AnonymBruker Skrevet 5. juni #1 Skrevet 5. juni Jeg er 23 år gammel, student med deltidsjobb, men grunnet enorme leiekostnader i Tromsø har jeg ikke så mye å rutte med. Jeg har 8 nieser og nevøer som bor på andre siden av landet, som jeg treffer ca. Annenhvert år. 3 av de har allerede hatt bursdag i år (10, 12 og 13 år), og jeg vippset de 300kr hver. Den 4. hadde bursdag i dag (16 år), og moren min ringte for å spørre hva jeg hadde gitt i gave. Hun mente 300kr var veldig lite å gi som tante og at det hvertfall burde være 500kr til de hver. Føler meg litt som en bedriten gjerrig tante som trodde 300kr var greit 🙈 Har pleid å gi hver av dem gavekort på 500kr hver jul. Har ikke vippset han pengene enda. Hva synes dere? Er 300kr skammelig lite? 🙈 Hvis jeg vippser 500kr må jeg etterbetale de andre også. Jeg har akkurat nok penger på konto til at det går, og jeg har et kredittkort (som jeg allerede skylder ca 9000kr på + renter fra tidligere måneder) som jeg da kan betale resterende levekostnader med i så fall… Anonymkode: 67d8e...2f1 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. juni Populært innlegg #2 Skrevet 5. juni Kjære deg, 300kr er mer enn nok, du skal jo ikke gi over evne ❤️ kan du ikke mer så kan du ikke mer. Kun du selv som bestemmer, ikke alle andre. Anonymkode: 1493c...cca 44 9 16
AnonymBruker Skrevet 5. juni #3 Skrevet 5. juni 300 holder i massevis 👍🏼 Anonymkode: 6175e...1ed 21 3 3
Tvist Skrevet 5. juni #4 Skrevet 5. juni 300 er helt ok. Du må se på dine egne kostnader selv. Jeg pleier å gi nevøer/nieser 3-400 kroner til bursdagen. 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni #5 Skrevet 5. juni Nærmere ettertanke, du kan ikke gå sammen med noen i familien om å spleise på noen gaver sammen? Du har jo en hel skokk med tantebarn, du skal jo ikke blakke deg på dette her, spesielt i situasjonen du er i. Anonymkode: 1493c...cca 8 3
Phoenix Heart Skrevet 5. juni #6 Skrevet 5. juni Det er ikke prisen som har betydning, men tanken bak gaven. 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni #7 Skrevet 5. juni 300 er mer enn nok Heldig at foreldrene mine satte på mitt navn under studietiden, så slapp de utgiftene Anonymkode: d85c1...fca 11 1
Hengebuksvinet Skrevet 5. juni #8 Skrevet 5. juni Vi er godt etablerte, og har gått inn avtale om 300,- per barn, med svigerinner. 10
AnonymBruker Skrevet 5. juni #9 Skrevet 5. juni Syntes synd i deg! Vanskelig å være så snill å føle at det ikke er nok. Syntes mamman din tar feil der at 300 er lite. Du er jo dessuten i en tøff periode selv og jeg bor i Tromsø så vet hvor dyrt det er. Jeg har ikke tantebarn men har 5 andre barn i familien både meg og min mor står nært og vi gir 300kr til dem vær og det er fra oss begge to 🙈😂 Vi er blakke folk.. Du skal absolutt ikke føle på dette ❤️ dessuten er det ikke verre enn å forklare det til barna for de er jo store nok til å skjønne det at tante ikke er millionær og at det er tanken som teller uansett om det er en litt oppbrukt setning da 😅 Anonymkode: 5f3f5...f07 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #10 Skrevet 5. juni 300,- er mer enn nok fra en student! Anonymkode: f52e7...05b 9 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #11 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nærmere ettertanke, du kan ikke gå sammen med noen i familien om å spleise på noen gaver sammen? Du har jo en hel skokk med tantebarn, du skal jo ikke blakke deg på dette her, spesielt i situasjonen du er i. Anonymkode: 1493c...cca Det er litt vanskelig (og ikke noe jeg vil spørre om) da jeg er attpåklatt og mine fire eldre søsken er 37, 39, 42 og 46 år gamle, etablerte og naturlig vis gir gaver på vegne av sin familie. Så tenker ikke egentlig det er aktuelt. Anonymkode: 67d8e...2f1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #12 Skrevet 6. juni Der burde nå holde. Ungdommen her får 200 av en tante, de andre gir 0 Anonymkode: 5f7e0...d1c 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni #13 Skrevet 6. juni Men 500 til hver av 8 nieser og nevøer?! Og de skal ha til både bursdag og jul, regner jeg med..? Det er 8000 kr i året 😳 Jeg blir sur av sånt! Håper du i allefall får en ordentlig gave av foreldrene til disse ungene. Jeg tar ikke imot gaver til mine barn (med mindre det er noe lite symbolsk) uten å gi tilbake til deres barn evt gi noe ekstra til den voksne som gir. Syns samfunnet snylter nok på de barnløse. Vi gir for 3-500 til våre fem nieser og nevøer, og vi er to voksne med millionlønninger. Du gir helt klart nok! Anonymkode: e2a6d...0be 12 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #14 Skrevet 6. juni Bra gaver. Du kan fint redusere til 200 til bursdager og jul synes jeg.... Anonymkode: c66c0...0f1 8 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni #15 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bra gaver. Du kan fint redusere til 200 til bursdager og jul synes jeg.... Anonymkode: c66c0...0f1 Enig , hverfall når man ikke blir invitert til et kakestykke engang Anonymkode: d85c1...fca 8
Gjest Lawyam Skrevet 6. juni #16 Skrevet 6. juni (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er 23 år gammel, student med deltidsjobb, men grunnet enorme leiekostnader i Tromsø har jeg ikke så mye å rutte med. Jeg har 8 nieser og nevøer som bor på andre siden av landet, som jeg treffer ca. Annenhvert år. 3 av de har allerede hatt bursdag i år (10, 12 og 13 år), og jeg vippset de 300kr hver. Den 4. hadde bursdag i dag (16 år), og moren min ringte for å spørre hva jeg hadde gitt i gave. Hun mente 300kr var veldig lite å gi som tante og at det hvertfall burde være 500kr til de hver. Føler meg litt som en bedriten gjerrig tante som trodde 300kr var greit 🙈 Har pleid å gi hver av dem gavekort på 500kr hver jul. Har ikke vippset han pengene enda. Hva synes dere? Er 300kr skammelig lite? 🙈 Hvis jeg vippser 500kr må jeg etterbetale de andre også. Jeg har akkurat nok penger på konto til at det går, og jeg har et kredittkort (som jeg allerede skylder ca 9000kr på + renter fra tidligere måneder) som jeg da kan betale resterende levekostnader med i så fall… Anonymkode: 67d8e...2f1 Mer enn nok. Ikke noe å skamme seg over, ikke om du ikke var student og hadde fulltidsjobb og god råd engang. Man kan få mye fint for 300 kr, så gi det med god samvittighet! Din mor har sikkert rett i mye, men ikke denne gangen! Endret 6. juni av Lawyam
AnonymBruker Skrevet 6. juni #17 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er 23 år gammel, student med deltidsjobb, men grunnet enorme leiekostnader i Tromsø har jeg ikke så mye å rutte med. Jeg har 8 nieser og nevøer som bor på andre siden av landet, som jeg treffer ca. Annenhvert år. 3 av de har allerede hatt bursdag i år (10, 12 og 13 år), og jeg vippset de 300kr hver. Den 4. hadde bursdag i dag (16 år), og moren min ringte for å spørre hva jeg hadde gitt i gave. Hun mente 300kr var veldig lite å gi som tante og at det hvertfall burde være 500kr til de hver. Føler meg litt som en bedriten gjerrig tante som trodde 300kr var greit 🙈 Har pleid å gi hver av dem gavekort på 500kr hver jul. Har ikke vippset han pengene enda. Hva synes dere? Er 300kr skammelig lite? 🙈 Hvis jeg vippser 500kr må jeg etterbetale de andre også. Jeg har akkurat nok penger på konto til at det går, og jeg har et kredittkort (som jeg allerede skylder ca 9000kr på + renter fra tidligere måneder) som jeg da kan betale resterende levekostnader med i så fall… Anonymkode: 67d8e...2f1 Nei, ikke bry deg, 300 er fint! Får du noe økonomisk støtte av din mor nå under studietiden? Anonymkode: 1caae...ef6 2
Lidhun Skrevet 6. juni #18 Skrevet 6. juni 300 er absolutt nok! Her gir vi 200 til nevøer og nieser. Og det er ungene/ungdommene strålende fornøyd med. Moren din har helt feil. Man skal ikke gi mer enn man har råd til, og du gir mer enn nok! 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #19 Skrevet 6. juni Vi er to i hvert forhold her, og selv vi ble enige om 300 kr pr barn så lenge vi ga gaver til nieser og nevøer. Vi rundet litt opp til 18-årsdagen (som er siste dag de fikk gaver alle veier her, det avtalte vi også). 300 er ikke gnient! 8 tantebarn er jo MANGE! Hadde du hatt ett eller to hadde det kanskje sett litt annerledes ut. Anonymkode: 3e711...99f 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #20 Skrevet 6. juni Eg din mor like invaderende når det gjelder andre ting? Med mindre hun hjelper deg mye økonomisk med studiene, synes jeg rett og slett at hun er frekk mot deg. Anonymkode: bd08a...a2c 10 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå