Gå til innhold

Hvorfor er mange menn i 2025 slik? Kommentarer på sosiale medier som går på kropp osv.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg (kvinne, 42) har opplevd dette både i norske og utenlandske (som regel amerikanske) kommentarfelt i sosiale medier. Hvis en mann er uenig med meg og ønsker å vinne en diskusjon, eller bare ønsker å skrive noe stygt til meg, så går de ALLTID etter utseendet eller "renhet". Jeg har blitt kalt feit (med BMI på 22), en "2'er" (på utseendeskala fra 1 til 10), dvask, utgått, "ran through", stygg som helvete og så videre, og så videre. Det slår liksom aldri feil. Selv om jeg ikke er ufin på forhånd, og diskuterer saklig. Kommentarer avslører at mange menn er svært utseendefiksert og har urealistiske krav til hvordan kvinner skal se ut og være. Dette er gjerne de samme mennene som klager over feminismen og "male loneliness epidemic". 

Er nåtidens menn utseendefikserte, sexfikserte (selv om min erfaring og erfaring fra venninnene viser at mange menn er seksuelle når det kommer til den virkelige sexen), og kun hører på kvinner som er modellpene OG underdanige? I likestillings-Norge?

Anonymkode: efbdb...1bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De har vel ikke noen gyldige argumenter å komme med, når de begynner å dra frem personlige egenskaper som ikke har noe med diskusjonen å gjøre. Og så tror de kanskje at kvinner opplever det som sårende å bli kritisert for  utseende.
De avslører jo bare hva slags menn de er, og at de selv er skyld i "male loneliness epidemic". 

Anonymkode: fd4bd...747

• Liker 1
Skrevet

Noen menn er slik, men heldigvis finnes det mange menn som ikke er slik. Tenker at slike menn ikke tåler å tape ansikt, spesielt til kvinner. Det er åpenbart menn som ikke har det beste synet på kvinner.

Sånne menn er det ikke verdt å bruke tiden sin på.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever det ofte her på KG, aldri fra menn men fra kvinner! De går rett på personangrep. Jeg bruker AnonymBruker-funksjonen for at det skal være mest mulig upersonlig og saklig, men allikevel skjer det. Og moderatorene gjør ingenting.

Anonymkode: 6a4ed...22f

AnonymBruker
Skrevet

De skriver til og med «ran through» på jomfruer. Det er så usaklig og ekkelt.

Anonymkode: 4ba0a...3de

AnonymBruker
Skrevet

selve definisjonen på mangel på selvinnsikt 

Anonymkode: 2fdfa...c04

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Man angriper der man trur det gjør vondt.

Jeg vil påstå at det ikke vitner om menns utseendefokus, men om menns teori om at kvinner er utseendefokusert.

Anonymkode: 011f7...608

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Virkelige menn skriver ikke tull på sosiale medier, kun fjasemenn,

Anonymkode: 4ffe8...a72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...