AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:32 #1 Skrevet torsdag kl 21:32 Har latt være å vaske mannens halvdel av badeskapet den siste mnd nå.. Hvorfor greier ikke en mann å se at her må noe gjøres? (Min side av skapet er skinnende hvit, ikke fordi jeg vasker hver dag, men fordi jeg bare generelt holder det rent, tørker over tannbørsten før jeg setter den inn osv, så det ikke renner vann overalt etc. Common sense, trodde jeg... Noen andre som har gjort tilsvarende "eksperiment "? Anonymkode: 09dd9...980 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:38 #2 Skrevet torsdag kl 21:38 Han synes vel bare ikke det er noen big deal da. Eller så vet han at du før eller siden kommer til å vaske for ham. Anonymkode: b3631...c0e 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:38 #3 Skrevet torsdag kl 21:38 Dette er din mann. Ikke tro at resten av oss velger like dårlige livspartnere. Anonymkode: d2f88...c23 8 1
Mezzosoprena Skrevet torsdag kl 21:42 #4 Skrevet torsdag kl 21:42 Eksperiment? Nei, det trenger jeg faktisk ikke. Her er vi begge voksne mennesker med common sense som vasker alt som er nødvendig når det er nødvendig. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:54 #5 Skrevet torsdag kl 21:54 Rart å henge ut sin egen mann på den måten. Jeg ser ikke poenget med slike "eksperiment". Kanskje han ikke bryr seg så mye om at det må være skinnende rent til enhver tid. Hvis min samboer ikke vasker like ofte eller akkurat på min måte, så er det lite å gjøre med det. Da kan jeg klage over det eller bare akseptere at vi er ulike der. Anonymkode: 6e175...c7a 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:58 #6 Skrevet torsdag kl 21:58 Jeg er kvinne, og må si jeg på ingen måte gidder vaske inni skapet på badet mer enn maks 2-3 ganger i året. Jeg ser det ikke er skinnende rent ja, men jeg bryr meg ikke. Hvis dette irriterer deg sånn, så be han om å slutte sette tannbørste og tannkrem inn i skapet, og heller sette det på kanten av vasken. Eller så minner du han på at han må vaske inni skapene også når han tar en grundig vask på badet. Anonymkode: 5a7fb...208 7
Kygos Skrevet torsdag kl 22:20 #7 Skrevet torsdag kl 22:20 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Har latt være å vaske mannens halvdel av badeskapet den siste mnd nå.. Hvorfor greier ikke en mann å se at her må noe gjøres? (Min side av skapet er skinnende hvit, ikke fordi jeg vasker hver dag, men fordi jeg bare generelt holder det rent, tørker over tannbørsten før jeg setter den inn osv, så det ikke renner vann overalt etc. Common sense, trodde jeg... Noen andre som har gjort tilsvarende "eksperiment "? Anonymkode: 09dd9...980 Se litt mindre på TikTok og ta deg et glass vin. 6 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:03 #8 Skrevet fredag kl 04:03 Tydeligvis ingen i tråden her som bor med en mann som ikke "tar sin del". Jeg gjorde samme type eksperiment bare for å se om han etterhvert ville legge merke til at noe måtte gjøres. Men det gjorde han ikke. Det ble til slutt så ekkelt at jeg ikke orket mer, men han til aldri tak selv. Selv ikke om jeg ba om det rett ut til han. Dessverre. 😔 Anonymkode: 336a9...607 2 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:22 #9 Skrevet fredag kl 04:22 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tydeligvis ingen i tråden her som bor med en mann som ikke "tar sin del". Jeg gjorde samme type eksperiment bare for å se om han etterhvert ville legge merke til at noe måtte gjøres. Men det gjorde han ikke. Det ble til slutt så ekkelt at jeg ikke orket mer, men han til aldri tak selv. Selv ikke om jeg ba om det rett ut til han. Dessverre. 😔 Anonymkode: 336a9...607 Jeg har bodd med en som ikke ser hva som må gjøres. Men det handlet om mye større ting enn å vaske inni skapet på badet... Anonymkode: 5a7fb...208
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:29 #10 Skrevet fredag kl 04:29 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Tydeligvis ingen i tråden her som bor med en mann som ikke "tar sin del". Jeg gjorde samme type eksperiment bare for å se om han etterhvert ville legge merke til at noe måtte gjøres. Men det gjorde han ikke. Det ble til slutt så ekkelt at jeg ikke orket mer, men han til aldri tak selv. Selv ikke om jeg ba om det rett ut til han. Dessverre. 😔 Anonymkode: 336a9...607 Samme her. Har selv en mann som gir fullstendig f. Har sluttet å skifte hans sengetøy og hodeputen hans er rett og slett klissete. Han er en skikkelig gris. Han vasket et grisete wc her hjemme etter at ett av barna hadde hatt omgangssyke. Han fjernet alt av avføring, men lot alt av urinflekker stå igjen og ble sint på meg når jeg påpekte det. Anonymkode: 90dbd...4a1 1 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:31 #11 Skrevet fredag kl 04:31 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har bodd med en som ikke ser hva som må gjøres. Men det handlet om mye større ting enn å vaske inni skapet på badet... Anonymkode: 5a7fb...208 Ja selvfølgelig! Men for min del gjorde jeg det for å se om han etterhvert ville se dritten selv og skjønne at han måtte ta sin del han også. (For det manglet ikke på forespørsler fra meg om å bidra) For min del gikk det jo på hans manglende respekt, at han lot meg stå med alt selv om jeg ba om hjelp. Anonymkode: 336a9...607 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:40 #12 Skrevet fredag kl 04:40 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja selvfølgelig! Men for min del gjorde jeg det for å se om han etterhvert ville se dritten selv og skjønne at han måtte ta sin del han også. (For det manglet ikke på forespørsler fra meg om å bidra) For min del gikk det jo på hans manglende respekt, at han lot meg stå med alt selv om jeg ba om hjelp. Anonymkode: 336a9...607 Du ber faktisk ikke om hjelp, men om at han som et voksent menneske tar SIN halvdel av arbeidet i SITT eget hjem. Her bunner det i ekstrem latskap fra hans side, at han heller lemper alt over på meg for å ha det mer behagelig selv, og at han uansett gir faen i at det er gamle matflekker på kjøkkenet og urinflekker rundt hele wc på badet. Det er ikke så lett når man har vært gift i 15 år, har 3 barn sammen og er 100 % avhengig av hverandre hver eneste dag for å få familielogistikken til å gå opp. Men jeg kommer naturligvis til å initiere samlivsbrudd på sikt. Enn så lenge så blir det å bite tennene sammen, smile og fortsette med å være ubetalt hushjelp/koordinator i flere timer daglig for en mann jeg hverken liker eller respekterer, for barnas skyld. Anonymkode: 90dbd...4a1 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:45 #13 Skrevet fredag kl 04:45 Sorry, men jeg har null sympati med dere som sutrer her. Det at dere finner dere i dette gjør dere minst like tafatte som mennene dere klager over. Det finnes kvinner med minimal boevne også, min eks-kone er av dem, men hun er da altså min eks-kone. Anonymkode: c8ae3...df6 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:55 #14 Skrevet fredag kl 04:55 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du ber faktisk ikke om hjelp, men om at han som et voksent menneske tar SIN halvdel av arbeidet i SITT eget hjem. Her bunner det i ekstrem latskap fra hans side, at han heller lemper alt over på meg for å ha det mer behagelig selv, og at han uansett gir faen i at det er gamle matflekker på kjøkkenet og urinflekker rundt hele wc på badet. Det er ikke så lett når man har vært gift i 15 år, har 3 barn sammen og er 100 % avhengig av hverandre hver eneste dag for å få familielogistikken til å gå opp. Men jeg kommer naturligvis til å initiere samlivsbrudd på sikt. Enn så lenge så blir det å bite tennene sammen, smile og fortsette med å være ubetalt hushjelp/koordinator i flere timer daglig for en mann jeg hverken liker eller respekterer, for barnas skyld. Anonymkode: 90dbd...4a1 Nei, selvsagt skulle det ikke være nødvendig å "be om hjelp", da det er like mye hans ansvar. Men det mente dessverre ikke han. Og da spurte jeg om hjelp for å tydeliggjør at jeg forventet at han også bidro. Men nei.. Og nei, anonym rett over, man e ikke tafatt om man godtar at det er slik. For min del prøvde jeg i mange mange år å få han til å bidra, uten hell. Men vi har barn sammen, og da svelger man mange kameler for å få ting til å fungere. Hvis alle skal gå fra hverandre fordi den ene parten ikke bidrar med husarbeid, blir det i alle fall ekstremt mange flere skilsmissebarn. (Og menn har en tendens til å endre seg når barna kommer, så man ser gjerne ikke tegnene før det er for sent) Det ble skilsmisse til slutt her, jeg følte meg så veldig lite respektert og følelsene og respekten for han avtok mer og mer når han ikke bidro. Følte jeg hadde et ekstra barn i stedet for en mann. Men et forhold består av mer enn husarbeid. (Og nei, min bidro ikke mer enn meg på andre områder som oppussing, snømåking, plenklipping osv. Eneste unntaket var bilen, han tok ansvar for å bestille time på verksted når det trengtes, og skiftet dekk) Jeg skulle ønske vi hadde klart å redde forholdet. Barnet har fått det mye verre som skilsmissebarn, og økonomisk har det vært en katastrofe, samt at jeg savner all familie jeg har mistet. Men jeg gikk på kompromiss med meg selv, og mistet meg selv helt. Med fasit i hånd skulle jeg blitt i forholdet for ungen sin del😭 Anonymkode: 336a9...607
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:58 #15 Skrevet fredag kl 04:58 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja selvfølgelig! Men for min del gjorde jeg det for å se om han etterhvert ville se dritten selv og skjønne at han måtte ta sin del han også. (For det manglet ikke på forespørsler fra meg om å bidra) For min del gikk det jo på hans manglende respekt, at han lot meg stå med alt selv om jeg ba om hjelp. Anonymkode: 336a9...607 Men om man vet partneren ikke ser ting, så er det bare urettferdig å teste de for å se om de legger merke til småting som det vises til her. Eksen min innså at klær ikke vasket seg selv da han spurte hvorfor det ikke var rent undertøy i skapet, og jeg sa at undertøyet hans lå vel i skittentøyskurven, og spurte når han sist vasket klærne... Slike ting ser de. Tannkrem-søl inni ett skap som for det meste er lukket derimot er ikke like synlig. Anonymkode: 5a7fb...208
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:22 #16 Skrevet fredag kl 05:22 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tydeligvis ingen i tråden her som bor med en mann som ikke "tar sin del". Jeg gjorde samme type eksperiment bare for å se om han etterhvert ville legge merke til at noe måtte gjøres. Men det gjorde han ikke. Det ble til slutt så ekkelt at jeg ikke orket mer, men han til aldri tak selv. Selv ikke om jeg ba om det rett ut til han. Dessverre. 😔 Anonymkode: 336a9...607 Jo, min samboer ser ofte ikke det jeg gjør. Han har høyere terskel for når det er på tide å ta ting, men noen ting er han veldig flink til. Jeg gidder ikke å henge han ut på kg bare fordi han ikke er "flink" nok til å vaske på badet for eksempel. Stort sett så vet man sånne ting når man blir sammen med en person. Da ser man hvordan de har det og da er det rart å klage over det mange år senere. Anonymkode: 6e175...c7a
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:29 #17 Skrevet fredag kl 05:29 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Men om man vet partneren ikke ser ting, så er det bare urettferdig å teste de for å se om de legger merke til småting som det vises til her. Eksen min innså at klær ikke vasket seg selv da han spurte hvorfor det ikke var rent undertøy i skapet, og jeg sa at undertøyet hans lå vel i skittentøyskurven, og spurte når han sist vasket klærne... Slike ting ser de. Tannkrem-søl inni ett skap som for det meste er lukket derimot er ikke like synlig. Anonymkode: 5a7fb...208 Min eks var huslig før vi ble sammen. Og kunne holde kontoret sitt rent for eksempel. Men han bidro ikke på noe som var felles. Om det ble lite klær hos han, vasket han sine klær. Men kunne ikke finne på å samtidig vaske ungenes klær. Jeg ba om hjelp til spesifikke ting, at han f.eks vasket gjestetoalettet en gang i uka. Da er det ikke snakk om å se om det er skittent eller ikke, da er det snakk om å gjøre en huslig oppgave ved et gitt intervall. Det klarte han ikke.. Og det er ikke riktig at menn skal unnskyldes med at "de ikke ser hva som må gjøres". Da bør de lære seg at bad vaskes minimum en gang i uka, at det er lurt å sette på klær et par ganger i uka osv. De klarer å følge opp bilen, da bør de klare å lære seg å følge opp hus også... Anonymkode: 336a9...607 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:38 #18 Skrevet fredag kl 05:38 Kan du ikke bare la være å åpne skapdøra, så slipperdu å se det? Anonymkode: c12a6...a22
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:46 #19 Skrevet fredag kl 05:46 Weaponized incompetence. De vet at huset blir møkkete og at det må vaskes, men de vet også at dama ordner opp hvis de bare venter litt eller gjør en dårlig jobb. Jeg gidder ikke slike menn lenger. Livet er for kort til å leke husmor for en gris! Anonymkode: 6c81a...8a8 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:50 #20 Skrevet fredag kl 05:50 Jeg tror mange mennesker er slik TS, menn og kvinner - at de rett og slett ikke legger merke til det, de ser ikke behover på samme måte og derfor blir det opp til den som SER det og som PLAGES av dette å ta ansvaret.. Jeg er en som ser, min datter er en som ser og min sønn - deres partnere og min ser ikke 😂 og jeg tror det ofte er slik at man finner seg en partner på godt og vondt som ikke er helt lik en selv og må velge leve med noen greier rett og slett, hvis det plager deg så mye elg å leve alene.. Anonymkode: a17de...716
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå