Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spør for en venn 😊

Anonymkode: 66446...58f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Antageligvis en ledelsesjobb. 

Anonymkode: 755c3...552

• Liker 1
Skrevet

Har søkt samme studie selv. Har jobbet som leder i flere år, men ønsker å komme meg over i en annen bransje. Kanskje dette studiet kan være til hjelp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det at det mangler arbeids- og kandidatundersøkelser for denne masteren sier det meste og det er at man bør generelt sett holde seg unna. 

Inntrykket er at dette er en master som gjør at en del damer her på KG liker å si at de "har en master", og det er den type "studenter" som jobber i offentlig og kommunal sektor der de leker med sine egne barnehage-regler når det gjelder ansiennitet og såkalte "kvalifikasjoner" når det gjelder formell utdanning slik at de kan automatisk rykke opp i lønn bare fordi de dermed "har mastergrad" på papiret. 

Anonymkode: 52297...554

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det at det mangler arbeids- og kandidatundersøkelser for denne masteren sier det meste og det er at man bør generelt sett holde seg unna. 

Inntrykket er at dette er en master som gjør at en del damer her på KG liker å si at de "har en master", og det er den type "studenter" som jobber i offentlig og kommunal sektor der de leker med sine egne barnehage-regler når det gjelder ansiennitet og såkalte "kvalifikasjoner" når det gjelder formell utdanning slik at de kan automatisk rykke opp i lønn bare fordi de dermed "har mastergrad" på papiret. 

Anonymkode: 52297...554

Klassisk KG svar 🫡

Anonymkode: ae339...ed4

• Liker 7
Skrevet

Det er en typisk etterutdanning i mine øyne. Skjønner ikke helt hva man blir annet enn konsulent som jobber seg opp fra assistent til prosjektleder om man tar den uten noen års arbeidserfaring 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Spørs på bakgrunnen din. Jeg tenker sånne mastergrader kan være svært relevante i sektorer preget av store omstillinger- eks IT eller helsevesenet. Men da bør du også ha relevant bachelor eller erfaring.

Jeg tenker master i innovasjon og ledelse er bedre enn siviløkonomi dersom du har relevant erfaring, men dårligere dersom du ikke har det. Du må også være forberedt på å selge inn graden

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (3 timer siden):

Spørs på bakgrunnen din. Jeg tenker sånne mastergrader kan være svært relevante i sektorer preget av store omstillinger- eks IT eller helsevesenet. Men da bør du også ha relevant bachelor eller erfaring.

Jeg tenker master i innovasjon og ledelse er bedre enn siviløkonomi dersom du har relevant erfaring, men dårligere dersom du ikke har det. Du må også være forberedt på å selge inn graden

Siviløkonomi faktisk. Det er sjelden problem å få seg jobb som siviløkonom.

Anonymkode: 903ff...f03

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kassa på Rema.
Dog som nøkkel ansvarlig siden du er ferdig på skolen og ikke bare elev lenger ;)

Anonymkode: 15bf1...65a

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Siviløkonomi faktisk. Det er sjelden problem å få seg jobb som siviløkonom.

Anonymkode: 903ff...f03

Ja, nettopp derfor må man selge seg inn med master i innovasjon og ledelse. Folk vet halvveis hva de får når de ansetter en sivøk. Men utdanningen er egentlig mindre relevant for en rekke stillinger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...