AnonymBruker Skrevet 6. juni #41 Skrevet 6. juni Jeg har det stikk motsatt. Jeg må betale regningene med en gang de kommer. Jeg legger de enn på nettbanken med en gang og godkjenner de slik at det blir trekt til forfallsdato. Kan være slitsomt å ha det slik også. Hvert fall når jeg hadde butikk i tillegg. Men lurt å kanskje prøv å sette av en dag eller to hver mnd og gå igjennom regningene. Og kanskje spør jobben om hjelp med reiseregning. Eller om du kan få kostpenger isteden for. Anonymkode: 1689e...26d 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #42 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her roter du ting til for deg selv, fordi du ikke har orden og system. Å lage til kombo av avtalegiro og E faktura i nettbanken er en enkel sak.det bør du ha på alt. Har du sagt jatakk til e-faktura, så skal denne komme rett i nettbanken din. Klarer du ikke samle sammen reiseregningene dine og lage deg et system på dem, så får du bare ta tapet. Tenk på hvor greieste er for arbeidsgiver å ha deg ansatt. Du må være den billigste ansatte de har, når dubetaler arbeidsgivers utgifter selv? Den sperren du har, er noe psykisk. Luksusfellen hadde en gang en kandidat med samme problemet. Hun og fremsto med en ytre fasade som så helt perfekt ut. Men i livets ryggsekk hadde hun med senat hun var vokst opp med mye barnevern involvert, mye utrygghet osv. når den biten ble satt behandling på, og hun fikk ryddet opp i sitt økonomiske rot, så det ut til å ordne seg for henne. Så ts, du har nok noe som ulmer under overflaten, og som og må taes tak i. Økonomienes et symptom på noe annet. Anonymkode: 14a13...d49 Totalt skivebom, men takk for forsøket 😅 Anonymkode: e46fa...a14 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #43 Skrevet 6. juni «Hva kan det være?» Her er det faktisk bare å velge å ta seg sammen. Ellers kan du velge å fortsette i samme sporet, og sløse bort penger i purregebyrer og morarenter. Anonymkode: 19490...e09
AnonymBruker Skrevet 6. juni #44 Skrevet 6. juni 1. Sett opp så mye som mulig på autogiro/trekk. 2. Sett av en tid i kalenderen, legg det inn på mobilen med påminnelse. Hver søndag kl 18 skal du bruke tid på å betale regninger som må godkjennes manuelt og evt reiseregninger. Anonymkode: 70b86...d85
AnonymBruker Skrevet 6. juni #45 Skrevet 6. juni Har du tenkt litt over dine foreldres forhold til penger? Mannen min har det også slik som deg, søsteren hans også. For dem ligger nøkkelen i oppveksten, og foreldrenes forhold til penger. Det er veldig arvelig Denne podcastepisoden handler litt om denne tematikken - kanskje verdt å lytte? Lev vel - Når penger gjør deg redd: https://radio.nrk.no/podkast/lev_vel/l_5ce54937-ae88-4c94-a549-37ae886c9475 Støtter ellers rådet om psykollog, kanskje trenger du bare noen få timer for å finne ut hva det er som ligger bak og hva du kan gjøre for å klare det bedre, Anonymkode: 1ef08...550 1
Majer Skrevet 6. juni #46 Skrevet 6. juni Prøve å legge inn alt på vipps og i nettbank-app? Mye lettere å trykke godkjenn når det kommer varsel
AnonymBruker Skrevet 6. juni #47 Skrevet 6. juni Hvilke regninger er det du stadig får, som går til inkasso? Her har vi i alle fall det aller meste på avtalegiro, så det er bare kredittkortregningene som må godkjennes hver måned. Selv har jeg også problemer med å kreve penger tilbake, som f.eks. i reiseregninger. Har heldigvis ikke hatt så mange av disse, men holdt selv på å gå glipp av over 10k på en av de. Egentlig var jeg for sent ute, men de var heldigvis greie den gangen. Klarte å skjerpe meg litt etter det, men synes fortsatt det er vanskelig. Anonymkode: c2318...037
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå