Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #1 Skrevet 16. mars 2006 Og håper altså ikke disse allergikerne noen gang får så mye makt i samfunnet at de kan fjerne andres katter. Det er vanskelig nok å være dyreeier fra før (bla kan vi bli kastet av buss/fly hvis det er en allergiker om bord. ← Det skulle bare mangle. Hva er mest viktig, at du på død og liv skal ha med hunden din, eller at folk skal kunne ta kollektivtransport uten å sette liv og helse på spill? Blir like oppgitt hver gang jeg møter dyreeiere som tror dyra deres er viktigere enn mennesker.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #2 Skrevet 16. mars 2006 Det skulle bare mangle. Hva er mest viktig, at du på død og liv skal ha med hunden din, eller at folk skal kunne ta kollektivtransport uten å sette liv og helse på spill? Blir like oppgitt hver gang jeg møter dyreeiere som tror dyra deres er viktigere enn mennesker. ← Tja, det er ikke lett når man har en dødssyk katt man må til veterinæren med og man verken kan ta kollektivtransport eller taxi (de fleste taxisjåfører nekter å ta med dyr) og ikke har bil selv. Den gangen tok jeg sjansen på at det ikke var noe fordømte allergikere på bussen. og hvis det hadde vært noen som mente jeg skulle bli kastet av med min dødssyke katt er jeg redd for hva jeg hadde gjort med denne allergikeren. det er svært sjelden mennesker blir dødssyke av å være i nærheten av et dyr i et kvarter eller to. Katter kan dø uten veterinærhjelp hvis de er syke. men nå var det ikke det denne diskusjonen skulle handle om
Gamle gode 10na Skrevet 17. mars 2006 #3 Skrevet 17. mars 2006 Hva er mest viktig, at du på død og liv skal ha med hunden din, eller at folk skal kunne ta kollektivtransport uten å sette liv og helse på spill? Blir like oppgitt hver gang jeg møter dyreeiere som tror dyra deres er viktigere enn mennesker. ← For mitt vedkommende er det viktigst å kunne ta med katten på bussen om jeg skulle ha behov for det, fremfor at et overfølsomt menneske som kanskje får litt snue om han/hun stikker nesa ned til pus, skal få lov til å herse med meg. Om man er så hyperallergisk at man ikke ta et kollektivt transportmiddel hvor det finnes en hund eller en katt flere meter unna, ja så har man jo vitterlig store problemer med å i det hele tatt fungere i samfunnet, og da bør man etter mitt syn holde seg langt unna t.d kollektivtrafikk. For, selv om jeg ikke har pus eller hund med på bussen, så KAN det jo være at hunden eller katten har lagt fra seg noen hår på klærne jeg har på meg......................
Mossa Skrevet 18. mars 2006 #4 Skrevet 18. mars 2006 Det skulle bare mangle. Hva er mest viktig, at du på død og liv skal ha med hunden din, eller at folk skal kunne ta kollektivtransport uten å sette liv og helse på spill? Blir like oppgitt hver gang jeg møter dyreeiere som tror dyra deres er viktigere enn mennesker. ← Hvor ofte har du eller noen andre opplevd at noen kommer hesblesende inn på bussen med en døende eller hardt skadet hund/katt i armene? At noen er allergiske må jeg pent finne meg i...og det gjør jeg hver eneste dag. For jeg kan ikke ha med meg hunden min noen steder innendørs på offentlige plasser. Og som du sier, det skulle da bare mangler. Og det aksepterer jeg fullt ut. Men skulle det være en krisesituasjon, kunne det ikke være tenkelig for deg å ta hensyn til meg? For hunden min er kanskje viktigere for meg enn det du aner?
Gjest gjest1 Skrevet 18. mars 2006 #5 Skrevet 18. mars 2006 ja, jeg har respekt for at folk er allergiske, men man kan ikke alltid ta hensyn til at folk har allergier. Skal alle som er allergiske mot parfyme kreve at andre folk med parfyme går av bussen? Er du så allergisk at du dør av å ha en hund på samme buss som deg selv, så må faktisk allergikeren ta hensyn for sin egen del. Andre kan da ikke alltid tilpasse seg deg? Forøvrig kom sambo med fly fra utlandet igår, og med seg hadde han katten vår. Uheldigvis hadde han fått plass ved siden av en superallergiker. Min sambo og katten ble da oppgradert til buisnessclass fordi flyet var nesten fullt. I dette tilfellet var det allergikeren sin "feil" fordi h*n ikke hadde sagt fra til flyselskapet om allergien, noe alle som har kraftig allergi faktisk bør gjøre!
Gjest Gjesta Skrevet 18. mars 2006 #6 Skrevet 18. mars 2006 I dette tilfellet var det allergikeren sin "feil" fordi h*n ikke hadde sagt fra til flyselskapet om allergien, noe alle som har kraftig allergi faktisk bør gjøre! ← Jeg trodde det fantes regler for slikt hos flyselskapene.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #7 Skrevet 18. mars 2006 Kommer det ei lusete bikkje eller noe lignende krek på bussen tar jeg ikke 5 øre for å fake litt allergi for å få den kastet av. Funker faktisk og.
Mossa Skrevet 20. mars 2006 #8 Skrevet 20. mars 2006 (endret) Kommer det ei lusete bikkje eller noe lignende krek på bussen tar jeg ikke 5 øre for å fake litt allergi for å få den kastet av. Funker faktisk og. ← *sletter unødvendig kommentar* Endret 20. mars 2006 av Mossa
Gjest gjest1 Skrevet 20. mars 2006 #9 Skrevet 20. mars 2006 Jeg trodde det fantes regler for slikt hos flyselskapene. ← Det gjør det, men det er først til mølla. Så Onyx sin mann hadde sikert bestilt billett for seg og katten. Og hvis allergikeren ikke har gitt beskjed, så er det jo allergikeren som har valgt å ikke ta hensyn til seg selv.
Gjest Skrevet 21. mars 2006 #10 Skrevet 21. mars 2006 Hvis folk har kost med dyr kan man alikevel gir alergiske reaksjoner til folk.. Såklart, litt hår gjør ikke noe, det er ikke det man reagerer på, men stoffer på kroppen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå