Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2025 den 0.36):

Altså på grensen til å være gnitne? Og at de er kjent for selvskryt?

Anonymkode: 35bfd...78b

De har rykte på seg for det, ja, men det er vel neppe sånn med alle.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2025 den 9.31):

Ts her

Min erfaring med de sunnmøringene jeg har møtt, er at de har det til felles at de bruker ikke penger på noe som de ikke strengt tatt trenger.

Selv med god økonomi er det nøye planlagt ukeshandling og gransking av kassalappen etterpå, med spørsmål til ekspeditøren om pris på varer som gjerne kostet én kr mindre i hyllen, men som gikk inn som litt dyrere i kassen.

En veninne av meg fra Ålesund spør alltid om å låne litt plantegjødsel av meg, siden hun bruker det én til to ganger om året og da er det ikke vits for henne å kjøpe en hel flaske.

En annen veninne fra Sunnmøre kjøper aldri sine egne planter, men spør folk om avleggere.

Hun skryter konstant om sine foreldre og søsken, og alt de utretter og kan.

En kompis fra Sunnmøre er også veldig økonomisk/gniten, og skryter mye av egne kunnskaper og egenskaper, og skryter sin egen familie opp i skyene.

Min nabo er sunnmøring, i full jobb og jeg kjenner han kun fra småprat i oppgangen. Han ønsket å gå på show med "Hildegunn og Leif Per" og spurte meg om å få kjøpe billetter via jobben min, siden jeg jobber på systuen der showet skal være og vi får rabatter.

Sikkert mange fra Sunnmøre som sløser med penger og som ikke snylter på andre, men tror absolutt det er noe i ordtaket om sunnmøringene  ja.

Anonymkode: 35bfd...78b

Du kjenner til disse få tilfellene, og har dratt alle over en kam? Jeg kjenner meg ikke igjen, ingen av mine venner eller familie fra Sunnmøre er snyltere. Det er et gammelt «ordtak» det der, at sunnmøringer er gniene og skal ha valuta for pengene de bruker, og at de gjerne tar imot alt som er gratis, og det er helt sikkert noen som er sånn også, både på Sunnmøre og andre steder, men jeg kjenner ingen som er sånn. Jeg kjenner bare rause, gavmilde mennesker her på Sunnmøre. 

Anonymkode: a41fb...cde

Skrevet

Stemmer ikke. Sunnmøringer bruker penger som fulle sjømenn. 

Anonymkode: 51ccb...668

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...