Gå til innhold

Til dere som ammet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tabu? 

Utover de som tidlig gikk over til MME har omtrent alle jeg kjenner ammet i godt over et år, og mange over to. Mulig dette har med miljø å gjøre, men ja. Veldig sjeldent at jeg har vært borti folk som har slutta før/rundt 1 år hvis det ikke har vært på grunn av tidlig ammetrøbbel og overgang til erstatning på grunn av det. 

Selv amma jeg de to eldste i henholdsvis 21 og 18 måneder. Minste er litt over året nå og jeg har ingen planer om å slutte så lenge vi trives med det. Regner med at det blir til minst 1,5. Det blir selvsagt ikke fullamming, og gradvis mer over til kveldskos og trøst. Blir det et problem med matinntaket eller mye mas og skrål så får jeg ta tak i det da. 

Nei, gjør det som passer deg og din familie best. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig lurt å amme gjennom det første barnehageåret, veldig greit å kunne amme under sykdom der matlysten ofte er lav. Selv ammet jeg i 3 år, 4 år og ammer nr 3 fortsatt, nærmer seg 2 år, og håper å fortsette i minst 1 år til. 

Anonymkode: a7f92...400

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ammet til 1 år og 10 måneder. Hadde ammet lenger hvis jeg kunne, men vi skulle i gang med IVF forsøk så da måtte jeg slutte. Syntes det var fælt for han elsket puppen og vi trivdes godt med ammingen 

Anonymkode: e3b3c...06d

AnonymBruker
Skrevet

Første ammet jeg til han var to år, sluttet fordi jeg var gravid og det ble veldig ømt og ubehagelig. Andre ammet jeg til hun var 1,5 år, sluttet fordi hun ikke var særlig interessert. 

Anonymkode: 672e1...834

Skrevet

Ammet førstemann i 12 mnd. og andremann i 14 mnd., da hadde de sluttet med puppen på dagtid en stund og brukte den kun som smokk for å sovne på natta, så da sa vi at nå er det slutt😂 er absolutt ikke flaut å amme til barnet er over ett år🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...