Majer Skrevet 5. juni #1 Skrevet 5. juni Snart er 1 av 4 menn barnløse. De mennene som går barn i ung alder er gjerne kjendiser eller idrettspersonligheter som Magnus Carlsen, ingebrigtsenbrødrene, Haaland, Ødegaard, Riiber osv. Mange av de er ikke hjemme mer enn 150 dager i året, men disse har penger. Så ser vi at Musk har 14, Trump har flere osv. Hva er det som avgjør om en mann har gjort seg fortjent til avkom? 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #2 Skrevet 5. juni Det handler jo ikke om menn har gjort seg fortjent til det eller ikke. De som ønsker barn vil jo gjerne ha barn, og dermed forhåpentligvis får det. Gjelder forøvrig både kvinner og menn. Anonymkode: 06c7e...566 7 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #5 Skrevet 5. juni Svaret er selvsagt: gener, baby. Helt bokstavelig. Faren til barna mine hadde de rette genene – det så jeg på kjevepartiet, evnen til å løpe fra en bjørn (eller i det minste fra meg på tredemølla), og på hans imponerende IQ i kombinasjon med null evne til å matche sokker. I evolusjonens lotteri handler det ikke om hvem som fortjener å bli far – det handler om hvem som klarer det. Det er naturens versjon av Farmen: overlevelse, formering, og så håper man at ungene får morens sosiale antenner. Så hvorfor får Magnus Carlsen barn selv om han er borte halve året? Fordi han har verdensmestergenene. Haaland? Fordi naturen elsker et godt spensthopp. Musk? Fordi han multipliserer som en algoritme med feilkode. De barnløse mennene? Ikke nødvendigvis "ufortjente" – kanskje bare utkonkurrert av en ny type alfa: han med riktig kombinasjon av dopamin-nivå, snapscore og tilgang på proteinpulver. Evolusjonen er ikke rettferdig, den er bare... effektiv. Anonymkode: ddea1...95e 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni #6 Skrevet 5. juni Majer skrev (1 time siden): Snart er 1 av 4 menn barnløse. De mennene som går barn i ung alder er gjerne kjendiser eller idrettspersonligheter som Magnus Carlsen, ingebrigtsenbrødrene, Haaland, Ødegaard, Riiber osv. Mange av de er ikke hjemme mer enn 150 dager i året, men disse har penger. Så ser vi at Musk har 14, Trump har flere osv. Hva er det som avgjør om en mann har gjort seg fortjent til avkom? Så du tror at fordi du har hørt om at Haaland og Ødegaard har fått barn, mens du ikke hører om det når Tristan på Toten og Jens på Jessheim får barn, så er det "gjerne kjendiser" som får barn unge? Og så tror du at kvinner får barn fordi de tenker "denne mannen har fortjent avkom". Hvor skal man begynne med denne logikken, liksom 😅 Anonymkode: ef3e3...bca 7 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni #7 Skrevet 5. juni Fikk barn med mannen min fordi jeg ønsket barn med han. Han er en super pappa og ektefelle. Anonymkode: 9a9c4...7a9 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #8 Skrevet 5. juni Fikk barn med barnefar fordi han er pen. Nå er jeg eneforsørger, men har i det minste pene barn. Anonymkode: 6e61f...022 3 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni #9 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fikk barn med mannen min fordi jeg ønsket barn med han. Han er en super pappa og ektefelle. Anonymkode: 9a9c4...7a9 +1 Anonymkode: 8483d...51f
AnonymBruker Skrevet 5. juni #10 Skrevet 5. juni Helt ærlig? Gode gener. Han er høy og kraftig bygd, har full hårmanke nærmere 40, kraftig skjegg og er frisk. I tillegg er han utdannet og har fast jobb. Han er veldig snill mot meg og omsorgsfull mot hundene våre. Alt jeg så etter egentlig Anonymkode: 60564...39b 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #11 Skrevet 5. juni At de; 1) ikke henger på et kvinneforum 2) og særlig ikke på et samlivsforum 3) ikke omtaler det å få barn med en kvinne som å; føle seg fortjent til 4) aldri omtaler barnet som "avkom" 5) vet at man sier og skriver "én av fire", og i alle fall ikke 1 av 4 (det ser så dumt ut....) Og det er før jeg begynner på de reelle grunnene til at en mann er en Mann. Denne var bare litt flau egentlig... Anonymkode: 699eb...69f 3 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni #12 Skrevet 5. juni Han må jo ha lyst på barn da, mange menn som ikke vil ha barn Anonymkode: 8a3c9...2f6 2 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni #13 Skrevet 5. juni Vel han fortjente vel ikke noe som helst, barnet fortjente jo en god far men man kan ikke få alt. Uansett, livet er ikke slik at alle som fortjener noe mottar det. livet er urettferdig, det må menn og innse. Å ha kjæreste og får barn er ikke en menneskerett. Anonymkode: c50bb...3d4 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni #14 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Svaret er selvsagt: gener, baby. Helt bokstavelig. Faren til barna mine hadde de rette genene – det så jeg på kjevepartiet, evnen til å løpe fra en bjørn (eller i det minste fra meg på tredemølla), og på hans imponerende IQ i kombinasjon med null evne til å matche sokker. I evolusjonens lotteri handler det ikke om hvem som fortjener å bli far – det handler om hvem som klarer det. Det er naturens versjon av Farmen: overlevelse, formering, og så håper man at ungene får morens sosiale antenner. Så hvorfor får Magnus Carlsen barn selv om han er borte halve året? Fordi han har verdensmestergenene. Haaland? Fordi naturen elsker et godt spensthopp. Musk? Fordi han multipliserer som en algoritme med feilkode. De barnløse mennene? Ikke nødvendigvis "ufortjente" – kanskje bare utkonkurrert av en ny type alfa: han med riktig kombinasjon av dopamin-nivå, snapscore og tilgang på proteinpulver. Evolusjonen er ikke rettferdig, den er bare... effektiv. Anonymkode: ddea1...95e Jeg tror slettes ikke det er gener, det er en incelkonspirasjon, men derimot så enkelt som at rike menn drar en viss type damer, også kjent som golddiggers. Anonymkode: 6be46...5cd 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #15 Skrevet 5. juni Fortjent barn? Jeg har vel "fortjent" de like mye som min kone? Hvor er logikken? Vi begge ønsket barn? Anonymkode: 9fa29...b55 7
Mymlen Skrevet 5. juni #16 Skrevet 5. juni Mannen var 23 da vi fikk første og 25 da vi fikk andre. Jeg valgte han som far siden: Han gjør sin del hjemme, gjerne mer om jeg er syk Han blir med på de fleste avtaler på helsestasjonen om han kan Tar med barna på sykehusavtaler alene Lar meg sove så mye som mulig når han er hjemme siden jeg tar barna på natt Tar begge med på butikken alene slik at jeg får slappe av Han liker å hjelpe til generelt, noe som utgjør godt forbilde for barna Liker å være ute og tar gjerne med ungene på utflukter i skogen og på stranda Han leverer og henter i barnehage slik at jeg kan ha fokus på søvn og minstebarnet som er hjemme Innimellom skaffer han barnevakt på egen maskin for å ta meg med ut på date Han tar alle bleieskift og stelling av barna mens han er hjemme Det er stort sett han som lager middag Jeg har en snill, raus, rolig mann som jeg setter enormt pris på, og vi holder aldri score over hvem som gjør mest hjemme. Jeg har vært mye syk de siste to årene, og han har virkelig tatt i et tak på alle områder for å passe på oss alle sammen. Han får meg til å føle meg trygg og ivaretatt, og han er en virkelig engasjert far som barna våre elsker å henge med. 4 5 1
Fighter83 Skrevet 5. juni #17 Skrevet 5. juni Majer skrev (3 timer siden): Snart er 1 av 4 menn barnløse. De mennene som går barn i ung alder er gjerne kjendiser eller idrettspersonligheter som Magnus Carlsen, ingebrigtsenbrødrene, Haaland, Ødegaard, Riiber osv. Mange av de er ikke hjemme mer enn 150 dager i året, men disse har penger. Så ser vi at Musk har 14, Trump har flere osv. Hva er det som avgjør om en mann har gjort seg fortjent til avkom? Han er en veldig snill og fin person med de verdiene jeg satte mest pris på der og da. Kunne ikke se for meg at han noensinne ville forlatte ungene sine men heller stå stødig og trygt i det samme hvor mye det brant. Han så for seg å få barn med meg etterhvert og var ikke redd for at det kunne skje selv om det skjedde veldig mye tidligere enn vi begge hadde sett for oss. 1
Trolltunge Skrevet 5. juni #18 Skrevet 5. juni Fedrene til mine barn gjorde seg ikke fortjent til det utover å "overvinne" prevensjon (piller første, hormonspiral andre), og så være en bauta i en uventet situasjon, og ta det å skulle bli fedre så uventet på en fin måte. Må vel si at de tok slike overraskelser bedre enn meg, i første sjokket. Jeg var mer fortvilet enn dem. At de virkelig er pappa, ikke bare biologisk far, oppnådde de så ved å være fedre som har fulgt opp barna sine. Han første trengte imidlertid noen år på å bli pappa på ordentlig, selv om han var stolt over og glad i barnet. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #19 Skrevet 5. juni Kvinner blir gravid og beholder barnet selv etter et ons på den lokale puben. Det kreves ikke noe særskilt å bli far igrunn. Mange både menn og kvinner ønsker ikke barn, det er nok av de også. Anonymkode: a76f7...63b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå