AnonymBruker Skrevet 5. juni #1 Skrevet 5. juni Du blir dårlig av hormonterapi, glidemiddel ikke fungerer optimalt og det kjennes ut som du blir raspet opp innvendig når du blir penetrert? Anonymkode: 1ef10...63b
AnonymBruker Skrevet 5. juni #3 Skrevet 5. juni Pause med sex. Du må ikke penetreres. Tålmodighet og en snill mann hjelper. Anonymkode: 72f3d...769 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni #4 Skrevet 5. juni Gaia skrev (2 timer siden): Har du prøvd lokale hormoner? F.eks. Vagifem? Tåler ikke Vagifem. Får migrene fra helvete og kvalme Ts Anonymkode: 1ef10...63b
AnonymBruker Skrevet 5. juni #5 Skrevet 5. juni Jordnøttolje. Naturlig antiseptisk og gir god glid. God olivenolje og arganolje kan også brukes, men har ikke tilsvarende antiseptisk egenskaper. Anonymkode: ebc56...5e5 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #7 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jordnøttolje. Naturlig antiseptisk og gir god glid. God olivenolje og arganolje kan også brukes, men har ikke tilsvarende antiseptisk egenskaper. Anonymkode: ebc56...5e5 Ikke lett å få oljen inn i skjeden, men du tenker å bruke det som glidemiddel på pikken ? Ts Anonymkode: 1ef10...63b 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #8 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke lett å få oljen inn i skjeden, men du tenker å bruke det som glidemiddel på pikken ? Ts Anonymkode: 1ef10...63b Prøvd bacimicyn, zovirax, remisoft eller canesten på den måten? Mannen kan få sår på forhuden pga medisiner for diabetes så hjelper på å bruke krem, som også fungere som glidekrem. Anonymkode: cb3d4...2c5 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #9 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke lett å få oljen inn i skjeden, men du tenker å bruke det som glidemiddel på pikken ? Ts Anonymkode: 1ef10...63b Det kan du. Evt kan du også bruke en finger med olje på. Min gyn anbefalte å bruke olje hver gang jeg dusjet også. Anonymkode: c7590...045
AnonymBruker Skrevet 6. juni #10 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke lett å få oljen inn i skjeden, men du tenker å bruke det som glidemiddel på pikken ? Ts Anonymkode: 1ef10...63b Ja smører det på pikken. Tar gjerne litt på underlivet mitt også, men da mest for å ha glid også på klitoris og kjønnslepper. Synes det er bedre. Som en nevner er det ikke dumt å bruke litt etter dusj også. En spesiell sår periode smurte jeg meg etter hvert toalettbesøk. (Vasket med litt vann, tørket og smurte på bare litt jordnøttolje.) Avsto dessuten fra sex til jeg ikke lenger var sår, og så brukte vi bare jordnøttolje som glidemiddel en god stund før vi også tok sjansen til å prøve andre oljer, fordi jeg ikke liker lukta av jordnøttolje så godt. Billig olivenolje anbefales absolutt ikke. Dyr og skikkelig olivenolje fungerer veldig godt for oss begge, men blir jeg bare ørlite sår er det rett over til jordnøttolje igjen. Både ved sex (rikelig/passelig) og ved vask (bare litt). Jeg går ut fra at du har utelukket sopp og bakteriell ubalanse, og mest sliter med såre/tørre slimhinner. Jordnøttolje hjelper litt mot ubalanse, men isåfall ville jeg kjøpt gel- tuber mot det på apoteket også. Angående kun såre/tørre slimhinner er jordnøttolje veldig bra (men vent med sex til sårhet er leget), om kun tørre slimhinner også god olivenolje og ekte arganolje. Mulig også flere typer olje, men dette er hva jeg så langt har prøvd. Om jeg likte lukt og smak på jordnøttolje like godt som olivenolje hadde jeg nok brukt det hele tiden. Anonymkode: ebc56...5e5 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #11 Skrevet 6. juni Høres igrunn ut som en skikkelig soppinfeksjon. Ville begynt med å ta en behandling for det først å fremst. Anonymkode: d6e39...168 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #12 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Høres igrunn ut som en skikkelig soppinfeksjon. Ville begynt med å ta en behandling for det først å fremst. Anonymkode: d6e39...168 Ikke sopp, men sår skjede pga overgangsalder Ts Anonymkode: 1ef10...63b 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #13 Skrevet 6. juni Litt usikker på hva du spør om, er dette et varig problem, for da er det vel ikke at du er sår i skjeden, men rett og slett at du har vulvodyni eller vestibulitt? Det finnes behandling for dette. Få hjelp hos en gynekolog. Anonymkode: 0e5c6...951 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #14 Skrevet 6. juni Hvor lenge har du hatt det slik? Altså etter å ha lest de andre svarene du får her blir jeg skremt på dine vegne. Om det er slik at du kanskje har vestibulitt så må du ikke finne på å kødde med skjeden din med å putte masse forskjellig oppi der. Anonymkode: 0e5c6...951 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #15 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Litt usikker på hva du spør om, er dette et varig problem, for da er det vel ikke at du er sår i skjeden, men rett og slett at du har vulvodyni eller vestibulitt? Det finnes behandling for dette. Få hjelp hos en gynekolog. Anonymkode: 0e5c6...951 Overgangsalderen er grunnen til at skjeden er sår og tørr Ts Anonymkode: 1ef10...63b 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #16 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvor lenge har du hatt det slik? Altså etter å ha lest de andre svarene du får her blir jeg skremt på dine vegne. Om det er slik at du kanskje har vestibulitt så må du ikke finne på å kødde med skjeden din med å putte masse forskjellig oppi der. Anonymkode: 0e5c6...951 Begynte å bli for sår til sex for snart to år siden. Ts Anonymkode: 1ef10...63b
Gaia Skrevet 7. juni #17 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (På 6.6.2025 den 0.49): Tåler ikke Vagifem. Får migrene fra helvete og kvalme Ts Anonymkode: 1ef10...63b Har du prøvd andre typer?
AnonymBruker Skrevet 7. juni #18 Skrevet 7. juni Tåler du ikke Intrarosa heller? Jeg har god erfaring med laser i skjeden (sjekk ut på A-Medi Asker), men det koster endel da og må følges opp hvert år. Ble 85 % bedre av det. Anonymkode: d2d76...ae5 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #19 Skrevet 7. juni Gaia skrev (58 minutter siden): Har du prøvd andre typer? Det har jeg ikke. Ts Anonymkode: 1ef10...63b
AnonymBruker Skrevet 7. juni #20 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Tåler du ikke Intrarosa heller? Jeg har god erfaring med laser i skjeden (sjekk ut på A-Medi Asker), men det koster endel da og må følges opp hvert år. Ble 85 % bedre av det. Anonymkode: d2d76...ae5 Er det det Volvat tilbyr? Hva koster det? Ts Anonymkode: 1ef10...63b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå