AnonymBruker Skrevet 5. juni #1 Skrevet 5. juni Til dere som ammet, hvor lenge ammet du og hvorfor sluttet du? med datteren min sluttet jeg når hun var 1 år, «tvang» meg gjennom de siste ukene da jeg hørte over alt hvor viktig det var å amme til 1 år. Men jeg merket egentlig at hun var ferdig å amme rundt 10 mnd, da beit hun meg bare og bare tullet med brystet😅😅 Hun var egentlig aldri veldig glad i puppen min, mye brystvegring generelt. Nå har jeg fått en gutt som eeeelsker pupp! Ikke opplevd noe brystvegring eller tulling enda, og føler derfor denne gang at jeg kanskje har lyst å amme til litt over 1 år🤔 Kjenner bare jeg synes det er flaut å amme lenger enn 1 år, er så mange som slutter før og føler det er «tabu»😔❤️ Anonymkode: 8f308...b87 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #2 Skrevet 5. juni Jeg ammet første til 15 måneder ca. Da sluttet hun også av seg selv, mistet bare interessen. Ammingen var helt problemfri og fint så lenge det varte. Nå ammer jeg igjen en på fire måneder. Håper han også slutter mer eller mindre av seg selv rundt samme tid. Er ikke så fan av å amme ute blant folk etter den alderen. Med første var det uansett kun kveldsamming de siste par månedene. Anonymkode: 81449...b09 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #3 Skrevet 5. juni Seks måneder, tvillinger. Mer enn lenge nok, det var befriende å slutte, det var faktisk helsesøster som oppfordret meg til det da hun så hvor mye det sleit på meg! Anonymkode: c5623...84b 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #4 Skrevet 5. juni Ammet til 2,5 år. Sluttet fordi produksjonen gikk sånn ned under graviditet at han bare ble sint og frustrert, og da ble jeg det og😂 Anonymkode: 65e4f...bf3 2 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni #5 Skrevet 5. juni Sluttet da hun var 2 år og 10 mnd fordi jeg var høygravid med lillesøster. Ammer minste enda (under 1 år). Anonymkode: b09c9...33f 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #6 Skrevet 5. juni Jeg ammet til ungene var 8 og 9 mnd. Ønsket og prøvde å amme lenger, men ungene var uinteresserte og spiste (mye) fast føde. Det er ikke tabu å gi gutten pupp når han er 1 år. Du kan amme så lenge dere vil! Anonymkode: c5d8a...a31 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #7 Skrevet 5. juni Sluttet rett før to år. Da var barnet ferdig. Jeg hadde ikke noe ønske om å amme til over to år, så var fornøyd med å slippe å avvenne. Dersom alt går bra med amming og nestemann ønsker jeg å amme til 1-1,5 år, men syntes det begynte å tære litt på slutten og var klar for å ha kroppen for meg selv igjen. Samtidig var det mange fordeler med å amme, enkel avslapping og kos. Anonymkode: d66ba...070 1 1
nøtta Skrevet 5. juni #8 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Til dere som ammet, hvor lenge ammet du og hvorfor sluttet du? med datteren min sluttet jeg når hun var 1 år, «tvang» meg gjennom de siste ukene da jeg hørte over alt hvor viktig det var å amme til 1 år. Men jeg merket egentlig at hun var ferdig å amme rundt 10 mnd, da beit hun meg bare og bare tullet med brystet😅😅 Hun var egentlig aldri veldig glad i puppen min, mye brystvegring generelt. Nå har jeg fått en gutt som eeeelsker pupp! Ikke opplevd noe brystvegring eller tulling enda, og føler derfor denne gang at jeg kanskje har lyst å amme til litt over 1 år🤔 Kjenner bare jeg synes det er flaut å amme lenger enn 1 år, er så mange som slutter før og føler det er «tabu»😔❤️ Anonymkode: 8f308...b87 Første nektet pupp etter 7 mnd. Veldig trist og sårt, men sånn er det. Nr 2 ammet til hun var 4 år. Veldig stolt over å ha klart det, og at vi fikk alle de fine stundene sammen ❤️ De siste 2 årene så var det selvsagt mer kos, trygghet, trøst og omsorg enn næring, men litt melk var det også🥰 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #9 Skrevet 5. juni Litt over 2 år og 3-4 mnd ca. Barnet ville nok ikke sluttet da heller, men det begynte å bli noe folk kunne legge seg oppi, og jeg hadde ikke ambisjoner om så lenge som mulig. Fortsatte å samsove. Siste halvår var det morgen, kveld og natt, kuttet disse 3 måltidene 1 av gangen. Barnet likte ikke mat, så fikk nok noe ekstra næring med dette. Anonymkode: ecde8...797 1 1
Fame Skrevet 5. juni #10 Skrevet 5. juni Til sånn 15 måneder. Sluttet fordi jeg ble gravid og ville avvenne i god tid før neste kom 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #11 Skrevet 5. juni Ammet den ene jeg har til nesten 18 mnd. Da var jeg lei. Var aldri noen problemer med biting eller noe slikt. Bare lei og det var kun kveldsamming. Bytta ut ammingen med lesestund i stedet. Gikk overraskende knirkefritt. Anonymkode: ca743...e11 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #12 Skrevet 5. juni Anmet første til han var 14 mnd., da sluttet jeg kun pga. at jeg var gravid og trengte en pause før neste. Hvis ikke hadde jeg ammet lenger 😊 Skal amme nestemann så lenge jeg kan! Håper på til 18 mnd ish. Anonymkode: 7e988...39d 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #14 Skrevet 5. juni Ca 1,5 år på første. Han sluttet av seg selv, ble bare gradvis mindre. Nummer to ammer av og til ved legging enda. Men ikke ellers. Hun er tre år. Jeg vil slutte, men hun vil ikke. Anonymkode: c11cf...0f5 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #15 Skrevet 5. juni Sluttet da barnet var 1 år og 8 mnd. De siste månedene ammet jeg kun i søvn på kvelden, en sjelden gang til dupp og hvis hun var syk. Kjenner mange som ammet til mer enn 1 år. Men gjerne bare på kvelden og hjemme og kanskje ikke noe man snakket så mye om med andre som ikke ammet? Fordi mange er så negative. Men jeg tror veldig mange ammer lenger enn 1 år Anonymkode: e8092...cbb 2 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni #16 Skrevet 5. juni 1 år og 8 mnd. Sluttet fordi niplene ble sykt ømme i ny graviditet. Anonymkode: 02d49...66c 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #17 Skrevet 5. juni Barn #1: 14 mnd Barn #2: 11 mnd Barn #3: 2 år Anonymkode: 8afc1...742 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #18 Skrevet 5. juni Sluttet da barnet fylte 2, årsak var at jeg ble utsatt for press om å slutte. Tror barnet gjerne skulle ha ammet noe lengre. Anonymkode: 8b504...ab6 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #19 Skrevet 5. juni Første ammet jeg til 1 år og 10 mnd, da var det ikke så kos mer og ble bare rot om nettene pga puppemas. Andre ammer jeg enda, 14 mnd og tror vi blir å holde på noen md til Anonymkode: 17a5a...ca7 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #20 Skrevet 5. juni Til ca 1 år og 9 mnd. Ammet morgen, kveld og tidlig natt frem til litt over året, og tok vekk et og et måltid etter det. Anonymkode: bac46...7b1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå