Gå til innhold

Til kvinner: Er bruk av vibrator naturlig, men bruk av mannlige onaniprodukter unaturlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For min del ser jeg ikke forskjell. Men da tenker jeg på mindre gjenstander, som ringer, stimulatorer osv. Når det gjelder oppblåsbare dukker, er jeg heller ikke imot det, men det ser utrolig teit ut. Jeg hadde ikke klart å være sammen med en mann som hadde sex med en dukke. Hadde ledd hver gang jeg så ham.

Anonymkode: 7efcb...fa5

Det mest solgte mannlige produktet er Fleshlight. Akseptabelt? 

Anonymkode: 32c56...ea5

AnonymBruker
Skrevet

Leketøy er like akseptabelt for kvinner og menn. Men det er nok mer utbredt blant kvinner. Helfigur eller "halvfigur" (heter det det??) sexdukker er like sært både i mannlig og kvinnelig utgave, ikke noen forskjell mellom kjønnene der heller.

Anonymkode: 60ace...59f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Leketøy er like akseptabelt for kvinner og menn. Men det er nok mer utbredt blant kvinner. Helfigur eller "halvfigur" (heter det det??) sexdukker er like sært både i mannlig og kvinnelig utgave, ikke noen forskjell mellom kjønnene der heller.

Anonymkode: 60ace...59f

«Halvfigur», den var god. Adopterer den. 

Skrevet

Vet ikke om noe av det er "naturlig", men jeg synes sexleketøy er greit for både menn og kvinner, så lenge de ikke ser ut som naturtro kropper/kroppsdeler. Små gjenstander laget for stimulering på en eller annen måte er helt fint.

Til dere som mener en dildo må se ut som en penis, dere kan ikke ha sett mange dildoer, altså... 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes alt er greit, jeg. 🙂

Anonymkode: 47cdc...edb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Uanonym bruker skrev (1 minutt siden):

Til dere som mener en dildo må se ut som en penis, dere kan ikke ha sett mange dildoer, altså... 

Hvis man ser på sortimentet av såkalt «urealistisk dildoer» på Kondomeriet, så vil jeg absolutt si at de aller fleste av dem har et penislignende utseende. Det er jo tross alt en penis de skal imitere, og de har derfor både et hode og et skaft, 

• Liker 1
Skrevet

Ingen av dem er naturlig, og begge kjønn kan fint ha slike ting, men bør passe på at det ikke går ut over deres evne til å få orgasmer. I mange tilfeller er det jo nettopp manglende evne til orgasme som er grunn til kvinners bruk, MW det er synd om de går fra å kunne komme på egenhånd til å måtte trenge hjelp. Med menn så er ofte deres egne jerngrep problemet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det mest solgte mannlige produktet er Fleshlight. Akseptabelt? 

Akseptabelt. Med mindre produktet bruktes I STEDET for sex med kona. Du må også se forskjellen på en vibrator og en fleshlight. 99 prosent av menn kommer av inn og ut-sex. Det vil si, at sex med en dame vil som hovedregel være nok. 70 prosent av damer kommer IKKE av inn og ut-sex, og må ha utvendig stimuli. Altså, vibrator.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Akseptabelt. Med mindre produktet bruktes I STEDET for sex med kona. Du må også se forskjellen på en vibrator og en fleshlight. 99 prosent av menn kommer av inn og ut-sex. Det vil si, at sex med en dame vil som hovedregel være nok. 70 prosent av damer kommer IKKE av inn og ut-sex, og må ha utvendig stimuli. Altså, vibrator.

Jeg er en voksen mann. Jeg vet alt dette. :)  Jeg har god erfaring med kvinner. :) Jeg vet også at mange kvinner kan få orgasme med fingrene, men foretrekker vibrator, fordi det gir sterkere orgasme. Det er vel også hovedgrunnen til at menn bruker f.eks. Fleshlight. Å bruke et onaniprodukt i stedet for å ha sex med partneren er ikke bra. Men tviler på tilsvarende formaning hadde blitt framført i en diskusjon om kvinner og vibratorer. Når det gjelder menns bruk av onaniprodukter, så er det mitt inntrykk at det ikke kan diskuteres uten at forbehold må tas; ikke erstatte kona, ikke sexdukker osv. Det er interessant at slike forbehold alltid blir en sentral del av diskusjonen når det gjelder menns bruk av onaniprodukter. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Vet at det finnes urealistiske dildoer, i glass og sterke farger osv, men selv de er jo utformet som en erigert penis. Det er jo hva de skal imitere. 

Selv er jeg mest fornøyd med dildoer i TPE. Naturtroe er det som føles best for meg. 

Anonymkode: d8c58...8f6

Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg noe mer tragisk enn en mann, alene, med en silikonfitte som han putter kuken inn i. Da tenker jeg taper, incel og skadet på en eller annen måte. Hvis han begynner med hele silikondukker så er det psykiatrien next.

Jeg vet, det er nok meg som ikke er helt på linje med flertallet her, men jeg kan ikke noe for det. Akkurat på dette feltet er jeg ikke verken åpen eller tolerant, som jeg ellers prøver å være. 

For meg går det ikke an å synke stort lavere

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Erfarenmann skrev (1 minutt siden):

Jeg kan ikke tenke meg noe mer tragisk enn en mann, alene, med en silikonfitte som han putter kuken inn i. Da tenker jeg taper, incel og skadet på en eller annen måte. Hvis han begynner med hele silikondukker så er det psykiatrien next.

Jeg vet, det er nok meg som ikke er helt på linje med flertallet her, men jeg kan ikke noe for det. Akkurat på dette feltet er jeg ikke verken åpen eller tolerant, som jeg ellers prøver å være. 

Om en mann er kåt så tenker jeg det er bra at han har leketøy for å tilfredsstille seg selv. Mange fordommer man skal lese om...

Anonymkode: d8c58...8f6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Erfarenmann skrev (3 minutter siden):

Det er nå en sak, verre er det at du åpenbart ikke kan lese. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det handler om alt vi vet om menn generelt, blandet sammen alt i et, som skaper et helhetsinntrykk av menn generelt når det gjelder sex. Vi vet at det er mer «vanlig» at menn går til innkjøp av sexdukker, flere menn er villig til å betale for sex, flere menn gjør overgrep på svake grupper (uten å gå i detalj, men tror dere skjønner) osv. 

Når det gjelder sexleketøy til menn og kvinner forsåvidt er det vel ganske normalt for begge. Men som sagt, kan det hende at det har en sammenheng med det over. At menn er i større grad desperat etter sex på ulike måter som skaper et helhetsinntrykk. Det kommer også veldig an på hva de har av sexleketøy. Slik som vagina/penis i hudfarge for å skape det så «naturlig» som mulig. Eller sexdukke… Jeg tror ikke vibratorer eller sexleketøy er så normalisert som du skal ha det til. Jeg tror også det er mer innafor for menn å kjøpe kondomer på butikken, enn at kvinner kjøper glidemiddel eller annet. Sex er også på en måte normalisert for menn enn for kvinner. Derfor blir ofte kvinner omtalt som «horer» f.eks. For å legge skam på kvinner og deres seksualitet. 

Jeg personlig er veldig glad for at mine vibratorer ser ut som noe annet enn noe som kan ligne på en kroppsdel. Har en dildo i lilla med detaljer som ligner en penis. Brukt den et par ganger, men den gir meg svært lite. 

Anonymkode: 1cd6a...5a2

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil legge til at det er like normalt for menn og kvinner, men det kommer an på hvilket sexleketøy de har som avgjør

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg har menn lettere for å få orgasme på egenhånd, uten et hjelpemiddel. Mens for en kvinne kan det ta laaang tid. Har aldri fått det til med kun fingre. Og etter å ha blitt kjent med egen kropp har jeg skjønt at jeg får best orgasme med stimulering av klitten, takket være vibrator. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er en voksen mann. Jeg vet alt dette. :)  Jeg har god erfaring med kvinner. :) Jeg vet også at mange kvinner kan få orgasme med fingrene, men foretrekker vibrator, fordi det gir sterkere orgasme. Det er vel også hovedgrunnen til at menn bruker f.eks. Fleshlight. Å bruke et onaniprodukt i stedet for å ha sex med partneren er ikke bra. Men tviler på tilsvarende formaning hadde blitt framført i en diskusjon om kvinner og vibratorer. Når det gjelder menns bruk av onaniprodukter, så er det mitt inntrykk at det ikke kan diskuteres uten at forbehold må tas; ikke erstatte kona, ikke sexdukker osv. Det er interessant at slike forbehold alltid blir en sentral del av diskusjonen når det gjelder menns bruk av onaniprodukter. 

Det er jo syltynn argumentasjon mot sexleketøy for menn at de kan få orgasme uten, og derfor bare kunne bruke hånda. Som enkelte kvinner forfekter.

Kan bare snakke for meg selv, men har hverken sex med partneren eller onanerer kun for de få sekundene en orgasme varer. Det handler om nytelse hele veien for min del. Da det finnes leketøy for menn som føles vilt mye bedre ut enn hånda  forstår jeg ikke innvendingene til disse leketøyene. Er det noe galt i å ønske mest mulig nytelse (og best mulige orgasmer) under onani? I så fall hvorfor? Og hvorfor skulle ikke kvinner og menn være likestilte på dette?

Selv har jeg aldri valgt onani med eller uten leketøy fremfor sex med kona. Hadde hun hatt like høy sexlyst som meg ville jeg aldri hatt behov for onani i det hele tatt, tror jeg.

Anonymkode: 3be25...a8e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror det handler om alt vi vet om menn generelt, blandet sammen alt i et, som skaper et helhetsinntrykk av menn generelt når det gjelder sex. Vi vet at det er mer «vanlig» at menn går til innkjøp av sexdukker, flere menn er villig til å betale for sex, flere menn gjør overgrep på svake grupper (uten å gå i detalj, men tror dere skjønner) osv. 

Når det gjelder sexleketøy til menn og kvinner forsåvidt er det vel ganske normalt for begge. Men som sagt, kan det hende at det har en sammenheng med det over. At menn er i større grad desperat etter sex på ulike måter som skaper et helhetsinntrykk. Det kommer også veldig an på hva de har av sexleketøy. Slik som vagina/penis i hudfarge for å skape det så «naturlig» som mulig. Eller sexdukke… Jeg tror ikke vibratorer eller sexleketøy er så normalisert som du skal ha det til. Jeg tror også det er mer innafor for menn å kjøpe kondomer på butikken, enn at kvinner kjøper glidemiddel eller annet. Sex er også på en måte normalisert for menn enn for kvinner. Derfor blir ofte kvinner omtalt som «horer» f.eks. For å legge skam på kvinner og deres seksualitet. 

Jeg personlig er veldig glad for at mine vibratorer ser ut som noe annet enn noe som kan ligne på en kroppsdel. Har en dildo i lilla med detaljer som ligner en penis. Brukt den et par ganger, men den gir meg svært lite. 

Litt selvmotsigende i dette innlegget? Ikke normalisert at kvinner har sexleketøy eller kan kjøpe produkter til sexlivet, men du eier selv flere (!) vibratorer. Ugreit av menn å bruke naturtro onaniprodukter, men du har selv en dildo som er utformet som en erigert penis. 

Skrevet

Ikke naturlig, men plast. Like greit? Jepp. Ferdig med det hykleriet. Ser helst at de ikke har investert seriøst i dukker og lignende da. Kan bli litt vel mye.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I tillegg har menn lettere for å få orgasme på egenhånd, uten et hjelpemiddel. Mens for en kvinne kan det ta laaang tid. Har aldri fått det til med kun fingre. Og etter å ha blitt kjent med egen kropp har jeg skjønt at jeg får best orgasme med stimulering av klitten, takket være vibrator. 

Hvis vi forfølger den logikken, så er det da naturlig at kvinner som ikke får orgasme ved hjelp av fingre bruker vibrator, men unaturlig at de som får det bruker vibrator. Eller? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...