AnonymBruker Skrevet 6. juni #1 Skrevet 6. juni Hei, Vi leide en leilighet til USBL før vi kjøpte den. Vi signerte kjøpekontrakten den 28.05.2025. USBL mottok oppgjøret den 03.06.2025, og dermed fra denne datoen mener jeg at der er jeg som er den juridiske eieren av boligen. Til min overraskelse har jeg mottatt en faktura for husleie for fem dager i juni. Ettersom jeg var eier av leiligheten fra 03.06.2025, mener jeg at det ikke skal være noen grunn til å betale husleie på en eiendom som allerede tilhører meg. I tillegg har vi signert en utflyttingsprotokoll med dato 02.06.2025. Kan dere hjelpe meg å forstå hvorfor, eller hva er grunnlaget for 5 dagers fakturering ? Eller hvem har rett? Anonymkode: bfdf0...fb7
AnonymBruker Skrevet 6. juni #2 Skrevet 6. juni Spør de som har sendt fakturaen? Anonymkode: d1c04...a6e
AnonymBruker Skrevet 6. juni #3 Skrevet 6. juni Ring de som har sendt fakturaen. Anonymkode: 75f1e...b50
AnonymBruker Skrevet 6. juni #4 Skrevet 6. juni Husleien må være ekstremt stor for at jeg skulle gidde å bry meg om to dager feilaktig leie.. Dette føler jeg ikke var noe å styre med. Anonymkode: 8fa87...811 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #5 Skrevet 6. juni Sjekk hva som er registrert som tinglyst overtakelsesdato. Skal stå i grunnboken. Anonymkode: 0827f...274
AnonymBruker Skrevet 6. juni #6 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei, Vi leide en leilighet til USBL før vi kjøpte den. Vi signerte kjøpekontrakten den 28.05.2025. USBL mottok oppgjøret den 03.06.2025, og dermed fra denne datoen mener jeg at der er jeg som er den juridiske eieren av boligen. Til min overraskelse har jeg mottatt en faktura for husleie for fem dager i juni. Ettersom jeg var eier av leiligheten fra 03.06.2025, mener jeg at det ikke skal være noen grunn til å betale husleie på en eiendom som allerede tilhører meg. I tillegg har vi signert en utflyttingsprotokoll med dato 02.06.2025. Kan dere hjelpe meg å forstå hvorfor, eller hva er grunnlaget for 5 dagers fakturering ? Eller hvem har rett? Anonymkode: bfdf0...fb7 Hvor mange kronestykker er det her snakk om å krangle på? En annen ting, eier du en brl leilighet, så betaler du ikke husleie, du betaler felleskostnader. Anonymkode: 63013...1e0
AnonymBruker Skrevet 6. juni #7 Skrevet 6. juni Kjøpekontrakt signering er en avtal om kjøp av leiligheten, men du er fortsatt ikke den juridiske eieren før tinglysingen er gjennomført. Tinglysningen er det som gjør at du blir den offisielle eieren i det offentlige eiendomsregisteret. Før tinglysingen har eiendomsoverdragelsen ikke fått rettsvirkning. Anonymkode: ff225...7ad
AnonymBruker Skrevet 7. juni #8 Skrevet 7. juni Du overtok leiligheten den dagen du fikk nøklene. Mulig megler har sendt feil dato til USBL om overtakelse. Anonymkode: b7578...390
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå