Gå til innhold

Hvorfor er det mer harry når etnisk norske menn gjør enkelte ting enn flerkulturelle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når etnisk norske menn lar være å kildesortere, har navn på bilskilter, misliker homofile, hilser med spesielle håndhilsinger og snakker med en eller annen tilgjort "dialekt" så blir det sett på som blodharry, og de sliter på datingmarkedet osv. Hvorfor gjelder ikke det i like stor grad med flerkulturelle? Eller tar jeg feil?

• Liker 1
Skrevet
Majer skrev (2 minutter siden):

Når etnisk norske menn lar være å kildesortere, har navn på bilskilter, misliker homofile, hilser med spesielle håndhilsinger og snakker med en eller annen tilgjort "dialekt" så blir det sett på som blodharry, og de sliter på datingmarkedet osv. Hvorfor gjelder ikke det i like stor grad med flerkulturelle? Eller tar jeg feil?

Det gjelder da alle...

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du tar feil. 

Anonymkode: 08866...e90

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du tar feil

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Bra, jeg tar feil. Det mange etnisk norske menn som er sånn i Telemark osv, men her i Oslo ser jeg det i hovedsak blant flerspråklige 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lol hæ?? 

Anonymkode: 3c4bc...974

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi vi tar stålkontroll på vår egen kultur! Vi vet hva som er lov og ikke. Hva som er teit, flåsete, harry… Mens utlendinger har en annen kultur og det gir større rom for å være annerledeshet uten at man stempler den personen, slik man kanskje ville stemplet en norsk person, for man vet ikke om det er normal oppførsel i utlendingen/innvandreren sin kultur og man har for lite info til å egentlig mene noe åpent, tenker jeg? Man blir fort usikker. 

Anonymkode: 644f3...a9b

AnonymBruker
Skrevet

Du tar feil.

Anonymkode: 1ac46...d9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du tar like feil som du gjør politisk. 

Anonymkode: 89823...720

Skrevet

De prater vel like lite eller mye harry som damene fra samme plass  :D

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer. Du er rasist. Men dette var faktisk det slappeste forsøket jeg har lest. Du vinner mer på typ "hvorfor får flerkulturelle damer, mens etnisk norske sliter på datingmarkedet". Eller noe i den stilen. 

Anonymkode: 1799f...ba9

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (4 timer siden):

Norske menn som ikke kildesorterer er ikke blodharry. Men heller enten kunnskapsløs eller vrang. Forskjellen mellom de som er oppvokst i Norge og relativt nyankomne er at nordmenn burde vite bedre. 

Navn på bilskilter er harry uansett. 

Å mislike homofile er ikke, og har aldri vært, blodharry. Det er konservativt, gammeldags, hatefullt, fordomsfullt, kunnskapsløst, trangsynt... Alt etter hvorfor. Men harry er det ikke. Og det gjelder uansett hvor man kommer fra. 

Hvor ofte har du hørt utlendinger snakke med tilgjort dialekt? Dialekt ja, gebrokkent ja, blandede dialekter ja, men svært sjeldent tilgjort. 

Anonymkode: 45dbe...3bb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Norske menn som ikke kildesorterer er ikke blodharry. Men heller enten kunnskapsløs eller vrang. Forskjellen mellom de som er oppvokst i Norge og relativt nyankomne er at nordmenn burde vite bedre. 

Navn på bilskilter er harry uansett. 

Å mislike homofile er ikke, og har aldri vært, blodharry. Det er konservativt, gammeldags, hatefullt, fordomsfullt, kunnskapsløst, trangsynt... Alt etter hvorfor. Men harry er det ikke. Og det gjelder uansett hvor man kommer fra. 

Hvor ofte har du hørt utlendinger snakke med tilgjort dialekt? Dialekt ja, gebrokkent ja, blandede dialekter ja, men svært sjeldent tilgjort. 

Anonymkode: 45dbe...3bb

Til det siste punktnet: jeg hører ofte ord som "brusjan", "jeg lovr deg" osv

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (På 6.6.2025 den 8.23):

Til det siste punktnet: jeg hører ofte ord som "brusjan", "jeg lovr deg" osv

Kan love deg at det er kleint når alle gjør det. Cringer like mye enten det er en nordmann eller utlending når det gjelder alt. Høres tilgjort ut uansett hvem, for man vet det er

Anonymkode: e2d17...177

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en i klassen min som hadde bodd noen få år i Norge. Han snakka ok norsk, plutselig en dag begynte han å snakke kebabnorsk. Det er det kleineste jeg har vært borti

Sliter med å ikke le når jeg hører det på kollektivet. Ler faktisk når jeg skriver det, CRINGE!

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (På 5.6.2025 den 19.15):

Du tar feil

Anonymkode: dee82...2e1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2025 den 15.49):

Hadde en i klassen min som hadde bodd noen få år i Norge. Han snakka ok norsk, plutselig en dag begynte han å snakke kebabnorsk. Det er det kleineste jeg har vært borti

Sliter med å ikke le når jeg hører det på kollektivet. Ler faktisk når jeg skriver det, CRINGE!

Jeg og,og jeg er utlending. Håper virkelig ikke at ungene mine begynner å snakke slik. Viktig å passe på hvem de henger med.

Anonymkode: c3100...a95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi woke og venstre politikere.... 

Anonymkode: b6b43...df8

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...