Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har vært i et dårlig forhold, fått barn av det, det fungerer helt fint. Foreldresamarbeidet er bra. Med andre ord er forholdet mitt til min eks så godt som det kan og bør være.

Jeg fikk supreme-pakke av både fastlege og DPS +Egeninnsats

Nå ha jeg vært sammen med en mann i 2 år. Han og mor hevder hans eks var helt jævlig, og det var hun nok også i og med at hun er bipolar. Han har gått til ikke-journalførende psykolog. Da jeg var på det laveste sa hun at nå er det NULL jalla og ingen alternative løsninger. Jeg fikk KUN gå til journalførende instanser. Han var bra i lang periode. Det rare er at jeg og hans mor har mer kontakt enn de to..

Jeg begynner faktisk å lure på om jeg er fullstendig psykopat. Min svakhet er at jeg døyver unna for å unngå konflikter. Jeg har blitt god på å si ting som plager meg, men da får jeg høre at jeg har feil. og så får jeg en lang liste om alle slags beskyldninger mot HAN som jeg aldri har sagt. Han kaller seg selv ubrukelig, fullstendig idiot, bør drepe seg selv osv...

Jeg bare fatter ikke hvor han tar disse tingene fra. Når jeg gjennomgår alt vi har sagt har jeg både kjeftet, unnskyldt og konkretisert hva som er mitt problemet. Jeg føler meg godt og grundig behandlet av DPS. Arbeidsgiver og familie sier det samme,

Anonymkode: 27243...953

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ingenting av dette innlegget.

Anonymkode: 29c40...6cb

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Forstår ingenting av dette innlegget.

Anonymkode: 29c40...6cb

Fair enough. Takk for at du prøvde!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter også litt med å forstå relasjonene m.m. av det du har skrevet, Ts.

Om jeg forstår deg rett, så var ditt forrige forhold svært vanskelig, men at dere har fått til et godt samarbeid om felles barn. Og at du også har gått i behandling selv etter dette dårlige forholdet, og at du har kommet deg langt videre med å sette grenser for deg selv m.m.?

Mulig jeg tar feil, men du er nå sammen med en mann som du har vært sammen med i to år? Og han har så mye problemer at han går til psykolog, han har et sinneproblem? Og i tillegg så begynner han å lekse opp for deg, hvis du forteller om noe i forholdet som ikke fungerer for deg, og han begynner å beskylde deg for å ha sagt ting du aldri har sagt, begynner å kalle seg selv for "ubrukelig, fullstendig idiot og at han bør drepe seg selv"?

Stemmer dette?

Hvis jeg har forstått det du har skrevet om din nåværende mann riktig så lever du sammen med en ganske psykisk syk mann, en mann som også manipulerer deg, psyker deg ned, og kommer med trusler (om at han skal drepe seg selv). Dvs, du lever i et voldelig forhold, hvor nåværende mann er voldelig mot deg!

Og i så fall tenker jeg at det er helt avgjørende at du snakker med legen din om dette, og gjerne at du også ber om et par timer hos din tidligere terapeut på DPS. For om jeg har forstått deg rett, så MÅ du komme deg ut av dette forholdet, jo før jo heller!

Du kan ikke fortsette i et psykisk voldelig forhold når du har barn. Det eneste forsvarlige da er å komme deg helt ut av forholdet!

Anonymkode: ff5a0...b56

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om jeg forstår deg rett, så var ditt forrige forhold svært vanskelig, men at dere har fått til et godt samarbeid om felles barn. Og at du også har gått i behandling selv etter dette dårlige forholdet, og at du har kommet deg langt videre med å sette grenser for deg selv m.m.?

Mulig jeg tar feil, men du er nå sammen med en mann som du har vært sammen med i to år? Og han har så mye problemer at han går til psykolog, han har et sinneproblem? Og i tillegg så begynner han å lekse opp for deg, hvis du forteller om noe i forholdet som ikke fungerer for deg, og han begynner å beskylde deg for å ha sagt ting du aldri har sagt, begynner å kalle seg selv for "ubrukelig, fullstendig idiot og at han bør drepe seg selv"?

Stemmer dette?

Hvis jeg har forstått det du har skrevet om din nåværende mann riktig så lever du sammen med en ganske psykisk syk mann, en mann som også manipulerer deg, psyker deg ned, og kommer med trusler (om at han skal drepe seg selv). Dvs, du lever i et voldelig forhold, hvor nåværende mann er voldelig mot deg!

Og i så fall tenker jeg at det er helt avgjørende at du snakker med legen din om dette, og gjerne at du også ber om et par timer hos din tidligere terapeut på DPS. For om jeg har forstått deg rett, så MÅ du komme deg ut av dette forholdet, jo før jo heller!

Du kan ikke fortsette i et psykisk voldelig forhold når du har barn. Det eneste forsvarlige da er å komme deg helt ut av forholdet!

En ting til, nåværende mann har et sinnemestringsproblem, og det er også uforenelig med det å ha barn og fortsette forholdet til ham.

Kom deg ut av dette voldelige forholdet, kjære deg! ❤️

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Stemmer dette?

Du har forstått alt riktig. Jeg skrev HI rett etter han kjeftet og la seg. Så sitter jeg igjen som psykopaten og forvirret.

Jeg har roet meg ned ganske mye. Skrev innlegget i affekt. Det er mange tiltak jeg kan gjøre for å holde roen. Iblant bare bobler det over

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

En ting til, nåværende mann har et sinnemestringsproblem, og det er også uforenelig med det å ha barn og fortsette forholdet til ham.

Kom deg ut av dette voldelige forholdet, kjære deg! ❤️

Er mulig jeg er den voldelige part. Det vites ikke før terapi

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er mulig jeg er den voldelige part. Det vites ikke før terapi

Hvorfor tror du at du er den voldelige part?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har forstått alt riktig. Jeg skrev HI rett etter han kjeftet og la seg. Så sitter jeg igjen som psykopaten og forvirret.

Jeg har roet meg ned ganske mye. Skrev innlegget i affekt. Det er mange tiltak jeg kan gjøre for å holde roen. Iblant bare bobler det over

Det er svært lite av det du har skrevet som tilsier at det er du som er problemet her.

Han har et sinnemestringsproblem, han beskylder deg for å si ting du vet du ikke har sagt, han truer deg med at han skal drepe seg selv. Han er ikke en stabil mann!

Går du i terapi fremdeles - vis i så fall terapeut tråden her. For måten du skrev på etter at han ble så sint nå, det sier også mye om hvor vanskelig dette er for deg, det virker rett og slett som om du blir traumatisert eller retraumatisert på en måte.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor tror du at du er den voldelige part?

Han blir så sint og snakker så mye at jeg ikke får inn et ord. Jeg har sagt eller gjort noe som forårsaker det her. Jeg vet ikke når det skjedde men det har skjedd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er svært lite av det du har skrevet som tilsier at det er du som er problemet her.

Han har et sinnemestringsproblem, han beskylder deg for å si ting du vet du ikke har sagt, han truer deg med at han skal drepe seg selv. Han er ikke en stabil mann!

Går du i terapi fremdeles - vis i så fall terapeut tråden her. For måten du skrev på etter at han ble så sint nå, det sier også mye om hvor vanskelig dette er for deg, det virker rett og slett som om du blir traumatisert eller retraumatisert på en måte.

Jeg er usikker på om jeg har hatt fullgodt utbytte av terapien min, om jeg er psykopat eller om jeg generelt er godt egna til å se flere sider. Jeg ser meg selv som en som liker å snakke

Jeg er vet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er usikker på om jeg har hatt fullgodt utbytte av terapien min, om jeg er psykopat eller om jeg generelt er godt egna til å se flere sider. Jeg ser meg selv som en som liker å snakke

Jeg er vet. 

Kjære ts, bare kom deg ut av det forholdet. Uansett hvem som er skyld i hva. Jobb med psykologen. Kom deg videre og bli bedre fra dine traumer. Først da kan du finne en trygg mann. 

Anonymkode: 7a77b...ad7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kjære ts, bare kom deg ut av det forholdet. Uansett hvem som er skyld i hva. Jobb med psykologen. Kom deg videre og bli bedre fra dine traumer. Først da kan du finne en trygg mann. 

Men jeg føler jeg er trygg nok til å si at min er trygg. Jeg får det bare ikke inn i han at han ikke er ferdig terapautisk sett. Han kjefter meg ut i en sllik skala at jeg blir usikker

Det er når de blir trøtte/slitne de blir sinte.

Er på det siste du sa.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg tror jeg er bra fra traumer. Tror typen mangler god behandling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...