AnonymBruker Skrevet 6. juni #41 Skrevet 6. juni I vårt tilfelle fordi vi hadde vært sammen lenge og jeg ønska å få barn med ham 🤷♀️ Han er en helt vanlig, snill og rolig fyr. (Han hadde derimot sagt «ja, men ikke nå» i årevis før han til slutt – under tvil viste det seg – gikk med på barneønsket. Så fikk vi ett barn, og han forguder henne. Men han nekter å få et barn til fordi «barn er så slitsomt». Såååå ja. Det er en sorg. Jeg skulle gjerne hatt både 3 og 4 barn hvis jeg hadde hatt en mann som var enig om akkurat det.) Anonymkode: 08d88...0f8
AprilLudgate Skrevet 6. juni #42 Skrevet 6. juni Jeg vokste opp med mye dårlige rollemodeller hos begge kjønn, men også klassikeren på 80tallet hvor fedrene forsvant totalt (i miljøet jeg vokste opp i). Så jeg så etter tegn, grønne og røde flagg. Hvordan han var med tantebarna mine når vi satt barnevakt, hvilke syn han hadde på gjennomføring av Familien AS osv. Tok han tak hjemme, eller ble alt overlatt til meg. Sløste han som en full sjømann med penger, hvordan var temperementet, i det hele tatt: Kunne han tatt godt vare på barn om noe skjedde meg. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #43 Skrevet 6. juni Av mine tre menn var det kun én av de som ble aktuell som far. Jeg har alltid analysert menn med argusøyne (uten at de vet) for å finne ut om de egner seg som far. Mann nr 1: Vi var sammen i 10+år. Veldig oppegående og grei mann, men hadde lite kontakt med egne følelser. Sov til kl 13-14 i helgene, likte å game, holdt ikke avtaler, hadde lite ekte omsorg for meg. Var mye subtilt, egentlig, for han var en flott mann. Et arbeidsjern. Var likevel en del småting som skurret (tidvis mental helse osv). Vi er fortsatt venner den dag idag. Mann nr 2: På overflaten var han sjarmerende, sosial og karismatisk. Under overflaten var han et monster. Han så ikke på damer som likestilte mennesker, men som en eller annen form for "undermennesker" som skal behage mannen. Ønsket seg en husslave som skulle dulle med han og oppfylle alle hans behov, selv de behov som han ikke fortalte om ( -en dame skal bare vite hva jeg vil, sa han). Han ydmyket og latterliggjorde meg offentlig. Manipulerte grovt. Ble etter hvert fysisk voldelig. Denne mannen fortjente IKKE barn med meg, og jeg klarte å rømme fra han til slutt (etter 2 år). Håper han aldri får barn med noen... Mann nr 3: En fantastisk Mann med stor M! 100% familieorientert, flink med barn, tar vare på meg pd de rundt seg, omsorgsevner og empati herfra til månen, vasker, lager mat og står på i heimen, står opp midt på natta for å trøste søskenbarn på overnatting, tar med søskenbarn på båltur i skogen og finner på gøye ting med de osv. Han FORTJENER å få barn, så det ligger i planene våre Så ja, noen menn fortjener å få barn, mens andre burde gått heden uten å få spredd sine usympatiske gener. Anonymkode: 1e983...5e5 1 2
Majer Skrevet 6. juni Forfatter #44 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Vi hadde begge valgt hverandre, og ville forblitt gift og sammen resten av livet selv om vi aldri fikk barn. Den avgjørelsen vvar tatt og det livet livet sammen som én familie var startet lenge før vi fikk barn. Han har fortjent min kjærlighet ved å være den han er, og jeg er glad han syns jeg fortjener ham. Hvordan skal kvinner gjøre seg fortjent til å bli mor til dine barn da? Kan det være hvem som helst liksom, bare hun gjør eller er noe spesfikt (som at un er kvinne og og vil ha sex med deg)? Ikke din livsledsager, kone, partner, men en tilfeldig kvinne som har gjort seg fortjent til det? Anonymkode: 388c5...c2c For meg handler det i hovedsak om at hun er en person som er bra med barn- gir de en god oppvekst, ikke tar stor risiko osv. Før tenkte jeg at det måtte være en livsledsager, men blir uvel bare av tanken på å bruke opp flere år til på å lete etter en ny livsledsager for så å risikere at det ikke blir barn
Anonymruker Skrevet 6. juni #45 Skrevet 6. juni For meg handlet det aldri om at barnefaren “fortjente” å få barn i noen objektiv forstand. Det var mer at han var en person jeg stolte på, som jeg kunne se for meg å samarbeide med resten av livet uansett hvordan livet utviklet seg. Ikke fordi han var perfekt, men fordi han viste omsorg, stabilitet og en vilje til å vokse med ansvaret. Det er jo rart å tenke på hvem som faktisk får barn i dag. Kjendiser og rikinger får ofte mange, men det betyr jo ikke nødvendigvis at de har tid, nærhet eller hjerterom til å følge dem opp. Samtidig går mange helt vanlige menn barnløse, og det er trist, for mange av dem kunne sikkert blitt fantastiske fedre hvis de fikk sjansen. Jeg tror ikke det finnes et endelig svar på hvem som "fortjener" barn, men for min del handler det mest om karakter. Er du trygg, til stede, og villig til å sette barna først? Da er du langt på vei 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #46 Skrevet 6. juni Majer skrev (13 timer siden): Snart er 1 av 4 menn barnløse. De mennene som går barn i ung alder er gjerne kjendiser eller idrettspersonligheter som Magnus Carlsen, ingebrigtsenbrødrene, Haaland, Ødegaard, Riiber osv. Mange av de er ikke hjemme mer enn 150 dager i året, men disse har penger. Så ser vi at Musk har 14, Trump har flere osv. Hva er det som avgjør om en mann har gjort seg fortjent til avkom? Dette må du fortelle den 24 år gamle 5-barnsfaren Ahmed fra Holmlia, eller Truls-Andor på 18 fra Ørsta som er stresset fordi han lå på seg 3 unger i fjor med tre forskjellige damer! Det er mange ressurssvake som får barn i ung alder. Men du har rett i at de fleste oppegående mennesker ikke får barn i ung alder fordi de først må skaffe seg utdannelse og ordentlig jobb. Ahmed og Truls-Andor brur seg ikke med sånt, og mennene du ramser opp trenger ikke å bry seg med sånt da de allerede har stabil økonomi. Magnus Carlsen er 34 år, det er neppe å få barn tidlig, Ingebrigtsen-brødrene er fra bibelbeltet, og det med Haaland er bare trist, de er alt for unge og det kommer aldri til å vare. Anonymkode: 7217e...751 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #47 Skrevet 6. juni Majer skrev (2 timer siden): I går satt jeg i fire timer for å forsøke å visualisere hva jeg har gjort galt. Jeg brukte både powerBI og Quirkos. Hver gang jeg nesten begynner å tro at du er en person, kommer du opp med sånt som dette 😄 Anonymkode: ef3e3...bca 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #48 Skrevet 6. juni Burde ikke du spørre nettopp eksen din om dette? Hvorfor ville ikke HUN ha barn med deg, eller hvorfor ville hun ikke ha barn? Og ønsket du barn, men spurte henne aldri om å planlegge for det? Anonymkode: 388c5...c2c 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #49 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): De barnløse mennene? Ikke nødvendigvis "ufortjente" – kanskje bare utkonkurrert av en ny type alfa: han med riktig kombinasjon av dopamin-nivå, snapscore og tilgang på proteinpulver. De barnløse mennene og kvinnene har for høye ambisjoner om sin fremtidige partner, man sikter før høyt, disse må møtes og få barn, case closed Anonymkode: d3142...65e
Majer Skrevet 6. juni Forfatter #50 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Burde ikke du spørre nettopp eksen din om dette? Hvorfor ville ikke HUN ha barn med deg, eller hvorfor ville hun ikke ha barn? Og ønsket du barn, men spurte henne aldri om å planlegge for det? Anonymkode: 388c5...c2c For oss var det økonomi. Vi ble sammen før vi ble studenter, og kommer fra et område hvor en treroms koster 5,5-9 millioner. Hun fikk kronisk sykdom, og begge hadde hver vår omskolering pga sånt
AnonymBruker Skrevet 6. juni #51 Skrevet 6. juni rart spørsmå. hva er det som gjør deg fortjent til og være moren til barnet? Anonymkode: cc4f2...290 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #52 Skrevet 6. juni Er det ikke som regel MENNENE selv som velger bort å bli far? Det passer aldri, er ikke klar for det osv? De vil ikke kaste bort sine unge år på unger, og er ikke sikre på om de vil ha noen? Også går tiden, forholdene tar slutt,.. og plutselig er de 49 eller 53 og skallet, ølmage og ingen kvinner i barnproduserende alder vil lenger ha dem... da er det plutselig krise for mennene, de er i statistikken over "ufrivillig barnløse" plutselig, fordi de ventet for lenge. Ingen kvinner i fertil alder vil ha barn med dem lenger, de er for gamle. Statistikken ser ikke slike situasjoner, som det nok er svært mange av. Anonymkode: 300ef...b0e 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå