i det teknologiske systemet: og bør herved rettes opp umiddelbart!

Hehe, du har ikke vært her lenge, du? Det er massevis av folk som misbruker AnonymBruker knappen hver eneste dag her inne. Troller i vei og irriterer de fleste av oss som bruker brukernavn... Men den anonyme muligheten eksisterer likevel, bestemt av forumledelsen, pga folk skal få muligheten til å svare på sensitive eller personlige temaer uten å vise hvem de er/brukernavnet sitt. Seksualitetsforumet og kanskje familieanliggender under de underforumene her, f.eks. Sånne ting.

Det er imidlertid noen underforum her som IKKE har muligheten til å klikke på noen AnonymBruker knapp, men jeg husker ikke i farten hvilke det er. Mulig det var i alle fall det som handler om politikk?

REDIGERT; (man kan redigere innlegg i etterkant når man skriver som brukernavn, det kan man ikke under AnonymBruker knappen)

Ja, det var Aktuelle saker og Politikk-underforumet. Her går det ikke an å bruke AnonymBruker;

https://forum.kvinneguiden.no/forum/1-aktuelle-saker-og-politikk/

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekket det ut fordi det var så mye snakk om det, og fordi jeg er en fyr som liker drøy humor.

Men dette var jo bare megakjedelig. Skjønner ikke hvorfor folk gidder å se på noe så platt og uinspirert.

Anonymkode: 6ddec...4f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oskar westerdrin eller hva han heter er en harry oppblåst sprellemann som spiser veldig stygt.

Anonymkode: d19e0...0a7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg sjekket det ut fordi det var så mye snakk om det, og fordi jeg er en fyr som liker drøy humor.

Men dette var jo bare megakjedelig. Skjønner ikke hvorfor folk gidder å se på noe så platt og uinspirert.

Anonymkode: 6ddec...4f2

Jeg har sett så lite som mulig, men jeg har merket meg at de er nedlatende mot andre og kaller det humor. Humor er en kunst ikke alle får til, og noe elementert er at om du skal si drøye ting om andre, må man også ha selvironi og også fortelle om egne tabber og svakheter. Ellers er man bare er rasshøl. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...