AnonymBruker Skrevet 6. juni #1 Skrevet 6. juni Vurderingen av om jeg skulle melde meg på en datingsapp, står og faller med hvorvidt menn nå til dags ønsker å gifte seg. Selvfølgelig ikke raskt etter man blir kjent, men på sikt, altså ha ekteskap som mål med forholdet. Av ymse grunner ønsker jeg ikke samboerskap, og jeg har inntrykk av at det er dette som er max man kan forvente fra en norsk mann anno 2025 (hvis man er så heldig, og ikke blir avspist med "særboerskap"). Er det noe vits i å hive seg i letingen, eller er det håpløst? Anonymkode: 176e4...ee5
Te- Presten Skrevet 6. juni #2 Skrevet 6. juni Tjaaaa. Hva skal jeg si? I følge ssb ble det inngått 21465 ekteskap i 2024 og det er det høyeste antallet siden 2012. Så hva med å ikke polarisere så mye og heller date med god kommunikasjon, klare grenser og tydelig intensjon om hva du ser for deg av samlivet? 5 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #4 Skrevet 6. juni Den eneste verdt å gifte seg med er seg selv Anonymkode: bf7f6...10d
AnonymBruker Skrevet 6. juni #5 Skrevet 6. juni Tror ikke flertallet av menn ( eller kvinner for den sags skyld ) er på datingsider for og lete ekteskap. Er det religiøse grunner til at du ikke ønsker samboerskap? Du jo lete litt mer i ditt miljø etter menn med samme syn kanskje. Du kan jo også si klart fra datingappen at du ønsker ekteskap , det vil selvsagt føre til færre « match «. Det finnes ikke en egen app for slike forhold du søker, har du undersøkt det? Anonymkode: fb2d1...ca6
Te- Presten Skrevet 6. juni #6 Skrevet 6. juni (endret) Holy shit KG innfrir forventningene. Det er jo lov å ytre seg, men jeg blir sliten av bitterhet og negativitet. Men som sagt alle må få komme med sitt, inkludert meg. Dette er som svar til innlegge 4 Endret 6. juni av Te- Presten 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #7 Skrevet 6. juni Ja, men det må komme med garantier om at gode og dårlige tider løftet gjelder selv med litt motstand. Ikke at hun plutselig skal skilles for å "finne seg selv" etter flere barn og livet er på plass. Anonymkode: 51078...e1f 1
Josephine Skrevet 6. juni #8 Skrevet 6. juni Har vært gift og alle jeg datet i ettertid, samt min nåværende mann ønsket å gifte seg. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #9 Skrevet 6. juni Menn er da mer som svaner enn kvinner når de først finner kvinnen de velger som livspartner. Å være den kvinnen krever selvfølgelig litt, og menn er mer tilbøyelig til sex selv om det ikke er grunnlag for forhold. Hvilket er en kjent faktor vi kvinner må takle greit. Vær klar angående hva du ønsker. Gir mindre match, men større mulighet for å få match med passende menn. Tro likevel ikke at det at begge søker livspartner er garanti for faktisk match i realiteten. De fleste passer ikke sammen. Ikke engang om de ønsker det samme. Anonymkode: 3eb17...939
AnonymBruker Skrevet 6. juni #10 Skrevet 6. juni Det er ikke noen som helst antydning til nedgang i andelen som gifter seg de siste 20 årene. Hvis man er så fordomsfull og/eller frikoblet den virkelige verden at man stiller et spørsmål som dette i fullt alvor kan det sikkert bli vanskelig å date, men det skyldes neppe menns mistenkte aversjon mot ekteskap. Anonymkode: 18a90...908 2 2
MariaIsabel Skrevet 6. juni #11 Skrevet 6. juni Tja, jeg ble fridd til i 2021 av mannen jeg møtte i 2020, og vi ble gift i 2022, og før det har jeg blitt fridd til av 4 andre, så det finnes absolutt menn som vil gifte seg. Om du finner dem på datingapper er en annen sak.
AnonymBruker Skrevet 6. juni #12 Skrevet 6. juni Ivertfall de med utenlandske damer. For de damene ønsker ikke forhold uten giftermål. Anonymkode: e3545...1d6 1
Chiubi Skrevet 6. juni #13 Skrevet 6. juni Menn vil gifte seg om de finner den rette. Kvinner vil gifte seg med hvem som helst bare for å bli gift 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #14 Skrevet 6. juni Chiubi skrev (7 minutter siden): Menn vil gifte seg om de finner den rette. Kvinner vil gifte seg med hvem som helst bare for å bli gift Absolutt ikke. Isåfall ville ikke menn klage så mye som de gjør. Hadde bare vært å gifte seg. Anonymkode: 3eb17...939
AnonymBruker Skrevet 6. juni #15 Skrevet 6. juni Nei, lovverket og kulturen generelt i Norge har blitt slik at det er uansvarlig. Anonymkode: 12f21...6a6
AnonymBruker Skrevet 6. juni #16 Skrevet 6. juni Hvorfor må du gifte deg? Er det ikke nok at du finner en mann som vil bo sammen med deg resten av livet? Det er det ikke sikkert du finner blant de som vil gifte seg. Anonymkode: 0100c...371 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #17 Skrevet 7. juni To anekdoter fra meg. Av min vennegjeng fra studiene ble bare en gift. To av gjengen har splittet fra moren til barna, resten holder foreløpig stand. På jobb er de fleste nære kollegaer gift. To anekdoter, to forskjellige konklusjoner. Anonymkode: 4de5d...443
knooters Skrevet 8. juni #18 Skrevet 8. juni Ser ikke på ekteskap som noe spesielt. Ville ikke lagt ned veto i noen retning der, og godtatt begge løsninger hvis den andre parten ønsket det. Men jeg vil tro det er kvinnen som måtte fridd, siden jeg ikke bryr meg så veldig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå