tøydokka Skrevet 6. juni #21 Skrevet 6. juni Nei, du gjorde ingenting galt. Du gav henne et tilbud som hun kunne takke ja eller nei til. Hun var frekk som ble sur og kranglete. 4 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni #22 Skrevet 6. juni Du var absolutt ikke frekk og gjorde ingenting galt. Hun er derimot veldig frekk. Det kan være fordi hun vil utnytte deg eller det kan være fordi hun rett og slett ikke forstår logikken og regnestykket. Men det spiller jo ingen rolle for deg. Vil du ikke "gi bort" pengene dine til denne fremmede personen, så har du ingen som helst plikt til å gjøre det. Glem den dårlige samvittigheten, den er helt ubegrunnet. Prøv derimot å føle på god samvittighet; du var snill og omtenksom og prøvde å hjelpe noen. Mer kan du ikke gjøre når personen ikke greier å ta imot hjelpa di uten å utnytte deg. Det er på tide å glemme henne nå. Bare blokker. Anonymkode: 0d94f...6ec 2 4
Lidhun Skrevet 6. juni #23 Skrevet 6. juni (endret) Jeg hadde ikke ville solgt de videre til samme pris som du ga, eller møttes på halvveien. Skjønner hun syntes det er kjedelig å betale mer enn de kostet, men du skal ikke tape penger på å være grei. Men du burde sagt ifra med en gang om at du har noen gamle bokser stående, men at du da må ha full pris ny boks som betaling siden du må erstatte de med nye, og ikke vil gå i tap. Da hadde hun visst premisset med en gang. Og du gjorde helt rett, det var et rimelig krav så lenge det var kosttilskudd du bruker og måtte erstatte med dyrere bokser. Hadde det vært medisin hun var avhengig av for å overleve, hadde jeg heller tenkt du fikk selge det for den prisen hun var villig til å gi. Men da hadde hun vel vært villig til å gi alt du krevde uansett. Men at man skal føle seg forpliktet til å selge til rabattert pris til vilt fremmede og ta tapet selv, absolutt ikke! Endret 6. juni av Lidhun Skrivefeil 2
Snublefot62 Skrevet 6. juni #24 Skrevet 6. juni Men hadde hun tålt den nye varianten så hadde hun uansett måttet betale prisen du nå ber om? 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni #25 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde gledelig gitt det bort og hatt null tanker om en fortjeneste. Kjøperen i dette tilfellet sier jo det er fordi hun ikke tåler det nye produktet som skal være bedre. Hva skjer med at folk har sluttet å være hjelpsomme og hyggelige. Må alt dreie seg om penger? Anonymkode: cbf8a...a7e Må alt dreie seg om penger for kjøperen? Hvorfor er det bare selger som ikke skal tenke på penger? Anonymkode: 8621a...e17 5 7
megda Skrevet 6. juni #26 Skrevet 6. juni dette er en handel mellom individer. du kunne spurt om en million kroner også kunne motparten enten avslått eller godtatt. dette er tullete. hun prøver å guiltrippe deg. 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #27 Skrevet 6. juni Du vil jo selge for akkurat den samme prisen de nye koster, så jeg ser ikke problemet? Mulig hun ikke ser det derimot, så jeg tror du bør gi henne den med teskje. DU vil gå i tap ved å selge billigere Anonymkode: 30242...e9a 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #28 Skrevet 6. juni Leser nå at du har gjort det (på en måte), og ja, det er HUN som er frekk her. Ikke ha dårlig samvittighet for noe! Anonymkode: 30242...e9a 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #29 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg hadde gledelig gitt det bort og hatt null tanker om en fortjeneste. Kjøperen i dette tilfellet sier jo det er fordi hun ikke tåler det nye produktet som skal være bedre. Hva skjer med at folk har sluttet å være hjelpsomme og hyggelige. Må alt dreie seg om penger? Anonymkode: cbf8a...a7e Alt er dyrt nå om dagen, ikke alle har råd til å bare gi bort flere hundre kroner. Anonymkode: 9476a...ca5 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #30 Skrevet 6. juni Ikke tenk mer på det. Det er jo som om hun hadde kjøpt nye, og du gamle og dere bare byttet..? Du tilbudde henne varene for å være grei, og ønsket tilsvarende ny vare i betaling. Helt innenfor. Anonymkode: 3405e...b3d 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #31 Skrevet 6. juni jeg er tildels enig i at det er urimelig å bevisst sko seg på andres behover, å tjene på å selge noe du ikke trenger som hun trenger av en utgtt vare er like teit som de som selger gastromat gammel type og tror de får tusenvis for en boks.. bare idioter som både selger og kjøper.. Anonymkode: 96fd9...452 1 2
Snublefot62 Skrevet 6. juni #32 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): jeg er tildels enig i at det er urimelig å bevisst sko seg på andres behover, å tjene på å selge noe du ikke trenger som hun trenger av en utgtt vare er like teit som de som selger gastromat gammel type og tror de får tusenvis for en boks.. bare idioter som både selger og kjøper.. Anonymkode: 96fd9...452 Du beskrev nå hvordan alle bedrifter overlever. 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #33 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): jeg er tildels enig i at det er urimelig å bevisst sko seg på andres behover, å tjene på å selge noe du ikke trenger som hun trenger av en utgtt vare er like teit som de som selger gastromat gammel type og tror de får tusenvis for en boks.. bare idioter som både selger og kjøper.. Anonymkode: 96fd9...452 Han tjener ikke noe på det, da ny vare koster det samme. Dette er noe han bruker selv og. Anonymkode: 30242...e9a 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni #34 Skrevet 6. juni Ikke bare gjorde du rett her, jeg synes heller ikke det hadde vært galt å kreve en hundrelapp ekstra for bryderiet med å pakke, sende og kjøpe nytt. Ikke hadde det vært galt å kreve enda mer heller, siden dette var en ettertraktet vare som er utsolgt. Generelt har jeg dårlig erfaring med å svare på ønskes kjøpt-annonser, de fleste er ute etter å få svar fra folk som vil selge verdifulle ting veldig billig. Anonymkode: 9860b...266 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #35 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det ble ingen handel altså, men skrev overskriften for enkelhetsskyld. Jeg tar et "kosttilskudd" fast, dette tilskuddet fikk ny formula/pakning, eller annen oppgradering for litt siden, og de solgte da den "gamle" typen til redusert pris. Jeg har prøvd begge og er fornøyd med begge to, og merker egentlig ingen forskjell. I en gruppe på FB skrev det ei dame at hun søkte etter folk som hadde denne gamle varianten hjemme, da hun ikke tåler den nye varianten. Jeg skrev til henne at jeg kjøpte seks pakker av den gamle varianten når de solgte den ut, og hun kunne få kjøpe dem om hun ønsket hvis hun bodde i nærheten. Det gjorde hun ikke, men spurte om jeg kunne sende. Noe jeg sa ja til. Hun spør hvor mye jeg vil ha for de tre pakkene jeg har igjen, og jeg sier at jeg ønsker prisen for 3x ny produkt tilbake. Det synes hun var uhorvelig mye. Både fordi den nye varianten er koster ca 200kr mer per pakke, og fordi de går ut på dato i slutten av august, og hun nevner at jeg har jo tross alt kjøpt den gamle varianten som både var rimeligere men også var til rabattert pris. Jeg skriver at jeg forstår hva hun mener men at jeg ikke har behov for å selge det, og bruker det mer enn gjerne selv, og at dette er bare et tilbud til denne. Samtidig poengterer jeg at jeg står da plutselig uten dette tilskuddet i 3 mnd og må da kjøpe nytt tilskudd, så vil jo tape på denne handelen da. Hun argumenterer med at det nye tilskuddet er bedre for oss som tåler det den inneholder, og at hun synes det er urettferdig at jeg får nytt produkt for gammel pris, og foreslår at vi møtes på midten og hun kan betale 100 kr mer per pakke. Jeg sier at jeg ikke har anledning til det of beklager, sier samtidig at jeg forstår henne. Så blir hun sur og forteller hvor dårlig det er av meg å utnytte en situasjon hvor noen ikke tåler et produkt. Ville i ettertid høre om andre har meninger her? Var jeg urimelig? Jeg kunne forstått det om det var en handel begge ønsket, men det er jo en årsak til at jeg valgte å kjøpe den gamle varianten istedet for den nye, nettopp fordi den var billigere. Skjønner at det er bittert for henne å skulle betale mer enn hva jeg gjorde eller hva hun hadde gjort i butikk mens den fantes, men... Jeg sitter nå bare å føler meg dum som tilbydd noen å hjelpe.. Og litt slem samtidig. Burde jeg ha møtt henne på midten? Betalt da 300 kroner mer for å kjøpe 3 mnd med nytt kosttilskudd som er bedre.. Anonymkode: 08cd2...753 Denne typen diskusjoner avslutter man lenge før de drar ut slik som he. Bortkastet tid og energi for dere begge. Du prøver å tjene penger på å selge noe du har betalt lite for dyrt, mens hun som sier hun bare vil ha det d7 har, skal sitte og krangle på penger. Skyld deling, tenker jeg vi sier her, slutter å bry oss, og glemmer hele tullet. Anonymkode: 07841...719 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #36 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kan jeg selge en boks joikakaker som gikk ut i 2016 med profitt? 🤑 Jeg tenker at for min del hadde det vært uhørt å kjøpe noe. Ikke hadde tanken slått meg å tjene på det heller. Anonymkode: cbf8a...a7e Nå var jo ikke kosttilskuddet utgått på dato, da, men utgått av produksjon og erstattet med et nytt. TS, du har ingen forpliktelser overfor fremmede som ber om en tjeneste. Du ga damen et tilbud som hun kunne velge å akseptere eller avslå. Om noen er urimelig, så er det jo denne damen som prøvde å manipulere deg til å få dårlig samvittighet fordi hun ikke fikk viljen sin. Helt enig med AB...d80 her - sylfrekt. Anonymkode: 37247...777 3
BobbySocks Skrevet 6. juni #37 Skrevet 6. juni Hun ville at du skulle tape penger, sånn at hun slapp? Haha, den var gøy. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #38 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg hadde gledelig gitt det bort og hatt null tanker om en fortjeneste. Kjøperen i dette tilfellet sier jo det er fordi hun ikke tåler det nye produktet som skal være bedre. Hva skjer med at folk har sluttet å være hjelpsomme og hyggelige. Må alt dreie seg om penger? Anonymkode: cbf8a...a7e Så bra du tenker slik. Da kan du vippse meg penger til kosttilskudd nå Anonymkode: e1db9...93c 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #39 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er her dnakk om kosttilskudd ikke medisiner Anonymkode: 27ffb...01e Veldig viktig poeng når man skal vurdere det "moralske" her. Er det noe hun trengerTRENGER så kan nok legen hjelpe henne. Slik situasjonen er så er det selgers marked. Det er slik jeg hadde ordlagt meg og ikke gått inn i noen diskusjon med kjøper. Anonymkode: 40a56...142 1
Hactar Skrevet 6. juni #40 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg er tildels enig i at det er urimelig å bevisst sko seg på andres behover, å tjene på å selge noe du ikke trenger som hun trenger av en utgtt vare er like teit som de som selger gastromat gammel type og tror de får tusenvis for en boks.. bare idioter som både selger og kjøper.. Anonymkode: 96fd9...452 Men altså, TS skal jo bruke produktet, og må erstatte det om hun selger det hun har. Skal hun sponse en fremmeds forbruk av kosttilskudd? Har du har lyst å gi meg 600 kr fordi du har noe jeg gjerne skulle hatt? For det er det vi snakker om her. Denne damen ønsker ikke å bytte gammel variant med ny, slik at begge har produkt de kan bruke. Hun vil at TS skal gi henne gammel variant pluss 600 kr i besparelse på produkt. Om noen måneder må denne damen uansett finne en ny løsning, så TS sitt offer ville ikke gjort noen meningsfull forskjell annet enn de 600 kronene spart for en fremmed. 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå