Gå til innhold

Kan man stole på en man "date" som fortsatt er på tinder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er en date, vi har blitt enige om at vi dater. Han er fortsatt å se på tinder, jeg er også der men jeg bruker den ikke. Han sa han skulle ha den ut mai mnd, men neida, jeg ser han der fortsatt. Vi er ikke ekslusive men han vet jeg ikke vil han skal treffe andre. Vil møte meg ukentlig og han er alltid kåt. Så mistenker en sexvenn dette. Hva hadde dere gjort her? Jeg gikk ut av et 9års langt forhold for ett år siden omtrent, så vil finne noe seriøst. 

Anonymkode: 45828...11b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså har dere avtalt eksklusivitet eller ikke? Det har jo alt å si

• Nyttig 5
Skrevet

Jeg tror at hvis du vil ha noe eksklusiv, og han ikke vil, bør du kanskje se etter noen andre. Når dere begge er enige om å være eksklusive, forventer jeg at begge sletter Tinder og andre dating apper. Ellers er det fortsatt en døråpner ...

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en mann som vil pule, ikke ha forhold. Er han kjekk holder han nok på med 3-5 damer til.

Anonymkode: 06865...d44

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Begge er enige om å være eksklusive, men begge er på Tinder. Noe skurrer. Dette er et problem i dagens frigjorte og egoistiske samfunn.

"Vil ikke miste kontakt med vennene mine på Tinder, selv om vi dater"

Anonymkode: 42484...be2

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dette er en mann som vil pule, ikke ha forhold. Er han kjekk holder han nok på med 3-5 damer til.

Anonymkode: 06865...d44

Får helt avsmak🫣 ja han er kjekk. Har en bra jobb og rolig type. 

Vi har omtrent aldri funnet på noe, men han har hintet om kino/middag ute . Lurer på om han er sånn mot de andre damer også? 

Jeg spurte han om datet andre, han svarte bare : kan jo ikke ha tid til det. Lurer på hvordan folk får tid til å date flere 🥴

Skrevet
Sitat

Han er fortsatt å se på tinder, jeg er også der men jeg bruker den ikke. 

Kanskje han er på Tinder, men bruker det ikke. Hvorfor er du fortsatt på tinder hvis du ikke bruker den, er det bare for å kontroller han?

Jeg synes det er rart at du har et problem med at han er fortsatt på Tinder, men det er greit når du er forsatt der.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Q2012 skrev (3 minutter siden):

Kanskje han er på Tinder, men bruker det ikke. Hvorfor er du fortsatt på tinder hvis du ikke bruker den, er det bare for å kontroller han?

Jeg synes det er rart at du har et problem med at han er fortsatt på Tinder, men det er greit når du er forsatt der.

Han bryr seg ikke om jeg er der tror jeg. Hele tiden jeg som har spurt om det kun er oss to, ingen andre. Jeg aner ikke hva han tenker om jeg slår ut håret for andre menn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han bryr seg ikke om jeg er der tror jeg. Hele tiden jeg som har spurt om det kun er oss to, ingen andre. Jeg aner ikke hva han tenker om jeg slår ut håret for andre menn. 

Hva svarer han når du spørre?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det er en date, vi har blitt enige om at vi dater. Han er fortsatt å se på tinder, jeg er også der men jeg bruker den ikke. Han sa han skulle ha den ut mai mnd, men neida, jeg ser han der fortsatt. Vi er ikke ekslusive men han vet jeg ikke vil han skal treffe andre. Vil møte meg ukentlig og han er alltid kåt. Så mistenker en sexvenn dette. Hva hadde dere gjort her? Jeg gikk ut av et 9års langt forhold for ett år siden omtrent, så vil finne noe seriøst. 

Helt ærlig? Jeg skjønner deg veldig godt. Du har vært tydelig på hva du ønsker, og han vet at du ikke er komfortabel med at han treffer andre. Likevel blir han værende på Tinder og følger ikke opp det han selv sa. Det er et ganske tydelig tegn på at dere er litt forskjellige steder i livet. Når en mann sier en ting og gjør en annen, så er det verdt å stoppe opp og spørre seg selv om dette er en man kan bygge noe trygt med. Spesielt når du har vært i et langt forhold før, og nå er klar for noe ekte. Det skal ikke føles som en kamp fra starten av. At han vil møtes ofte og alltid er kåt, men ikke tar skritt mot noe mer forpliktende, gir litt sexvenn-vibber, ja. Det betyr ikke at du ikke er verdt noe mer tvert imot. Men han høres ikke ut som han matcher det du faktisk er ute etter. Jeg hadde sagt noe rett ut. Ikke som et ultimatum, men ærlig: "Jeg kjenner at jeg ønsker noe mer enn det her, og det virker ikke som vi er på samme sted. Så jeg tror det er best at vi avslutter dette nå." Det føles tøft, men du sparer deg selv for mye usikkerhet og halvveis følelser. Du fortjener faktisk mer enn å sitte og lure på hva han vil du fortjener noen som viser det klart og tydelig :) 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Vi har omtrent aldri funnet på noe, men han har hintet om kino/middag ute . Lurer på om han er sånn mot de andre damer også? 

Jeg spurte han om datet andre, han svarte bare : kan jo ikke ha tid til det. Lurer på hvordan folk får tid til å date flere 🥴

Han hinter om kino/middag ute? Hva er det egentlig dere gjør sammen hvis dere aldri har funnet på noe? Hvorfor gjør dere ikke sånne typiske date-ting?

Synes dette høres så rart ut. Dere "har blitt enige om" at dere dater, men det virker jo ikke som at dere egentlig gjør det. Dating er jo det som skjer når man møtes flere ganger og har det kjekt sammen og har et mål om et forhold.

Men dere har altså blitt enige om at dere dater, men han må hinte om kino, middag osv. uten at det skjer? Skjønner ikke helt hva dere driver med ...

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er veldig viktig å avklare hva slags intensjoner man har med datingen tidlig. Gjerne på første date. Deretter se om handling følger ord. Avtale ekslusivitet så tidlig som mulig dersom det er viktig for deg (jeg kan ikke skjønne hvorfor ikke det skulle være viktig) Hvem vil være sammen med en som kanskje hadde sex med en annen dagen før han/hun treffer deg? 

Mange feiler fordi de bare antar ting og lar ting skure og gå for lenge. Da har du gitt stille aksept til å behandle deg dårlig. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som dere dater...

Hvor mange dates har dere vært på, og hva gjorde dere på date? 

Det høres mer ut som dere er pulevenner, ja. 

Anonymkode: a98a4...fa3

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er en pulevenn, ikke en du dater. Det må bare være helt klart og tydelig til nå TS. 

Du sier at du ønsker noe seriøst, men da må du ta andre valg enn denne fyren, og denne type "dating". Du må legge lista til dating-forventninger i stedet for å være ok  med å henge hjemme og å kose, leke, pule osv. Det der finner du ikke seriøse forhold av. 

Og ja, selvsagt er han nok lik mot de andre jentene, med mindre han møter ei med høyere standard hvor han tvinges til å gi mer. Dessverre er det som regel slik det fungerer. 

Dropp denne karen, han er ikke interessert i deg på den måten du håper. 

Anonymkode: 09511...0a0

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Anonymruker skrev (1 time siden):

Helt ærlig? Jeg skjønner deg veldig godt. Du har vært tydelig på hva du ønsker, og han vet at du ikke er komfortabel med at han treffer andre. Likevel blir han værende på Tinder og følger ikke opp det han selv sa. Det er et ganske tydelig tegn på at dere er litt forskjellige steder i livet. Når en mann sier en ting og gjør en annen, så er det verdt å stoppe opp og spørre seg selv om dette er en man kan bygge noe trygt med. Spesielt når du har vært i et langt forhold før, og nå er klar for noe ekte. Det skal ikke føles som en kamp fra starten av. At han vil møtes ofte og alltid er kåt, men ikke tar skritt mot noe mer forpliktende, gir litt sexvenn-vibber, ja. Det betyr ikke at du ikke er verdt noe mer tvert imot. Men han høres ikke ut som han matcher det du faktisk er ute etter. Jeg hadde sagt noe rett ut. Ikke som et ultimatum, men ærlig: "Jeg kjenner at jeg ønsker noe mer enn det her, og det virker ikke som vi er på samme sted. Så jeg tror det er best at vi avslutter dette nå." Det føles tøft, men du sparer deg selv for mye usikkerhet og halvveis følelser. Du fortjener faktisk mer enn å sitte og lure på hva han vil du fortjener noen som viser det klart og tydelig :) 

Ja det er en indre kamp dette fører jeg. Vi har datet siden slutten av mars nå. Den siste tiden har han igrunnen blitt kjipere, med for eks en mld jeg har sendt han, så får jeg tilbake en stusselig emoji av Jim carry med sin grimase. Han er 4år eldre enn meg men virker umoden i både prat om følelser og andre ting. 

Han har vært singel I 5år, noe jeg syntes er lenge. Kanskje en grunn for det ? Mulig andre også har oppfattet han som treig? Han er absolutt amazing å se på, mangler bare endel personlig. Virker så tafatt... 

• Nyttig 1
Skrevet

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja det er en indre kamp dette fører jeg. Vi har datet siden slutten av mars nå. Den siste tiden har han igrunnen blitt kjipere, med for eks en mld jeg har sendt han, så får jeg tilbake en stusselig emoji av Jim carry med sin grimase. Han er 4år eldre enn meg men virker umoden i både prat om følelser og andre ting. 

Han har vært singel I 5år, noe jeg syntes er lenge. Kanskje en grunn for det ? Mulig andre også har oppfattet han som treig? Han er absolutt amazing å se på, mangler bare endel personlig. Virker så tafatt... 

Kjenner så godt igjen den der indre kampen. Man håper liksom at det skal løsne, at han bare er litt treig i starten. Men når det har gått såpass mange uker, og du i tillegg får små, slappe svar og lite initiativ da begynner man jo å lure om det er dette han egentlig har å gi. At han har vært singel i 5 år trenger ikke bety noe negativt i seg selv, men det kan jo si litt om hvor lite klar han er for noe nært og modent. Det hjelper lite at han ser bra ut hvis du sitter igjen med følelsen av å være mer investert hele tiden. Du fortjener jo faktisk mer enn bare en “kul fyr” som sender emojier og gir halv oppmerksomhet. Noen ganger er det ikke at vi forventer for mye, men at vi har vært vant til for lite.

Følg magefølelsen din, den virker klok ❤️

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er han umoden i prat om følelser og andre ting, eller er han bare ikke interessert i å prate om følelser? 

Uansett tilfelle, så er det jo ekstremt tydelig at dette ikke er en fyr med interesse for et seriøst forhold med deg. Du vil angre hvis du lar det sture og gå til han går helt lei av deg... Da vil du se tilbake og tenke "skulle ønske jeg kuttet han ut tidligere". Det beste du kan gjøre er å være saklig og rolig, og forklare at dette ikke møter de forventninger du har til en relasjon. 

MEN, da kan du ikke bli sjarmert av ordene han eventuelt sier. For han vil enten akseptere det du sier uten problem, ellers vil han føle seg avvist og forsøke alt han kan for å overbevise deg med tomme ord om forbedring bla bla bla. Han mener det nok isåfall akkurat i øyeblikket, men det er ikke varig. Ikke tro på det. Den energien han har gitt deg hittil, tro på den. Den viser tydelig en mann som ikke har seriøs interesse for deg. 

Anonymkode: 09511...0a0

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er også mulig å sette tinder på pause. Da kan du fortsatt se og prate med matcher, men du kan ikke matche med andre. Du kan ikke se hvilken status han har så lenge dere har en match. 

Uansett, start med å prate om det. En av grunnstenene i et forhold er god kommunikasjon!

Skrevet
Majer skrev (4 timer siden):

Altså har dere avtalt eksklusivitet eller ikke? Det har jo alt å si

Man er eksklusive med mindre man har avtalt noe annet 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi er ikke ekslusive men han vet jeg ikke vil han skal treffe andre.

Dere er jo ikke ekslusive, så du kan jo ikke bestemme om han møter andre eller ikke. Er du ute etter noe eksklusivt så er ikke dette fyren for deg. 

Anonymkode: 9d30a...f9b

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...