Gå til innhold

Er livet for kort til å bruke det på en prippen partner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg veldig ensom til tider sammen med partner. Føler jeg ikke kan live ut eller uttrykke alt jeg ønsker å prøve seksuelt. Blir det noe betre eller er livet for kort for å bruke det på en prippen partner? Er det kun vanilje sex, uten noe forspill et par ganger i uka jeg må forsone meg med? Kan jeg bli lykkelig?

Anonymkode: b68dc...ca7

AnonymBruker
Skrevet

Har dere barn eller kan du finne en ny partner? 
Kan du initiere med en god middag og et glass vin, det kan løsne opp litt? 

Anonymkode: 12d14...abf

AnonymBruker
Skrevet

hva med å snakke med partner om hva du ønsker. er ikke det du kommer med noe for vedkommende så må du ta ett valg etter det da om du ønsker det du beskriver eller ikke. foreslå ting du ønsker å gjøre når dere har sex for eksempel. 

er man kåt og i modus så er det kanskje lettere å få med partner på ting man selv vil prøve.

Anonymkode: 6c6a3...5c8

Skrevet

Det er ikke helt lett å svare på. Livet består faktisk av mer enn sex. Så selv om jeg fort ville sagt ja...

Samtidig som man kan si det slik at man forbryter seg litt mot seg selv når man setter seg i en situasjon der man ikke får utfolde seg selv, må man jenke seg når man er sammen med noen.

• Liker 1
Skrevet

draug 75 skrev (9 minutter siden):

Det er ikke helt lett å svare på. Livet består faktisk av mer enn sex. Så selv om jeg fort ville sagt ja...

Samtidig som man kan si det slik at man forbryter seg litt mot seg selv når man setter seg i en situasjon der man ikke får utfolde seg selv, må man jenke seg når man er sammen med noen.

Å gå rundt med lengsler og behov man ikke får leve ut er ødeleggende.

For min del ble dette en sterkt medvirkende årsak til skilsmisse (for mange år siden). 

Det handler absolutt om at man "forbryter seg litt mot seg selv", men verre er det at man "forbryter seg" overfor sin partner også. Hun eller han kunne levd sammen med noen som var glad og fornøyd og satte pris på hen, men så lenge man "holder ut" og blir værende så mister de den sjansen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du beskriver jo en kjedelig partner. En prippen partner er ei som går med bluse knept opp i halsen, insisterer på å bygge hus på nabotomta til foreldrene og nekter å gjøre oralsex for det er «ekkelt». 

Anonymkode: 94e36...35a

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Vaniljesex kunne jeg fint levd med, men ikke noe forspill hadde blitt ikke noe sex hver gang jeg ikke var spontant kåt i utgangspunktet. Det hadde minimum halvert hvor ofte vi har sex. Hver gang jeg er villig til å bli kåt, når partner er lysten, men jeg ikke der fra starten. 

Å droppe forspill vil jeg ikke kalle å være prippen, men å være egoistisk og ha elendig seksuell forståelse. Og ja livet er for kort til å orke slikt. 

Anonymkode: dc765...b6f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er vel om livet er for kort til å leve sammen med noen du ikke er seksuelt kompatibel med. Og det er det jo bare du som kan svare på.

Anonymkode: 76860...71d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2025 den 21.06):

Jeg føler meg veldig ensom til tider sammen med partner. Føler jeg ikke kan live ut eller uttrykke alt jeg ønsker å prøve seksuelt. Blir det noe betre eller er livet for kort for å bruke det på en prippen partner? Er det kun vanilje sex, uten noe forspill et par ganger i uka jeg må forsone meg med? Kan jeg bli lykkelig?

Som andre skriver her, så er livet mer enn bare sex. Om du føler du har gjort det du kan for å få med partner på mer spenning i senga og vurderer om det er på tide å dra, så må du vurdere alt det andre også. Hva kommer du totalt sett best ut med?

En ting som er verdt å tenke litt på ... vi mennesker føler veldig på det å savne noe, føle at man går glipp av noe, tape noe. Den negative følelsen vi får av at noe mangler eller er borte veier mye tyngre enn en tilsvarende positiv følelse ville føltes om vi hadde hatt det vi ønsket oss. En negativ plager oss mer enn en tilsvarende positiv gleder oss.
Det gjør at ting som savn etter mer/bedre sex føles ekstra tungt ... særlig når man står oppi det. Det blir fort en ting man gnager og gnager på og får kanskje urimelig stor plass i tankene.

Er et mer spennende sexliv så viktig for deg som det kanskje føles ut nå?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stikk, jo før jo heller. Det blir ikke bedre, så forlat før det er for seint.

Anonymkode: 9a9c0...9ec

Skrevet

Det som er så avslørende med en partner som ikke vil ha forspill, er mangel på kjærlighet og lysten på kos.. og en smule liten kunnskap om kvinner🤔
Har du noen sinne hørt hvorfor han ikke vil ha forspill? Hvilke unnskyldninger har han, for å ikke kline med deg?

Forspillet ansees som en kjærlighetsbekreftelse for mange.. for det er lysten av å kose og kysse på hverandre, som avgjør om vi skal ha sex eller ikke. Ok.. vi kjenner og føler på engasjement, og initiativet under kosen og kyssene.. så når det blir gjensidig, da blir sexen en automatisk reaksjon av tenningen fra kliningen. ( ..jeg låser svaret mitt🤭)

Kjærlighet og lysten på kos og kyss kan ikke læres, det må komme av fri vilje..
Sex gir kun en kortvarig lykke, pga. av dine hormoner som frigjøres av orgasmene. Uten orgasme er det bare en deilig følelse der og da, men ikke lykke. 

Så jeg tror ikke du blir lykkelig.. du er skuffet av at han ikke behandler deg som en kjæreste❣️

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (10 timer siden):

Det som er så avslørende med en partner som ikke vil ha forspill, er mangel på kjærlighet og lysten på kos.. og en smule liten kunnskap om kvinner🤔
Har du noen sinne hørt hvorfor han ikke vil ha forspill? Hvilke unnskyldninger har han, for å ikke kline med deg?

Forspillet ansees som en kjærlighetsbekreftelse for mange.. for det er lysten av å kose og kysse på hverandre, som avgjør om vi skal ha sex eller ikke. Ok.. vi kjenner og føler på engasjement, og initiativet under kosen og kyssene.. så når det blir gjensidig, da blir sexen en automatisk reaksjon av tenningen fra kliningen. ( ..jeg låser svaret mitt🤭)

Kjærlighet og lysten på kos og kyss kan ikke læres, det må komme av fri vilje..
Sex gir kun en kortvarig lykke, pga. av dine hormoner som frigjøres av orgasmene. Uten orgasme er det bare en deilig følelse der og da, men ikke lykke. 

Så jeg tror ikke du blir lykkelig.. du er skuffet av at han ikke behandler deg som en kjæreste❣️

Jeg er mann. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2025 den 21.21):

Har dere barn eller kan du finne en ny partner? 
Kan du initiere med en god middag og et glass vin, det kan løsne opp litt? 

Anonymkode: 12d14...abf

Vi har barn i preteen alderen. Livet har begynt å bli enklere. Altså småbarnsforeldre perioden er vi ferdig med. 

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet blir hvor viktig sex er for deg. Jeg er misfornøyd med mitt sexliv med kona. Hun er kjedelig, ønsker kun misjonær under dyna med lyset på. Nekter med å gå ned på henne eller å bruke fingrene. Så jeg måtte ta en avgjørelse på hvor stor del det seksuelle spiller I mitt liv. Kom fram til at kona er så fantastisk på alle andre måter + vil ikke bryte opp familien, at jeg heller vil være i forholdet enn ikke. Men har sluttet å initiere sex fordi jeg synes det er så dørgende kjedelig. Har det 3-4 ganger i året på hennes initiativ nå

Anonymkode: aa7c0...bb3

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er mann. 

Ok.. så du har en dame som ikke liker forspill? 🤔

• Liker 1
  • Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg, kvinne, ikke vil ha sex, så er det 2 grunner: Sexen er dårlig.. (Trenger ikke være mannens feil, for min del gjaldt det at jeg ikke turte si noe, for jeg VISTE han ville bli såret, for JEG hadde latet som det var bra lenge)

Grunn 2: Jeg føler sex er noe han TRENGER! 
Og da mener jeg ikke bare trenger fysisk, men som i trenger at: For at han skal ha det bra og føle seg elsket, så blir det -enda en ting som jeg må gjøre-, altså, jeg må ligge med han, for at han skal ha det bra! 

Slakt meg gjerne, men jeg legger ikke skyld på mannen, jeg er like ansvarlig for mønsteret… 

Og for meg, så har det tidligere vært sånn at når sexlysten min først er borte, så handler ikke det om husarbeidet! det handler om å bli ikke bli sett over laaaang periode…. 

Og har jeg sagt fra tydelig, har jeg satt krav, har jeg tatt var på meg selv, har jeg prøvd å……. Noen forhold ja, andre ikke….

Er det mannens skyld? Noen ganger

Er det min skyld? Noen ganger

Anonymkode: da1f2...bd8

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (1 time siden):

Ok.. så du har en dame som ikke liker forspill? 🤔

Da har han antagelig forknytt kvinne med mye skamfølelser rundt det seksuelle, eller svært lav lyst. Såpass at sex bare er en oppgave å utføre. 

For det første kan trygghet dyrkes frem, med en mann som gir henne større trygghet. Det andre er nok vanskelig å fikse. Ja det første er nok ikke bare enkelt det heller. Vet at eksen til min mann var slik, og selv om jeg opplever ham som utrolig trygg og god, så min seksuelle trygghet og tillit er nesten grenseløs ovenfor ham, så klarte han ikke å få henne til å slå seg mer løs. De var gift i 10 år, uten at hun noen ganger berørte hans penis. Hun likte sex forsåvidt, men alt annet enn samleie var flaut/ekkelt/pinlig. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei vaniljesex her,

jeg en typisk 3 barns mor med små barn har slitt litt med lysten, men prøver å vise interesse/intativ, men da er jeg mest lysten på «vaniljesex» men mister lysten totalt for da har han er nærmest en oppskrift i hodet, først skal det være oralsex til jeg kommer, så skal jeg suge han litt, og så vil han at jeg skal ri, bytte til lotus, bytte til at jeg har hælene bak hodet, så bakfra, og at det alltid skal vare så lenge og bytte mange stillinger er ganske slitsom når man sliter med lyst, men han er ikke fornøyd da heller.

så ja, om vanilje er kjedelig, stikk!!!

Anonymkode: 0b8d0...6b0

• Hjerte 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hei vaniljesex her,

jeg en typisk 3 barns mor med små barn har slitt litt med lysten, men prøver å vise interesse/intativ, men da er jeg mest lysten på «vaniljesex» men mister lysten totalt for da har han er nærmest en oppskrift i hodet, først skal det være oralsex til jeg kommer, så skal jeg suge han litt, og så vil han at jeg skal ri, bytte til lotus, bytte til at jeg har hælene bak hodet, så bakfra, og at det alltid skal vare så lenge og bytte mange stillinger er ganske slitsom når man sliter med lyst, men han er ikke fornøyd da heller.

så ja, om vanilje er kjedelig, stikk!!!

Anonymkode: 0b8d0...6b0

Du har samme holdninger som min kone. Ja, kanskje det er løsningen, bare stikk!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da har han antagelig forknytt kvinne med mye skamfølelser rundt det seksuelle, eller svært lav lyst. Såpass at sex bare er en oppgave å utføre. 

For det første kan trygghet dyrkes frem, med en mann som gir henne større trygghet. Det andre er nok vanskelig å fikse. Ja det første er nok ikke bare enkelt det heller. Vet at eksen til min mann var slik, og selv om jeg opplever ham som utrolig trygg og god, så min seksuelle trygghet og tillit er nesten grenseløs ovenfor ham, så klarte han ikke å få henne til å slå seg mer løs. De var gift i 10 år, uten at hun noen ganger berørte hans penis. Hun likte sex forsåvidt, men alt annet enn samleie var flaut/ekkelt/pinlig. 

Jeg er også sammen med en sånn kvinne. Ønsker bare samleie. Ingenting annet... ikke noe forspill., oral, berøring eller noe. 

Jeg har lært meg å leve med det (trodd jeg) fordi jeg er veldig glad i henne, men etter mange år sammen begynner jeg jo å kjenne på at jeg savner et annet sexliv... og er usikker på om forholdet varer dessverre. 

Anonymkode: 56174...7da

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...