AnonymBruker Skrevet 6. juni #1 Skrevet 6. juni Har reist endel alene til kanariøyene. Har alltid gått greit og har ikke hatt dårlige opplevelser. Likevel har jeg begynt å grue meg nå som jeg planlegger årets tur. Har planer om å reise til et sted jeg har vært flere ganger før, kjenner stedet godt og har planer om hva jeg vil gjøre under oppholdet. Likevel blir jeg bekymret for alt mulig merkelige ting. Aller mest er jeg redd for menn eller guttegjenger, selv om stedet stort sett er besøkt av eldre folk. Trodde jeg skulle bli tøffere med åra. Da jeg var yngre fikk jeg mye uønska oppmerksomhet fra gutter, men følte meg aldri bekymra. Nå derimot som jeg er lettere overvektig og blitt litt kjerring i stilen, får jeg ikke denne oppmerksomheten lengre heldigvis. Men underlig nok er jeg blitt redd! -K48 Anonymkode: fe4ce...e6e
AnonymBruker Skrevet 6. juni #2 Skrevet 6. juni Det er alderen 😅 Tøff deg gjennom, så går det greiere neste gang. For min del føler jeg meg knapt trygg på en busstur til nabobyen, men det er for jeg er så totalt blottet for retningssans at jeg helt alvorlig går meg vill på danskebåten f.eks. Jeg reiser likevel altså, men det er en stående vits blant alle som kjenner meg at det slett ikke er sikkert jeg dukker opp der jeg skal 🙈 Anonymkode: 38b48...1c2 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #3 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er alderen 😅 Tøff deg gjennom, så går det greiere neste gang. For min del føler jeg meg knapt trygg på en busstur til nabobyen, men det er for jeg er så totalt blottet for retningssans at jeg helt alvorlig går meg vill på danskebåten f.eks. Jeg reiser likevel altså, men det er en stående vits blant alle som kjenner meg at det slett ikke er sikkert jeg dukker opp der jeg skal 🙈 Anonymkode: 38b48...1c2 Det kan jeg levende forestille meg er ekkelt å ikke få orientert seg skikkelig. Da er du et råskinn som reiser likevel! Tror du det er alderen altså? Det kan jo stemme med at jeg generelt har blitt mer husredd som det heter seg. Ser så mange eldre som er ute å reiser, men det er som regel i par eller grupper. Liker å reise aleine, liker friheten og får alltid kontakt med folk underveis hvis jeg har lyst. Synd at jeg skulle bli sånn ei pyse! Anonymkode: fe4ce...e6e 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #4 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan jeg levende forestille meg er ekkelt å ikke få orientert seg skikkelig. Da er du et råskinn som reiser likevel! Tror du det er alderen altså? Det kan jo stemme med at jeg generelt har blitt mer husredd som det heter seg. Ser så mange eldre som er ute å reiser, men det er som regel i par eller grupper. Liker å reise aleine, liker friheten og får alltid kontakt med folk underveis hvis jeg har lyst. Synd at jeg skulle bli sånn ei pyse! Anonymkode: fe4ce...e6e Det er alderen, ja. Vi kvinner har i befruktningsdyktig alder også hormonet testosteron i kroppen, selv om det er mye mindre enn menn har, er det der. Dette hormonet gjør oss modigere og gir oss bedre sexlyst. Når vi kommer i overgangsalderen, stuper dette hormonet. Det synker også gradvis i årene før, og resultatet er noe mange kvinner opplever; vi blir mer engstelige og redde, og vi får dårligere sexlyst. Det er helt vanlig. Opplever det samme selv. Er blitt redd for alt mulig og bekymrer meg sykt mye, og som regel helt unødvendig, viser det seg jo. Men det hindrer meg ikke i å bekymre meg neste dag for et eller annet... Sexlysten ble også helt borte for meg etter overgangsalderen. Når mensen forsvant, forsvant sexlysten. Alt pga mangel på testosteron. Anonymkode: b7a39...913
AnonymBruker Skrevet 6. juni #5 Skrevet 6. juni Det er dessverre en vanlig bieffekt for kvinner når hormonnivåene begynner å svinge i forbindelse med overgangsalder 😅Enkelte får angst rett og slett, og kjenner seg ikke igjen i det. Andre blir som du, litt mer tankefull og engster seg mer før ting. Jeg tilhører siste gruppe selv og merker godt at jeg tenker litt mer "worst case" nå enn før. Men jeg er trassig og tenker dette skal ikke få hindre meg i å leve, så jeg tutler på videre, om enn med en litt irriterende stemme i bakhodet som ikke var der før 😅 Trenger selvfølgelig ikke være det for deg, men aldersmessig stemmer det, og det er dessverre veldig typisk. Ønsker deg uansett en fin ferie og håper det blir lettere neste gang når du ser at alt går bra denne gang 🦾☺️ Anonymkode: 38b48...1c2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #6 Skrevet 6. juni Ja, har vært over hele verden og følt meg trygg over alt. Jeg reiser ikke på typiske sydenturer, men hender jeg er innom noen sånne destinasjoner hvis de har noe spennende å se utenom strandliv. Anonymkode: a308e...3f7
AnonymBruker Skrevet 6. juni #7 Skrevet 6. juni Jeg er I overgangsalderen og har reist alene noen år. Både til storby og mer badesteder. Føler meg overhode ikke utrygg. På mindre greske steder/øyer så kan jeg fint gå hjem til bosted midt på natta. Aldri opplevd noe ubehagelig. Anonymkode: 402ea...378
AnonymBruker Skrevet 6. juni #8 Skrevet 6. juni Jeg er i pensjonistalderen og har reist alene mange ganger. Er faktisk mindre redd nå.. Men reiser da helst til kjente destinasjoner der jeg har vært før. Oppsøker ikke barer og går ikke ut i mørke gater alene. Jeg er visst ikke "typisk engstelig gammel dame" jeg, slik som jeg opplever mange av damer på min alder! Anonymkode: a55f7...720
TLR Skrevet 6. juni #9 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, har vært over hele verden og følt meg trygg over alt. Jeg reiser ikke på typiske sydenturer, men hender jeg er innom noen sånne destinasjoner hvis de har noe spennende å se utenom strandliv. Anonymkode: a308e...3f7 Har du reist til Mexico alene some kvinne? Følte du deg trygg der
AnonymBruker Skrevet 6. juni #10 Skrevet 6. juni TLR skrev (1 time siden): Har du reist til Mexico alene some kvinne? Følte du deg trygg der Jeg har vært litt rundt i Sør-Amerika, men ikke Mexico. Anonymkode: a308e...3f7 1
TLR Skrevet 6. juni #11 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har vært litt rundt i Sør-Amerika, men ikke Mexico. Anonymkode: a308e...3f7 Reiste du alene dit. Følte du deg trygg
AnonymBruker Skrevet 6. juni #12 Skrevet 6. juni Ja ingen problem. Jeg rusler ofte rundt alene når jeg er sammen med noen også. Så lenge man er der det er folk er det ikke noe problem. Det man ikke bør gjøre er å rusle langs stranda alene i skumringen et sted der det finnes noen som helst risiko for overfall (lært av erfaring). Anonymkode: a5dd8...305
AnonymBruker Skrevet 6. juni #13 Skrevet 6. juni TLR skrev (1 time siden): Reiste du alene dit. Følte du deg trygg Ja, har følt meg trygg alle steder jeg har reist. Anonymkode: a308e...3f7
AnonymBruker Skrevet 6. juni #14 Skrevet 6. juni Jeg føler meg tryggere på å reise alene nå som jeg ikke lengre er ungdom. Spesielt med tanke på guttegjenger og slikt. For all del, kan alltids bli ranet, men hva i all verden skal en guttegjeng ellers med ei godt voksen dame? Anonymkode: 47712...ea5 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #15 Skrevet 7. juni Jeg er feit og gammel nå, så antar at den største faren er ran😁Men passer gjerne litt på uansett. Reiser alene nå og da. Anonymkode: 24308...0c5
AnonymBruker Skrevet 7. juni #16 Skrevet 7. juni Jeg føler meg aldri redd. Er middelaldrende men får fortsatt en del oppmerksomhet, særlig på sommeren. Men er vant med det. Vet jeg er forholdvis trent og sterk. Er vant til å å takle aggressive personer. Har vært truet på livet av en fremmed 300 meter fra huset jeg bodde i før, og som ung ble jeg flere ganger truet for å være homo men kun i Norge og det var 20 år sia. Så jeg tenker ikke på reise som farlig. Heller ikke utenfor Europa. Hjelper å kjenne en del til kulturen på steder man er. Anonymkode: 3575d...f05 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #17 Skrevet 7. juni Jeg har vært alene i rundt 40 land. Aldri vært spesielt redd. Passer alltid godt på. Anonymkode: 6adad...240
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå