AnonymBruker Skrevet 6. juni #121 Skrevet 6. juni BeeKind skrev (33 minutter siden): Så konklusjonen er kanskje at svaret er ja, selv om jeg ikke bryr meg noe særlig, så syns jeg det er litt mindre naturlig at menn bruker leketøy - men det kommer mer an på kontekst og type leketøy for min del. De fleste menn tror har ikke så veldig mye utbytte av vibrerende leketøy i lengden. Gøy å prøve, men ikke funksjonelt i det lange løp. Den mannlige seksuelle anatomien er utformet med en klar preferanse for penetrering. Så din holdning er jo åpenbart diskriminerende ovenfor menn. Det betyr ikke at det ikke er lov å ha diskriminerende holdninger - dine tanker eier du selv - det var bare en saksopplysning. Anonymkode: 32c56...ea5
AnonymBruker Skrevet 6. juni #122 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De fleste menn tror har ikke så veldig mye utbytte av vibrerende leketøy i lengden. Gøy å prøve, men ikke funksjonelt i det lange løp. Den mannlige seksuelle anatomien er utformet med en klar preferanse for penetrering. Så din holdning er jo åpenbart diskriminerende ovenfor menn. Det betyr ikke at det ikke er lov å ha diskriminerende holdninger - dine tanker eier du selv - det var bare en saksopplysning. Anonymkode: 32c56...ea5 Og der var den mannlige anatomien igjen 😂 jeg tror jeg dauer! Anonymkode: 1cd6a...5a2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #123 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og der var den mannlige anatomien igjen 😂 jeg tror jeg dauer! Anonymkode: 1cd6a...5a2 Hva er feil? Vi får jo stadig høre om kvinners anatomi der nede - senest i innlegget jeg svarer på - og hvilket behov det utløser. Anonymkode: 32c56...ea5 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #124 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er feil? Vi får jo stadig høre om kvinners anatomi der nede - senest i innlegget jeg svarer på - og hvilket behov det utløser. Anonymkode: 32c56...ea5 Du vet, vi har en god del kunnskap og forskning om mannens anatomi, men fremdeles vet vi ikke alt om kvinnens anatomi? Uansett du er bare sinnsykt vittig 😂 de argumentene dine gjennom hele tråden, det er hakk i platen for å si det sånn. Anonymkode: 1cd6a...5a2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #125 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja kanskje det. Men jeg er ganske sikker på at majoriteten av menn kunne tenkt seg å prøve ha seg med ei real doll! Anonymkode: 53f04...e5e De fleste menn kjøper seg ikke engang de enklere leketøy. Veldig mye bra for menn nå, som kan stimulere på måter en kvinne ikke kan engang. Realdoll er neppe første menn som er åpne for leketøy kjøper, og de fleste menn bruker nok heller hånda. Jeg har strevd veldig med å få mine menn til å teste leketøy overhodet, sammen med meg. Anonymkode: 3af73...ded
AnonymBruker Skrevet 6. juni #126 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du vet, vi har en god del kunnskap og forskning om mannens anatomi, men fremdeles vet vi ikke alt om kvinnens anatomi? Uansett du er bare sinnsykt vittig 😂 de argumentene dine gjennom hele tråden, det er hakk i platen for å si det sånn. Anonymkode: 1cd6a...5a2 Det var ikke svar på spørsmålet. Hva er feil? Er det ordet «anatomi» du reagerer på? Poenget var bare å forklare at menn og kvinner fungerer ulikt der nede. Sexleketøy er derfor utformet med hensyn til at menn og kvinner trenger ulike verktøy for å oppnå nytelse. Noe som ikke burde være kontroversielt i en tid der vi løfter Pride-flagget og hyller alle former seksuelle uttrykk og aktiviteter. Anonymkode: 32c56...ea5 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #127 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De fleste menn kjøper seg ikke engang de enklere leketøy. Veldig mye bra for menn nå, som kan stimulere på måter en kvinne ikke kan engang. Realdoll er neppe første menn som er åpne for leketøy kjøper, og de fleste menn bruker nok heller hånda. Jeg har strevd veldig med å få mine menn til å teste leketøy overhodet, sammen med meg. Anonymkode: 3af73...ded Du har nok er poeng, men jeg vil tippe at poenget ditt - som så mye annet når det gjelder sex - har en aldersgrense. Anonymkode: 32c56...ea5
AnonymBruker Skrevet 6. juni #128 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har nok er poeng, men jeg vil tippe at poenget ditt - som så mye annet når det gjelder sex - har en aldersgrense. Anonymkode: 32c56...ea5 Hvilken aldersgrense? Anonymkode: 3af73...ded
AnonymBruker Skrevet 6. juni #129 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du vet, vi har en god del kunnskap og forskning om mannens anatomi, men fremdeles vet vi ikke alt om kvinnens anatomi? Uansett du er bare sinnsykt vittig 😂 de argumentene dine gjennom hele tråden, det er hakk i platen for å si det sånn. Anonymkode: 1cd6a...5a2 Er ikke den du svarer, men forstår ikke innstillingen din. Hvordan er det ikke selvfølgelig at leketøy for hhv. kvinner og menn er tilpasset de respektive ulikhetene i anatomi? Mannlige og kvinnelige kjønnsorganer stimuleres ulikt under samleie og responderer på ulike typer stimuli. Penis har overveiende 5-6 ulike typer nervereseptorer som responderer på ulike typer fysiske stimuli, optimalisert for sammen å utløse orgasme under vaginal sex. Det er gitt av evolusjonen for å sikre artens overlevelse. Det er meningsløst å ha innvendinger til hva dette betyr for hva som av menn vil oppleves som gode sexleketøy. Anonymkode: 3be25...a8e 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #130 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilken aldersgrense? Anonymkode: 3af73...ded Fra 40 år og nedover tror jeg holdningene er litt annerledes. Mye er det, når det gjelder sex. Flere undersøkelser viser dette. Anonymkode: 32c56...ea5
AnonymBruker Skrevet 6. juni #131 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fra 40 år og nedover tror jeg holdningene er litt annerledes. Mye er det, når det gjelder sex. Flere undersøkelser viser dette. Anonymkode: 32c56...ea5 Jeg tviler, for menn er menn, og generelt fryktelig redd for ting som liksom kan slå negativt ut angående manndomsfølelse. Håper yngre menn er mer åpne, men jeg tror det er god blanding i alle aldre. Menn har em tendens til å tro at andre menn er som dem, spesielt angående det seksuelle, så om du er positiv til å bruke leketøy forstår jeg at du tror andre menn er det samme. Jeg tror nok du generelt finner mer liberale holdninger hos kvinner. Anonymkode: 3af73...ded
AnonymBruker Skrevet 6. juni #132 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tviler, for menn er menn, og generelt fryktelig redd for ting som liksom kan slå negativt ut angående manndomsfølelse. Håper yngre menn er mer åpne, men jeg tror det er god blanding i alle aldre. Menn har em tendens til å tro at andre menn er som dem, spesielt angående det seksuelle, så om du er positiv til å bruke leketøy forstår jeg at du tror andre menn er det samme. Jeg tror nok du generelt finner mer liberale holdninger hos kvinner. Anonymkode: 3af73...ded Du leser jo ikke hva jeg skriver. Jeg skriver jo at jeg er forholdsvis enig med deg, men nyanserer det litt. Ellers finner jeg innlegget ditt både generaliserende ovenfor menn generelt og nedladende ovenfor meg. Anonymkode: 32c56...ea5
BeeKind Skrevet 6. juni #133 Skrevet 6. juni (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Tar utgangspunkt i den delen av teksten som det gjelder, siden det du skrev var veldig langt. Kan si at kvinner ikke bruker sexleketøy fordi de lider av en seksuell dysfunksjon. Men som et hjelpemiddel i å oppnå orgasme effektivt og raskt. Det er veldig individuelt hva man tenner på og hva som gir orgasme. Selvom man ikke kommer av penetrering betyr det ikke at man lider av en seksuell dysfunksjon. Bare for å gjøre det klart så er man ikke syk eller har en lidelse fordi man bruker et sexleketøy for å få orgasme. Sexleketøy er en del av den moderne tiden vi lever i og som har hjulpet mange kvinner med eksperimentering av egen seksualitet. Og hvis noen slikker deg på klitten (uten på kroppen) regnes det som sex. Stimulering på klitten = sex. Du oppnår orgasme. Klø deg på armen = ikke sex Anonymkode: 1cd6a...5a2 Jeg oppfattet det som om TS spør om hva slags holdninger og følelser folk har rundt temaet, ikke hva som er objektivt sant. Som jeg skriver så vet jeg at min generalisering ikke stemmer og at alle situasjoner er ulike, men i mitt miljø så er det mest vanlig at det bare blir brukt (eller snakket om at det blir brukt hvertfall) når kvinnen har problemer, som et hjelpemiddel ved samleie mellom mann og kone. Jeg sier på ingen måte at alle kvinner som bruker sexleketøy har problemer eller trenger det, eller har seksuellt dysfunksjon. Bare at det er min referanseramme, og dermed former det hvordan jeg oppfatter det 😊 EDIT: ikke bare problemer med å få O, men også problemer med at det gjør vondt osv. Da kan sånn type stimuli hjelpe for noen Endret 6. juni av BeeKind
BeeKind Skrevet 6. juni #134 Skrevet 6. juni (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok. I en nylig tråd var det en som påpekte den kanskje nyttige distinksjonen mellom "hjelpemiddel" og "leketøy". Som kanskje forklarer noe av "behovsprøving"-tankegangen noen kvinner synes å ha: Menn burde ikke behøve (!) noe annet enn hånda hvis den er nok til å få orgasme. Da har de liksom mindre legitim grunn til å bruke noe annet enn hånda. Men da har man jo en tilnærming til sex og onani preget av at den (for ens egen del, evt medkvinners del) består i en utfordring med å få orgasme, og at det kanskje definerer litt vel mye av hvordan man tenker om sex og onani generelt. Jeg har jo forståelse for at orgasmer ikke kommer like lett for alle, og at kvinner oftere enn menn behøver ekstra stimuli for å komme dit Men hvis man - som mann eller kvinne - IKKE opplever problemer med å få orgasme hverken under onani eller parsex, vil jo leketøy mer by på variasjonsmuligheter og andre typer stimuli og nytelse enn man ellers kan gi seg selv eller en partner. Ekstra spice, som du kaller det. Da ser man jo annerledes på disse produktene. De er mer noe man er nysgjerrig på hvordan vil føles enn noe man har et definitivt behov for. Det er litt spesielt å ikke gi seg selv eller partner rom for å onanere i et parforhold, og enda mer spesielt å ha forbehold og innvendinger til måten partneren foretrekker å onanere på. Det er jo temmelig vanlig at partnere ikke har helt matchende sexlyst og at den ene onanerer mer enn den andre. Noen av oss ville onanert veldig mye sjeldnere eller knapt i det hele tatt om partnerens sexlyst var helt på nivå med vår egen. I vårt forhold er hun fullstendig seksuelt tilfredsstilt av sex vi har sammen, mens jeg alltid har et underdekket behov. Så jeg onanerer nærmest hundre ganger oftere enn henne. Hun kommer lett uten "hjelpemidler" om hun vil det. At jeg har flere leketøy og hun har ingen er derfor ikke noe noen av oss har grunn til å lage noen sak ut av. Jeg syns onani er fælt mye kjedeligere enn sex med henne, men gjør det beste ut av det. "Du får prøve å maxe det", sier hun da. Det er akkurat det jeg gjør. Anonymkode: 3be25...a8e Ja, poenget mitt er nettopp det! at man vil se forskjellig på det ut ifra hva slags forhold man har til det. Det var en skikkelig god distinksjon du kom med der, leketøy vs hjelpemiddel!! I min "verden" er det et hjelpemiddel og ikke et leketøy, og det er stor aksept for hjelpemidler, men kanskje ikke særlig stor aksept for leketøy og "novelty". Vi er religiøse og sex er for oss et fysisk uttrykk for den åndelige unionen som ekteskapet er. Det er mye fokus på at det skal være gøy og godt og fint for begge (sikkert også derfor positivt syn på hjelpemidler), men aldri løsrevet fra den enheten mellom mann og kone. Både jeg og min partner har en sterk overbevisning om det, så det er ikke noe vi prakker på hverandre. Som nevnt bryr det meg fint lite hva andre folk gjør, hvert enkelt par må sammen finne ut av hva som føles bra og hvordan man vil ha det 😊 Men det gir jo veldig lite mening å dra frem en flesh light hvis man kun skal bruke den sammen med partner, i hodet mitt hvertfall haha! Endret 6. juni av BeeKind 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #135 Skrevet 6. juni BeeKind skrev (2 timer siden): Ja, poenget mitt er nettopp det! at man vil se forskjellig på det ut ifra hva slags forhold man har til det. Det var en skikkelig god distinksjon du kom med der, leketøy vs hjelpemiddel!! I min "verden" er det et hjelpemiddel og ikke et leketøy, og det er stor aksept for hjelpemidler, men kanskje ikke særlig stor aksept for leketøy og "novelty". Vi er religiøse og sex er for oss et fysisk uttrykk for den åndelige unionen som ekteskapet er. Det er mye fokus på at det skal være gøy og godt og fint for begge (sikkert også derfor positivt syn på hjelpemidler), men aldri løsrevet fra den enheten mellom mann og kone. Både jeg og min partner har en sterk overbevisning om det, så det er ikke noe vi prakker på hverandre. Som nevnt bryr det meg fint lite hva andre folk gjør, hvert enkelt par må sammen finne ut av hva som føles bra og hvordan man vil ha det 😊 Men det gir jo veldig lite mening å dra frem en flesh light hvis man kun skal bruke den sammen med partner, i hodet mitt hvertfall haha! Men der utdyper du jo en bakgrunn for ditt syn som er lett å respektere. Det hjelper til å forstå hvor meninger og holdninger kommer fra. Høres ut som et flott forhold dere har! Jeg har faktisk et mer emosjonelt og opphøyd forhold til sex enn min kjære, selv om hun er den religiøse av oss to. Så dette kommer i så mange varianter. Parforhold og hva som da gjelder rundt det seksuelle er jo så ulikt, som du sier. Så lenge man er samstemte og valgene man tar sammen og for hverandre føles riktige og gode for begge, spiller det jo ingen rolle hva andre måtte mene. Her har vi vært gift i 17 år snart, og først nå i vinter anskaffet vi leketøy som vi kan bruke sammen, som krydder til parsexen. Og det er enda mer for henne enn for meg... Anonymkode: 3be25...a8e 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #136 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du leser jo ikke hva jeg skriver. Jeg skriver jo at jeg er forholdsvis enig med deg, men nyanserer det litt. Ellers finner jeg innlegget ditt både generaliserende ovenfor menn generelt og nedladende ovenfor meg. Anonymkode: 32c56...ea5 Det var ikke min intensjon, men skal jeg først anklages for å generalisere menn kan jeg absolutt tåle å generalisere menn med at de ofte selv er mindre bevisst på hvor utrolig ulike menn er enn det vi kvinner vet at menn er. Å betrakte seg selv som en slags fasit for en gruppe man tilhører er nok en temmelig utbredt feil. Også for oss kvinner. Anonymkode: 3af73...ded 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #137 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Å betrakte seg selv som en slags fasit for en gruppe man tilhører er nok en temmelig utbredt feil. Her det du som presenterer en fasit, og jeg som forsøker å nyansere. Så det innlegget er en eneste lang selvmotsigelse. Anonymkode: 32c56...ea5 1
Bimbo Skrevet 7. juni #138 Skrevet 7. juni Ingen av delene er naturlig, begge deler burde være like stuerent. Men som kvinne som bruker leketøy kun som en sjelden variasjon, så ønsker jeg meg en partner som er lik og ikke avhengig av masse duppeditter for å få maks nytelse/orgasme. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #139 Skrevet 7. juni Har ikke noe problem med noe av det, men det er verdt å være obs på muligheten for at man kan bli «avhengig» av det for å komme. Gjelder begge kjønn. Anonymkode: 18b57...53b 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #140 Skrevet 7. juni Bimbo skrev (16 minutter siden): Ingen av delene er naturlig, begge deler burde være like stuerent. Men som kvinne som bruker leketøy kun som en sjelden variasjon, så ønsker jeg meg en partner som er lik og ikke avhengig av masse duppeditter for å få maks nytelse/orgasme. Signerer denne. Vi har et par vibratorer som mannen min har kjøpt til meg for bruk under sex, men de er veldig sjelden i bruk da han slikker meg mye raskere til orgasmer selv. Anonymkode: 387c9...dbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå