AnonymBruker Skrevet 5. juni #2 Skrevet 5. juni Antageligvis en ledelsesjobb. Anonymkode: 755c3...552 1
Sepia Skrevet 5. juni #3 Skrevet 5. juni Har søkt samme studie selv. Har jobbet som leder i flere år, men ønsker å komme meg over i en annen bransje. Kanskje dette studiet kan være til hjelp. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #4 Skrevet 6. juni Det at det mangler arbeids- og kandidatundersøkelser for denne masteren sier det meste og det er at man bør generelt sett holde seg unna. Inntrykket er at dette er en master som gjør at en del damer her på KG liker å si at de "har en master", og det er den type "studenter" som jobber i offentlig og kommunal sektor der de leker med sine egne barnehage-regler når det gjelder ansiennitet og såkalte "kvalifikasjoner" når det gjelder formell utdanning slik at de kan automatisk rykke opp i lønn bare fordi de dermed "har mastergrad" på papiret. Anonymkode: 52297...554 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #5 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Det at det mangler arbeids- og kandidatundersøkelser for denne masteren sier det meste og det er at man bør generelt sett holde seg unna. Inntrykket er at dette er en master som gjør at en del damer her på KG liker å si at de "har en master", og det er den type "studenter" som jobber i offentlig og kommunal sektor der de leker med sine egne barnehage-regler når det gjelder ansiennitet og såkalte "kvalifikasjoner" når det gjelder formell utdanning slik at de kan automatisk rykke opp i lønn bare fordi de dermed "har mastergrad" på papiret. Anonymkode: 52297...554 Klassisk KG svar 🫡 Anonymkode: ae339...ed4 7
Summeer Skrevet 6. juni #6 Skrevet 6. juni Det er en typisk etterutdanning i mine øyne. Skjønner ikke helt hva man blir annet enn konsulent som jobber seg opp fra assistent til prosjektleder om man tar den uten noen års arbeidserfaring 2 1
Majer Skrevet 7. juni #7 Skrevet 7. juni Spørs på bakgrunnen din. Jeg tenker sånne mastergrader kan være svært relevante i sektorer preget av store omstillinger- eks IT eller helsevesenet. Men da bør du også ha relevant bachelor eller erfaring. Jeg tenker master i innovasjon og ledelse er bedre enn siviløkonomi dersom du har relevant erfaring, men dårligere dersom du ikke har det. Du må også være forberedt på å selge inn graden
AnonymBruker Skrevet 7. juni #8 Skrevet 7. juni Majer skrev (3 timer siden): Spørs på bakgrunnen din. Jeg tenker sånne mastergrader kan være svært relevante i sektorer preget av store omstillinger- eks IT eller helsevesenet. Men da bør du også ha relevant bachelor eller erfaring. Jeg tenker master i innovasjon og ledelse er bedre enn siviløkonomi dersom du har relevant erfaring, men dårligere dersom du ikke har det. Du må også være forberedt på å selge inn graden Siviløkonomi faktisk. Det er sjelden problem å få seg jobb som siviløkonom. Anonymkode: 903ff...f03 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #9 Skrevet 7. juni Kassa på Rema. Dog som nøkkel ansvarlig siden du er ferdig på skolen og ikke bare elev lenger Anonymkode: 15bf1...65a
Majer Skrevet 7. juni #10 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Siviløkonomi faktisk. Det er sjelden problem å få seg jobb som siviløkonom. Anonymkode: 903ff...f03 Ja, nettopp derfor må man selge seg inn med master i innovasjon og ledelse. Folk vet halvveis hva de får når de ansetter en sivøk. Men utdanningen er egentlig mindre relevant for en rekke stillinger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå