Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

At de ser deg og sier hei når du kommer inn. Bli spurt raskt om du trenger hjelp? Småskravler? Eller vil du være i fred? 

Anonymkode: 02d73...c46

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høflig hei. Trenger ikke spørre om jeg trenger hjelp for min del. Trenger jeg hjelp, så spør jeg 

Anonymkode: db977...ce4

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

«Si i fra om du trenger hjelp» med et smil. Så holde avstand, ikke ka meg føle meg overvåket, ikke kommenter klærne jeg tar i, ikke påpek tilbud eller nyheter, la meg få forlate butikken når jeg ikke kjøper noe uten at jeg føler jeg gjør noe galt. I hovedsak; jeg ønsker å bli behandlet som luft frem til jeg henvender meg til deg. 

Anonymkode: 9b374...a0e

• Liker 17
  • Nyttig 8
Gjest pop up bruker
Skrevet

Jeg ønsker å bli sett, motta et hei og velkommen. Så forventer jeg at de faktisk følger litt med på meg, og etter en liten stund spør om det er noe jeg trenger hjelp til eller om jeg bare titter litt. Da får jeg både muligheten til å be om hjelp hvis jeg trenger det, og avslå hvis ikke. 

Da jeg jobbet i klesbutikk ble vi opplært i grunnleggende service, men det tro jeg ikke man blir lengre. Desverre. 

Skrevet

Enig med begge de to siste her. Enten Hei eller si I fra om du trenger hjelp også la meg være i fred. Stikker om det blir masse greier, jeg vil handle og bestemme meg i fred.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

At de ikke kommer bort til meg når jeg går inn i butikken, men at de er lett tilgjengelige hvis jeg ber om hjelp. At de ikke ignorerer meg når jeg kommer i kassa for å betale, og at de ikke prøver å selge meg noe ekstra. Jeg vet at butikkansatte møter en i døra og prøver mersalg fordi de får beskjed om det og ikke fordi de ønsker å mase, men kan alltids håpe noen butikksjefer leser innlegget :) 

Anonymkode: 85465...6f9

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Smiler og sier hei. Eller kanskje gir et nikk viss blikket møtes. Er egentlig bare en butikkansatt jeg har møtt som ikke virker hyggelig og imøtekommende. Han jobber i butikken jeg handler mest på, virker veldig sur og brydd av at du kommer å handler. Har flere ganger prøvd å si hei til han tidligere, men blir bare oversett/avikende blikk. Men han behandler alle slik. Tenker for meg selv at han sliter med noe og muligens hater jobben. Han har jo tross alt jobbet i butikkyrket i 40+ år. :vetikke:

Anonymkode: 2ec84...82c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Overse meg 100% helt til jeg spør om noe. Jeg har headset og ser stort sett ikke på de og de fleste tar det hintet, men så er det noen som insisterer på å komme bort og prate til meg alikevel. Blir sprø av det. 🙄

Anonymkode: 0d1d4...311

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

«Hei, si ifra om du trenger hjelp😊»

Så ingenting mer før jeg evt tar kontakt. De må gjerne se litt i minretning og si hade når jeg drar men minst mulig kontakt egentlig. De har sikkert mer enn nok å gjøre om de ikke skal måtte stå på pinne i tilegg.

Anonymkode: 5f158...cfd

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
pop up bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ønsker å bli sett, motta et hei og velkommen. Så forventer jeg at de faktisk følger litt med på meg, og etter en liten stund spør om det er noe jeg trenger hjelp til eller om jeg bare titter litt. Da får jeg både muligheten til å be om hjelp hvis jeg trenger det, og avslå hvis ikke. 

Da jeg jobbet i klesbutikk ble vi opplært i grunnleggende service, men det tro jeg ikke man blir lengre. Desverre. 

Dette er alt jeg ikke ønsker. At de tar kontakt før jeg i det hele tatt rekker å se på en vare, og at en føler at de følger nøye med på en. Det er slikt som gjør mitt butikkbesøk kort. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Klin gærne.

Anonymkode: ad6aa...4aa

Gjest pop up bruker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er alt jeg ikke ønsker. At de tar kontakt før jeg i det hele tatt rekker å se på en vare, og at en føler at de følger nøye med på en. Det er slikt som gjør mitt butikkbesøk kort. 

Så du vil ikke ha er hei når du kommer inn i en butikk en gang? Spørsmålet om du trenger hjelp blr etter min mening ikke komme med det samme, men etter kunden har fått sett seg litt rundt.

Du skal så klart ikke føle at noen følger med på deg, men for å se an dine behov så må man jo se på kundene sine, men er man flink så merker du det ikke :)

Kundebehandling handler også mye om å se mennekser og tolke dem. Noen ser du med en gang at ikke ønsker kontakt så da er det ikke noe poeng å kontakt dem for spørsmål om de har behov for noe - da er det best å la de gå videre å titte på egen hånd. 

Endret av pop up bruker
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At de ikke kommer bort til meg når jeg går inn i butikken, men at de er lett tilgjengelige hvis jeg ber om hjelp. At de ikke ignorerer meg når jeg kommer i kassa for å betale, og at de ikke prøver å selge meg noe ekstra. Jeg vet at butikkansatte møter en i døra og prøver mersalg fordi de får beskjed om det og ikke fordi de ønsker å mase, men kan alltids håpe noen butikksjefer leser innlegget :) 

Butikksjefer eller butikkeiere? 

Butikksjefer har i likhet med alle andre butikkansatte ikke noe de skulle ha sagt på de evige mersalg maset. Med mindre de eier butikken selv men det gjør de færreste😶

Anonymkode: e3264...d31

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Overse meg, takk. Jeg vil være helt i fred. Jeg sier ifra om jeg lurer på noe. Jeg ønsker at den ansatte skal sulle med egne ting/butikkting, slik at jeg får titte uten å føle meg iakttatt. 

Det er overlevbart at de gir meg et nikk for å si at de har sett meg, for så å sulle videre med egne/butikkting.

Anonymkode: 72390...35f

• Liker 4
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Har en i lokalbutikken,første han sier er Vil du ha pose. Ingen hei ingenting. 

Anonymkode: b248e...78b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

At de ser deg og sier hei når du kommer inn. Bli spurt raskt om du trenger hjelp? Småskravler? Eller vil du være i fred? 

I klesbutikk er det jævlig irriterende når de umiddelbart kommer bort for å spørre om du trenger hjelp. La meg få kikke litt i fred! Enkelte butikker dropper jeg å gå til 

Anonymkode: 61ee7...e5d

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
pop up bruker skrev (5 minutter siden):

Så du vil ikke ha er hei når du kommer inn i en butikk en gang? Spørsmålet om du trenger hjelp blr etter min mening ikke komme med det samme, men etter kunden har fått sett seg litt rundt.

Greit nok at de sier hei hvis de står så nær at det er naturlig, men ønsker ikke at de kommer bort til meg og begynner å spørre om ting. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på om den ansatte er søta Pernille på 24 eller gretne Mette tre uker unna pensjon. 

Anonymkode: 4022c...fff

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ønsker at de skal være tilgjengelige, men ikke mase/spørre. Altså at tilgjengelige så jeg kan spørre hvis jeg trenger hjelp. Men liker ikke at de kommer og spørr meg. Jeg foretrekker at jeg tar kontakt.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

«Si i fra om du trenger hjelp» med et smil. Så holde avstand, ikke ka meg føle meg overvåket, ikke kommenter klærne jeg tar i, ikke påpek tilbud eller nyheter, la meg få forlate butikken når jeg ikke kjøper noe uten at jeg føler jeg gjør noe galt. I hovedsak; jeg ønsker å bli behandlet som luft frem til jeg henvender meg til deg. 

Anonymkode: 9b374...a0e

Dette👏👏😃

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...