Gå til innhold

Hvilken tv pakke har du og hva betaler du i mnd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt Telenor inkludert i husleien og har vært veldig fornøyd, men nå må vi betale for tv-kanalene selv.

Hvilken tv-pakke/ leverandør har du og hva du betaler du pr mnd?

Jeg trenger bare den minste pakken, men ønsker Netflix og tilgang til Max eller Viaplay.

Anonymkode: e704a...c20

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det fortsatt TV-pakker? Har ikke hørt om noen som har hatt det på årevis. 

Anonymkode: e2c7b...caa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Finnes det fortsatt TV-pakker? Har ikke hørt om noen som har hatt det på årevis. 

Anonymkode: e2c7b...caa

Allente

RiksTV

Telenor

Strim and so on

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nrk er gratis. Netflix og YouTube Premium holder lenge for min del, youtube Music inkludert så sparer Spotify abonnementet. 

RiksTV er vel blant de rimeligste? 

Anonymkode: 81343...27b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

NRK og Netflix

Anonymkode: 42b15...0e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nrk er vel ikke gratis?

Bor i borettslag som nå skal overtas av Obos, og har fått beskjed om at de skal komme neste uke å installere utstyr for å ta inn tv signaler.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nrk er vel ikke gratis?

Bor i borettslag som nå skal overtas av Obos, og har fått beskjed om at de skal komme neste uke å installere utstyr for å ta inn tv signaler.

Ts

NRK betaler vi for gjennom skatten så det er gratis kanaler.

Ellers så har vi Telia Play gjennom borettslaget og er kjempefornøyd med de, har både tv og internett. Vi betaler gjennom fellesutgiftene men har en god avtale, tror muligens det er rundt 300 og da har vi internett som vi kan være flere som gamer heavy.

Anonymkode: b2f2e...10d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nrk er vel ikke gratis?

Ts

NRK er helt gratis. Kan enten sees med en vanlig digital antenne, nrk app på tv/app  eller gratis via parabol (da kontakter du viasat og får et gratis nrk kort).

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har,

YouTube premium 169,-

AppleTV+ 99,-

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nrk er gratis. Netflix og YouTube Premium holder lenge for min del, youtube Music inkludert så sparer Spotify abonnementet. 

RiksTV er vel blant de rimeligste? 

Nrk er ikke gratis, trekkes gjennom skatten 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Filifjonkamor skrev (12 timer siden):

Nrk er ikke gratis, trekkes gjennom skatten 

Nå var du veldig smart ja, for å sitere Martin Schanche. 

Ingenting er gratis med den definisjonen, alt har jo en eller kostnad.

Skrevet

Jeg synes det er pussig at det er såpass mange som har "TV pakker" fremdeles. 

Vi veksler mellom streaming-tjenester (maks to om gangen). Nok å se på og mye billigere enn disse "pakkene"

AnonymBruker
Skrevet
Forenkle skrev (12 minutter siden):

Vi veksler mellom streaming-tjenester (maks to om gangen). Nok å se på og mye billigere enn disse "pakkene"

Det er ikke "pussig", siden de aller fleste borettslag vel har slike pakker enten man vil ha dem eller ei. Vi fikk Telenor, like etter at jeg hadde sagt opp fasttelefonen og trodde jeg var ferdig med dem for godt. Kanaltilbudet er ok, kan bytte kanaler og ha netflix en mnd og max, viaplay eller andre en annen. Jeg vet ikke hvor stor del av husleien som går til tv, men mistenker at det er mer enn jeg ville betalt om det var fritt valg. 

Anonymkode: b42fe...185

• Nyttig 1
Skrevet

Nå kommer jeg fra et samboerskap hvor vi betalte 1200 hver mnd for internett og kanaler. Jeg har valgt å kjøpe meg inn i et borettslag. Der har vi internett og kanaler inkludert i husleie. Kan velge noen kanaler bort, og få det jeg ønsker. Jeg har valgt bort masse, kanaler jeg ikke ser på. Til gjengjeld, har Netflix, tv2 Play, dvs ingen streaming eller kostnader utenom husleie. 

I en periode kjøpte jeg mer internett, det kostet meg 49 kr pr mnd. Det var da datter bodde her. Som alene trenger jeg ikke mer enn borettslaget gir. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke "pussig", siden de aller fleste borettslag vel har slike pakker enten man vil ha dem eller ei. Vi fikk Telenor, like etter at jeg hadde sagt opp fasttelefonen og trodde jeg var ferdig med dem for godt. Kanaltilbudet er ok, kan bytte kanaler og ha netflix en mnd og max, viaplay eller andre en annen. Jeg vet ikke hvor stor del av husleien som går til tv, men mistenker at det er mer enn jeg ville betalt om det var fritt valg. 

Anonymkode: b42fe...185

Når det blir tvunget på deg, blir det jo en annen sak (en sak verd å ta opp med styret i borettslaget, vil jeg påstå). 

Men jeg snakket om de som velger å kjøpe en TV-pakke, og dem er det mange av. Beklager at jeg ikke tenkte på borettslag, her jeg bor finnes ikke det. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, et av mine problemer med strømmetjenester, er at jeg sliter med å finne noe å se på når jeg egentlig bare trenger bakgrunnsstøy og ikke vil velge. Det er da kanalpakker med alskens tull på Fem og lignende kanaler kommer til sin rett :P 

Anonymkode: 7d496...513

AnonymBruker
Skrevet
Forenkle skrev (32 minutter siden):

All den tid det fortsatt er mange som bor i borettslag og sameier, er det ikke så rart nei.. 

Anonymkode: 24f45...9ce

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen tv-streamingselskaper som har Netflix inkludert i sin pakke da? Det har ikke jeg sett. Netflix selger sine egne abonnementer til folk, så det må man tegne utenom. 

Husker ikke helt hva jeg betaler for Netflix, mulig det var 189 kr etter siste prisøkning.

Jeg har Allente som streamingleverandør. Har ikke lineær-tv løsning. Kun internettstreaming av de tv-kanalene jeg har og kan se når jeg vil, uavhengig av sendetid. Viaplay er inkludert hos Allente.

Anonymkode: f4414...44f

Skrevet
Forenkle skrev (19 minutter siden):

Når det blir tvunget på deg, blir det jo en annen sak (en sak verd å ta opp med styret i borettslaget, vil jeg påstå). 

Men jeg snakket om de som velger å kjøpe en TV-pakke, og dem er det mange av. Beklager at jeg ikke tenkte på borettslag, her jeg bor finnes ikke det. 

Jeg bor også i borettslag og det bor en del eldre her. De er vant til den gamle metoden med å se lineær tv og da er tv-pakker helt greit. Ingen føler det blir tvunget på og man kan jo velge om man vil se eller ikke. Vi har også antenner på taket, så tror vi får en grei avtale der også. Jeg er av dem som ser en del lineært (tar opp og ser når jeg vil (og hopper over reklamer, selvfølgelig)), for det er en del dokumentarer jeg ikke ville fått sett om jeg ikke visste om dem fra tv-guiden. Jeg liker å reise fra lenestolen og det kan jeg gjøre på den måten.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

NRK er helt gratis. Kan enten sees med en vanlig digital antenne, nrk app på tv/app  eller gratis via parabol (da kontakter du viasat og får et gratis nrk kort).

NRK er absolutt ikke gratis, men dekkes over skatteseddelen siden så mange hoppet over lisensen, 

Beløpet du bidrar med til NRK via skatten, varierer basert på din bruttoinntekt: (Muligens enda høyere nå)

• Under 150 000 kr: 200 kr

• 150 000–200 000 kr: 800 kr

• 200 000–250 000 kr: 1 400 kr

• 250 000–350 000 kr: 1 600 kr

• Over 350 000 kr: 1 700 kr

Det er per person som har inntekt, mye billigere for meg som allerede betalte for de som ikke gjorde det mye dyrere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...