Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må få dette ut et sted. 

Jeg er ikke en spesielt sosial person, og sliter med å stifte vennskap. Jeg har ikke hatt venner siden tenårene, men så og si alle mine relasjoner har vært trøblete. Har også vært singel i en del år. 

For ett års tid siden ble jeg kjent med en mann over nettet, gjennom et felles videospill. Jeg ble raskt glad i stemmen hans og likte så godt å snakke med han, se film sammen, spille sammen og det som er. Vi snakket sammen hver dag, etter jobb var det rett hjem foran pc-en og snakke med han. Han spurte alltid hvordan det gikk, vi snakket om ting sammen. Han ga meg komplimenter, vi lo sammen kjempe mye og ja, alt var kjempe fint. 

Men så blokkerte han meg og forsvant. Jeg fikk forklaring, og for å si det slik så blir det aldri til at vi får kontakt igjen. Han var ikke en spesielt god person sånn egentlig, men han tilføyet livet mitt mye glede. Det er to måneder siden dette skjedde og jeg tenker på det hver eneste dag, for det meste på kvelden. jeg savner han så mye. Eller jeg vet ikke om jeg savner HAN, men jeg savner følelsen av å bety noe, være viktig for noen, glede noen, ha det så hyggelig sammen, var så glad i stemmen hans og latteren hans. :(

Jeg kjenner meg flau og skamfull over å ha så sterke følelser over et menneske jeg aldri har møtt. Håper hele tiden at han skal sende meg en melding og beklage seg, og at alt skal gå tilbake som før. Men det skjer ikke og jeg må virkelig slutte å håpe. 

Dette går utover nattesøvnen, det går utover alenetiden min, for jeg ble vandt til å ikke være alene hele tiden. I en ellers mørk og kjip hverdag så var han et stort lys og nå er det ikke lyst lenger. :( 

Anonymkode: 6b8d7...7c2

• Liker 1
  • Hjerte 19
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det lyset du følte han ga deg var jo ikke ekte, det var falsk, han var en mann som ga deg forhåpninger om noe mer, mens han tydeligvis ikke hadde noen slike planer. Det vil si at han brukte og utnyttet deg.

Det du savner er en god mann, det var ikke han. Du savner et ekte forhold, ekte lys.

La dette bli det som gjør at du skaper en positiv endring i livet ditt, Ts! Det er aldri for sent å lære, det er aldri for sent å endre på ting, det er aldri for sent å få venner og et nettverk... og på sikt kanskje også en kjæreste.

Beste måten å gjøre dette på er å komme deg ut av huset og gjøre ting sammen med andre. Da kan også venner komme med tiden. 

I frivillig arbeid er det ofte masse hyggelige folk, også i ulike aldre og ulike bakgrunner. Det gjør at de ofte er langt mindre dømmende enn hva f.eks. en del miljøer er i dag. I frivillig arbeid møtes alle med fokus på det at man sammen skal gjøre noe som hjelper andre. Det er en fin måte å bli kjent med nye mennesker og få venner. Og det som er så fint, det er at det alltid er behov for flere i frivillig arbeid.

Se fremover, for det er der du vil finne deg et ekte lys, en god mann! ❤️

Anonymkode: 02463...737

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det lyset du følte han ga deg var jo ikke ekte, det var falsk, han var en mann som ga deg forhåpninger om noe mer, mens han tydeligvis ikke hadde noen slike planer. Det vil si at han brukte og utnyttet deg.

Det du savner er en god mann, det var ikke han. Du savner et ekte forhold, ekte lys.

La dette bli det som gjør at du skaper en positiv endring i livet ditt, Ts! Det er aldri for sent å lære, det er aldri for sent å endre på ting, det er aldri for sent å få venner og et nettverk... og på sikt kanskje også en kjæreste.

Beste måten å gjøre dette på er å komme deg ut av huset og gjøre ting sammen med andre. Da kan også venner komme med tiden. 

I frivillig arbeid er det ofte masse hyggelige folk, også i ulike aldre og ulike bakgrunner. Det gjør at de ofte er langt mindre dømmende enn hva f.eks. en del miljøer er i dag. I frivillig arbeid møtes alle med fokus på det at man sammen skal gjøre noe som hjelper andre. Det er en fin måte å bli kjent med nye mennesker og få venner. Og det som er så fint, det er at det alltid er behov for flere i frivillig arbeid.

Se fremover, for det er der du vil finne deg et ekte lys, en god mann! ❤️

Anonymkode: 02463...737

Men jeg er redd ingen vil like meg i virkeligheten. 😢 Har tenkt på frivillig arbeid men føler ikke jeg har noe å bidra med. Jeg kan veldig lite, egentlig ingenting når jeg tenker meg om.

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men jeg er redd ingen vil like meg i virkeligheten. 😢 Har tenkt på frivillig arbeid men føler ikke jeg har noe å bidra med. Jeg kan veldig lite, egentlig ingenting når jeg tenker meg om.

Man trenger ikke kunne noe for å gjøre frivillig arbeid.

Anonymkode: 04720...5c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis alle dine relasjoner har vært trøblete så bør du kanskje ta noen timer hos en psykolog, så du kan forebygge at det fortsetter sånn resten av livet.

Anonymkode: 1e3d5...cfe

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil bare gi deg en god klem her, og den er helt ekte og den blir heller ikke trukket tilbake. For det er ikke rart du føler det sånn du gjør når du har blitt behandlet slik av han falske vennen du hadde. Når man er sårbar, så er man ofte trekkplaster for dårlige personer. Jeg er også ensom, men min usikkerhet på megselv har dessverre ført til at jeg har for høye tanker om megselv av og til og er litt «svart/hvit» i tankegangen når det gjelder vennskap og relasjoner. Eneste måten jeg kan endre det på er å få hjelp til det, kanskje du trenger å vurdere også om du trenger hjelp? Det er ingen skam å søke hjelp for å få det bedre ❤️

Anonymkode: 79bb3...8f9

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Alle kan noe, noen har kanskje ikke funnet ut hva de er gode på enda. Men det finner man ut om man prøver.
Og er man en følsom person, har man mye empati å gi - en veldig fin og viktig egenskap. Og det trengs i det meste av frivillig arbeid.

En hobby, en jobb, en aktivitet er med å ta bort ensomhet og få tankene bort om ikke annet for noen timer i uka. Så kan faktisk livet bli bedre på sikt.

Det har gått opp og ned før i livet, og hvorfor skal det ikke kunne gå opp igjen denne gangen også? Det tar bare tid. Det pleier å være min trøst når livet går i mot.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis alle dine relasjoner har vært trøblete så bør du kanskje ta noen timer hos en psykolog, så du kan forebygge at det fortsetter sånn resten av livet.

Hva skal en psykolog egentlig gjøre med det?

AnonymBruker
Skrevet
Fountaine skrev (9 minutter siden):

Akkurat det hun skrev. Forebygge at det fortsetter sånn, ergo hjelpe henne med utfordringer ift segselv og ift segselv og relasjoner

Anonymkode: 79bb3...8f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg syntes du snakker deg selv veldig ned her. For du kan servere kaffe, sette ut kjegler, tømme søppel etc det er mye forefalken arbeid  iht frivillighets arbeid. Røde kors har flere steder opplegg for sosialt  for ensomme bla. Evnt andre foreninger.  Ellers kan du melde deg inn i en gruppe feks kor, korps etc

Anonymkode: 92466...d8e

AnonymBruker
Skrevet

Du nevnte at du har jobb, så jeg nekter å tro at du ikke kan noe. 

Anonymkode: 613bd...4c3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2025 den 23.28):

Men hvorfor tror du ingen vil like deg ? Du må jobbe med selvrespekten din. Du er et verdifullt menneske. Ikke la noen utnytte din usikkerhet. Møt folk i det virkelige livet og ikke kun på nett. Begynn å være med på aktiviteter i feks Røde kors. Bli med i venne grupper, besøk menigheter, der er det også en del aktiviteter samt gode verdier hos folk slik at du får venner for livet 

Anonymkode: 0a04a...14c

AnonymBruker
Skrevet

Det er en klisjé, men du må like deg selv for at andre også skal like deg. Jeg sliter med lav selvtillit slik som deg og føler konstant at alle misliker meg. Men har innsett at det egentlig er JEG som misliker meg selv mest. Alle mine forhold har også vært trøblete. Jeg får meg lett kjæreste fordi jeg innledningsvis kan fremstå som interessant og pen, men så snart de oppdager hvem jeg egentlig er så dumper de meg. Jeg er nå i et forhold med en utrolig fin fyr og jeg er livredd for å ødelegge det slik jeg alltid gjør. Jeg vet at jeg må jobbe med meg selv og bli mer trygg i meg selv for at andre skal like meg, men det er så slitsomt og vanskelig. 

Ville egentlig bare si at jeg føler med deg og håper du får det bedre. Kanskje vi burde gå til psykolog og få hjelp 💕

Anonymkode: 2436c...90e

• Liker 2
Skrevet

Er det noen her som egentlig har blitt bedre av å gå til psykolog for problemer som dette?

AnonymBruker
Skrevet
Fountaine skrev (7 minutter siden):

Er det noen her som egentlig har blitt bedre av å gå til psykolog for problemer som dette?

Det avhenger veldig av hvilken behandler man kommer til, dessverre. 

Mange får overraskende god hjelp av tiktok for selvtillit og selvfølelse - hvis man selv aktivt søker opp denne type videoer, slik at man fyller algoritmen med den slags. Da får man mange gode tips, råd, verktøy og utfordringer. Så må man jo faktisk implenentere det man lærer om, det er selvsagt den viktigste delen! 

Anonymkode: 21bd2...9dc

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Fountaine skrev (21 timer siden):

Når alle relasjoner er trøblete så er det som oftest fordi man sliter med noe, og derfor bør man gå til psykolog og jobbe med seg selv.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når alle relasjoner er trøblete så er det som oftest fordi man sliter med noe, og derfor bør man gå til psykolog og jobbe med seg selv.

Ok, hvordan er det en psykolog skal hjelpe deg med det? Hva sier psykologen?

AnonymBruker
Skrevet
Fountaine skrev (2 minutter siden):

Ok, hvordan er det en psykolog skal hjelpe deg med det? Hva sier psykologen?

Vet du hva en psykolog er?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet du hva en psykolog er?

Det vet jeg veldig godt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du nevnte at du har jobb, så jeg nekter å tro at du ikke kan noe. 

Anonymkode: 613bd...4c3

Tror ikke hun sa noe om at hun hadde det?

Anonymkode: b2659...0e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...